Νέα Mercedes-AMG GLE 53: Με 6κύλινδρο μοτέρ, ηλεκτροκινητήρα και 550 PS
Μετά την ανανεωμένη Mercedes-Benz GLE που παρουσιάστηκε αρχές του έτους, σειρά παίρνει η καυτή έκδοση AMG GLE 53, η οποία διατίθεται φυσικά σε plug-in hybrid έκδοση.
- -
- -
Εννέα μήνες μετά το λανσάρισμα της ανανεωμένης έκδοσης της Mercedes-Benz GLE, η Mercedes-AMG GLE 53 κάνει την εμφάνιση της στοχεύοντας ευθέως με τις προδιαγραφές της, τις BMW X6 M Competition και Porsche Cayenne Coupé Turbo S E-Hybrid.
Με plug-in hybrid σύστημα κίνησης
Η νέα AMG GLE 53, θα διατίθεται φυσικά και σε Coupe έκδοση αλλά το σημαντικότερο είναι ότι θα κυκλοφορεί ως plug-in hybrid, πρωτίστως στην Ευρώπη και από το 2025 και στις ΗΠΑ. Δεν έχει γίνει κάποιο «ορθογραφικό» λάθος στην ημερομηνία διάθεσης του μοντέλου στην αγορά των ΗΠΑ.
Η ίδια η Mercedes το ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα και σίγουρα έχει προκαλέσει έκπληξη σε πολλούς αυτή η χρονική καθυστέρηση καθώς το premium γερμανικό SUV ταιριάζει γάντι στα θέλω της αμερικανικής αγοράς. Οι Γερμανοί όμως, προφανώς και ξέρουν καλύτερα από εμάς…
Σε ότι αφορά τώρα το τεχνικό υπόβαθρο του μοντέλου, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν «έχασε» κυλίνδρους όπως συνέβη στην AMG C63, όπου πλέον κάτω από το καπό της υπάρχει ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο και παρέμεινε στους έξι κυλίνδρους (inline six-cylinder turbo).
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρα των 3,0 lt αποδίδει πλέον 455 PS (14 PS περισσότερους από το παρελθόν) και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 134 PS με 480 Nm ροπής.
Το σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 550 PS με τη ροπή να ανέρχεται στα 750 Nm. Η δε μπαταρία είναι ενεργειακής χωρητικότητας 31.2 kWh, με τη Mercedes να υποστηρίζει ότι η ηλεκτρική αυτονομία κίνησης του μοντέλου είναι 87 km, ενώ δύναται να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά και με ταχύτητα έως 140 km/h.
Για τη φόρτιση της μπαταρίας, υπάρχει ένας 11 kW φορτιστής αλλά η ενέργεια μπορεί να αναπληρωθεί και σε 60 kW φορτιστή, που επιτρέπει στη μπαταρία να φορτίσει από το 10 έως το 80% της ενέργειας της σε χρόνο 20 λεπτών.
Στη γλώσσα των αριθμών, τα πρώτα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε χρόνο 4,7’’, με την τελική ταχύτητα του μοντέλου να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Με διακριτικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις
Η AMG GLE 53 Hybrid πατά σε τροχούς 21‘’, φορά φρένα AMG με μπροστινούς δίσκους 400 mm (6πίστονες δαγκάνες) και πίσω δίσκους 370 mm (με δαγκάνες μονού εμβόλου), φέρει τα διακριτικά «Hybrid» στο κορμί της και νέες εισαγωγές αέρα στη μάσκα για καλύτερη ψύξη του συστήματος.
Στην καμπίνα, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, προκειμένου να συνάδει με τη νέα υβριδική εποχή, ενώ έκδηλα είναι και τα πολλά σπορ στοιχεία στη διακόσμηση του ταμπλό, των καθισμάτων κ.ο.κ.
Με νέες τεχνικές ρυθμίσεις
Η αερανάρτηση AMG RIDE CONTROL με προσαρμοζόμενη απόσβεση ρυθμίστηκε ειδικά για τις ανάγκες της AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+. Στόχος της είναι να προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και σπορ φινέτσας ούτως ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του οδηγού της, είτε αυτός επιθυμεί ένα πιο γρήγορο και «επιθετικό» τέμπο στην οδήγηση του είτε την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία που σημαίνει, υψηλότερα επίπεδα άνεσης και… ηρεμίας.
Δείτε ακόμα: Στην Ελλάδα η νέα Mercedes CLA – Τιμές
Εκτός από τους νέες ρυθμίσεις στο σύστημα της ανάρτησης, η υβριδική πλέον έκδοση έχει και νέα προστατευτικά «στοπ» στα εμπρός γόνατα καθώς και νέα αμορτισέρ στον πίσω άξονα. Το λογισμικό έχει επίσης επαναπρογραμματιστεί πλήρως.
Η ρύθμιση του πλαισίου, το ESP®, το σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ αλλά και το σύστημα διεύθυνσης, είναι έτσι ρυθμισμένα ώστε να επιτρέπουν μια ισορροπημένη, ασφαλή αλλά συγχρόνως δυναμική και γεμάτη συγκινήσεις οδηγική εμπειρία.