Επίσημο: Νέο Peugeot E-3008, με τη μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στα C-SUV
Το νέο Peugeot E-3008 διατίθεται σε ηλεκτρικές εκδόσεις, φέρει σύστημα τετρακίνησης, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν σε επιλεγμένες αγορές και υβριδικές αλλά και plug-in hybrid εκδοχές.
- -
- -
Το 3008 της Peugeot, δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόκειται για το best-seller μοντέλο των Γάλλων στην κλάση των μικρομεσαίων SUV, που τα τελευταία 7 χρόνια έχει προσελκύσει στις τάξεις του περισσότερους από 1.320.000 καταναλωτές στις 130 χώρες στις οποίες διατίθεντο. Πλέον, η 3η γενιά του μοντέλου, έρχεται φουριόζα και με στόχο να αλλάξει όλα τα δεδομένα στην πιο εμπορική κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς!
Στο υλικό που ανάρτησε η γαλλική φίρμα στον ιστότοπό της κάνει λόγο για ένα μοντέλο που αλλάζει επίπεδο τόσο την κατηγορία όσο και την ίδια την Peugeot. Η φίρμα από το Sochaux ποντάρει πολλά στο ολοκαίνουργιο fastback SUV της και δεν το κρύβει επ΄ ουδενί.
Το νέο E-3008 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο καθώς ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής εταιρείας. Αποπνέει δυναμισμό, ενώ προσφέρει κι ένα εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28, δίχως όμως να υπολείπεται σε κομψότητα και ευρυχωρία. Οι δε διαστάσεις του οχήματος (μήκος 4,54 m, πλάτος 1,89 m, ύψος 1,64 m), το καθιστούν ένα από τα πιο συμπαγή SUV στην κλάση του (C-Segment).
Από αισθητικής σκοπιάς, το μπροστινό μέρος έχει σχεδιαστεί γύρω από το νέο έμβλημα/λογότυπο της φίρμας και ενσωματώνει τη νέα φωτεινή υπογραφή και τη μάσκα χωρίς «πλαίσια»! Οι τρεις νυχιές του λέοντα παραμένουν φυσικά στη θέση τους, με τη νέα γρίλια να μαρτυρά με την αισθητική της άποψη τα ηλεκτρικά γονίδια του μοντέλου. Οι προβολείς είναι LED σε όλες τις εκδόσεις, με το νέο E-3008 GT να διαθέτει στάνταρ και τη νέα τεχνολογία Pixel LED της Peugeot, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας τον βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Η παραδοσιακή κλίση της γραμμής fastback στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου στο νέο Peugeot E-3008, ενσωματώνει και μια κομψή αεροτομή η οποία ενισχύει την καμπύλη του αμαξώματος βελτιστοποιώντας παράλληλα και την αεροδυναμική του απόδοση. Στις ηλεκτρικές εκδόσεις «GT» του νέου E-3008, τα κάτω τμήματα του μπροστινού και του πίσω προφυλακτήρα, οι θόλοι των τροχών (τροχοί 19 ή 20’’) και τα προστατευτικά μαρσπιέ των θυρών φέρουν μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα, ενώ όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται στάνταρντ με δίχρωμη γυαλιστερή οροφή.
Εσωτερικό σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί
Πέραν της εντυπωσιακής εξωτερικής εμφάνισης, το νέο Peugeot E-3008, φέρνει τα πάνω κάτω και σε ότι αφορά το σχεδιασμό της καμπίνας του. Για την ακρίβεια οι ντιζάινερς της φίρμας επανασχεδίασαν το θάλαμο επιβατών πάνω σε μια λευκή κόλλα χαρτί. Εκτός από την εντυπωσιακή «ρευστή» πανοραμική οθόνη των 21’’ στο νέο Panoramic i-Cockpit, υπάρχουν νέα υλικά στην κατασκευή του ταμπλό και πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το νέο Panoramic i-Cockpit, αποτελείται από μια κυρτή πανοραμική οθόνη HD 21’’ που συνδυάζει το head-up display με την κεντρική οθόνη αφής και εκτείνεται από το αριστερό άκρο του ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα.
Η «αιωρούμενη» οθόνη είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο (ελαφρώς κυρτή προς το μέρος του οδηγού) ώστε να προσφέρει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση τόσο στον οδηγό όσο και στο συνοδηγό. Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης, ο πίνακας οργάνων συνδυάζει όλες τις πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση (ταχύτητα, ισχύς, βοηθήματα οδήγησης, ροή ενέργειας κ.λπ.), ενώ στη δεξιά πλευρά, στο κέντρο του ταμπλό, εμφανίζει πληροφορίες σχετικές με τη διαχείριση του κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης, συνδεσιμότητας κ.λπ.
Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό τώρα υπάρχουν τα «i-Toggles» , τα πλήρως προσαρμόσιμα κουμπιά αφής, που δίνουν τη δυνατότητα στο πλήρωμα να προγραμματίσει ποια θέλει ώστε να έχει γρήγορη πρόσβαση σε 10 από τις αγαπημένες του λειτουργίες. Νέα επίσης είναι και τα χειριστήρια στο συμπαγές τιμόνι τα οποία ανιχνεύουν αυτόματα τα δάχτυλα του οδηγού, αλλά ενεργοποιούνται μόνο όταν τα πατήσει ο οδηγός.
Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, η καμπίνα επιβατών του νέου E-3008 προσφέρει 17 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους , με συνολικό όγκο περίπου 34 lt, ενώ ο αποθηκευτικός όγκος του πορτπαγκαζ ανέρχεται -ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης- στα 520 lt.
Το πρώτο μοντέλο μιας νέας εποχής
Το Peugeot E-3008 είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis. Αυτή η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία της στους τομείς της αυτονομίας, της γρήγορης φόρτισης, της απόδοσης αλλά και των Over The Air ενημερώσεων. Επιπλέον η νέα πλατφόρμα STLA Medium ενσωματώνει ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω άξονες, με ελαφρύτερα υλικά και πιο άκαμπτα.
Σχεδιασμένο εξαρχής ως ηλεκτρικό μοντέλο, το νέο E-3008 επωφελείται από μια σειρά 3 αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων:
- 210 PS/157 kW, κίνηση εμπρός, αυτονομία 525 km
- 230 PS/170 kW, κίνηση εμπρός, αυτονομία 700 km
- 320 PS/240 kW, τετρακίνηση, αυτονομία 525 km
Αυτή η νέα γενιά σύγχρονων κινητήρων μόνιμου μαγνήτη προσφέρει περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση. Οι εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς αποδίδουν 157 kW (343 Nm) ή 170 kW (343 Nm). Η έκδοση Dual Motor 4WD αποδίδει συνολικά 240 kW (157 kW-343 Nm εμπρός και 83 kW-166 Nm πίσω). Οι ηλεκτροκινητήρες κατασκευάζονται και παράγονται από την κοινοπραξία STELLANTIS-NIDEC στο Trémery (Γαλλία). Ανεξαρτήτως έκδοσης, το νέο Peugeot E-3008 προσφέρει στον οδηγό του τη δυνατότητα επιλογής τριών προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco και Sport), ενώ στις εκδόσεις dual motor υπάρχει και η έξτρα επιλογή 4WD mode.
Η μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 400V, με χημική σύνθεση NMC (νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο). Βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου και προσφέρει αυτονομία 525 km στην έκδοση των 73 kWh, την ίδια αυτονομία προσφέρει επίσης και η έκδοση Dual Motor, ενώ στα 700+ km φθάνει η αυτονομία με την μπαταρία των 98 kWh. Σημαντικό, ότι η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 km) για το 70% της χωρητικότητας της.
Γρήγορη φόρτιση
Το νέο Peugeot E-3008 προσφέρει συνδέσεις Mode 2/3 (εναλλασσόμενο ρεύμα) και Mode 4 (συνεχές ρεύμα). Για φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος, διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένου φορτιστή που ταιριάζουν σε όλες τις χρήσεις και λύσεις. Ένας φορτιστής 11 kW στάνταρ και έναν τριφασικός φορτιστής 22 kW προαιρετικά.
Δείτε ακόμα: Video-Δοκιμή Peugeot 408
Για τη φόρτιση σε DC, η υποδοχή Mode 4 στο νέο E-3008 δέχεται ονομαστική ισχύ έως και 160 kW, επιτρέποντας έτσι την επαναφόρτιση της μπαταρίας από 20 έως 80% σε 30’.
Το νέο Peugeot E-3008 θα παράγεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Sochaux στη Γαλλία και θα είναι διαθέσιμο προς πώληση στην ευρωπαϊκή αγορά από το Φεβρουάριο του 2024. Οι εκδόσεις με τα υβριδικά και plug-in hybrid συστήματα κίνησης θα ακολουθήσουν λίγο αργότερα και θα είναι διαθέσιμα σε επιλεγμένες αγορές.