Νέα Lotus Emeya: Το ηλεκτρικό sedan των 918 ίππων
Το ηλεκτρικό hyper-GT που κάνει 0-100 km/h σε 2,8 sec και έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που ελέγχουν το δρόμο 1.000 φορές το δευτερόλεπτο, θα μπει στην παραγωγή μέσα στο 2024.
- -
- -
Πώς θα φαινόταν, λέτε, στον Colin Chapman το ότι η Lotus αποκάλυψε την αμιγώς ηλεκτροκίνητη τετράθυρη ναυαρχίδα της; Το μοντέλο που μέχρι πρότινος ήταν γνωστό με τον κωδικό Type 133 τελικά ονομάζεται Emeya και ετοιμάζεται να περάσει στην παραγωγή μέσα στο επόμενο έτος. Βαδίζει στα χνάρια του ηλεκτρικού SUV Eletre, ενώ θα είναι το πρώτο sedan της μάρκας μετά το Lotus Carlton, το οποίο εκτός Ην. Βασιλείου ήταν γνωστό ως Opel Lotus Omega.
Η Lotus δεν έχει ανοίξει ακόμη πλήρως τα χαρτιά της, αλλά είπε ότι το μοντέλο διαθέτει σύστημα τετρακίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι μαζί φτάνουν τους 918 ίππους. Αυτό επιτρέπει στο ηλεκτρικό μοντέλο να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 2,78 sec, πριν φτάσει την τελική ταχύτητα των 256 km/h.
Ενέργεια στους δύο ηλεκτροκινητήρες δίνει μια μπαταρία 102 kWh, η οποία είναι σημαντικά μικρότερη από αυτή που χρησιμοποιείται στο crossover Eletre. Ωστόσο, η δυνατότητες ταχυφόρτισης που θα έχει το νέο μοντέλο θα μπορούν να του χαρίσουν 150 km αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν φορτιστή DC 350 kW. Για το 80% χρειάζονται μόλις 18 λεπτά.
Kοινή σχεδιαστική φιλοσοφία με τη Lotus Eletre
Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν εκπλήξεις, καθώς το μοντέλο υιοθετεί την ίδια επιθετική φιλοσοφία με την Eletre. Στο εμπρός μέρος έχουμε μία ενεργή γρίλια που μπορεί να ανοιγοκλείνει, ενώ αντίστοιχα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα έχουμε και πίσω, όπως το διαχύτη και την αεροτομή. Στο πλάι βλέπουμε χωνευτές χειρολαβές για τις πόρτες και κάμερες σε ρόλο καθρεπτών. και υποδοχές κάμερας.
Περνώντας στο εσωτερικό, η λέξη minimal έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη διάταξη να περιλαμβάνει 4 καθίσματα. Να σημειωθεί βέβαια πως υπάρχουν και κατασκοπευτικές φωτογραφίες στις οποίες η Emeya φέρει τριθέσια διάταξη πίσω, οπότε είναι πιθανό να διατίθεται και με τα δύο. Από τεχνολογικής πλευράς, η κλασική διάταξη που συναντάμε στην πλειοψηφία των νέων μοντέλων με τον σχετικά διακριτικό ψηφιακό πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρική οθόνη των 15,1 ιντσών βρίσκεται και στο νέο ηλεκτρικό sedan.
Δείτε ακόμη: Ποια είναι η επόμενη ευρωπαϊκή μάρκα που βάζουν στο «χέρι» οι Κινέζοι
Η Lotus θα δημοσιεύσει περισσότερες λεπτομέρειες μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, αλλά μερικές ακόμη χρήσιμες πληροφορίες είναι ότι το μοντέλο διαθέτει ηχοσύστημα KEF καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση. Η τελευταία μάλιστα προσαρμόζεται αυτόματα με βάση τους αισθητήρες που ελέγχουν το δρόμο 1.000 φορές το δευτερόλεπτο.