Νέο Dacia Duster 2024: Αλλάζει τα δεδομένα ξανά – Πότε έρχεται Ελλάδα

To Dacia Duster στην 3η του γενιά εμπνέεται σχεδιαστικά από το πρωτότυπο Bigster, αποκτά υβριδική έκδοση, μεγαλώνει σε χώρους και διατηρεί αναλλοίωτα τα off road χαρακτηριστικά του.

  • -
  • -

To ολοκαίνουργιο Dacia Duster είναι πλέον γεγονός. Από το 2010 όπου και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου έως και σήμερα, το SUV της ρουμάνικης φίρμας παίζει χωρίς αντίπαλο στην κλάση του.

Σε αυτά τα 13 χρόνια καριέρας του, το συμπαγές ελευθέρου χρόνου όχημα της Dacia, έχει κατακτήσει περισσότερα από 40 βραβεία, έχει ξεπεράσει τα 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις - όντας το πιο εμπορικό SUV στην Ευρώπη- αλλά το κυριότερο, έχει κατακτήσει τις καρδιές των καταναλωτών που εκτίμησαν σε αυτό τον πληθωρικό του χαρακτήρα και την εξαιρετική σχέση τιμής/αξίας του.

Μάλιστα, η Dacia, έφθασε σε σημείο να παράγει σχεδόν 1.000 Duster την ημέρα στο εργοστάσιο της στο Pitesti της Ρουμανίας κάτι που αποδεικνύει και εμπράκτως την αγάπη με την οποία το αγκάλιασε το κοινό!

Με επιρροές από το πρωτότυπο Dacia Bigster

Το νέο Duster εμπνέεται σχεδιαστικά -σε πολύ μεγάλο βαθμό- από το πρωτότυπο Bigster που είχε παρουσιάσει η Dacia το 2021. Εξακολουθεί να έχει αυτή τη δυναμική εμφάνιση που οδήγησε και τις προηγούμενες δυο γενιές στην κορυφή αλλά πλέον είναι εμφανώς πιο μοντέρνο, δείχνει πιο στιβαρό και συμπαγές, ενώ φέρει και πολλές ξεχωριστές αισθητικές πινελιές στο σχεδιασμό του, που αν μη τι άλλο, κάνουν τη διαφορά.

Τα νέας σχεδίασης LED φώτα σε σχήμα «Υ», το νέο logo της φίρμας στο κέντρο της μάσκας, οι νέοι προφυλακτήρες και τα πλαϊνά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, συνθέτουν μια άκρως εντυπωσιακή εικόνα. Λες και το πρωτότυπο Bigster κύλησε από σάλα κάποιας έκθεσης… στο δρόμο.

Μάλιστα πολλά από αυτά τα προστατευτικά του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ειδικά υλικά που προήλθαν από τη συνεργασία σχεδιαστών αλλά και χημικών της φίρμας, με τη Dacia να ονοματίζει αυτή την πατέντα ως Starkle, χρησιμοποιώντας την για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο Duster.

Τα περισσότερα από αυτά τα πλαστικά μέρη μας είχαν «συστηθεί» βέβαια για πρώτη φορά στο επίσης πρωτότυπο μοντέλο της Dacia, το Manifesto, και είναι ανακυκλώσιμα σε ποσοστό έως και 20%.

Επίσης, εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το νέο Duster στέκεται πλέον στα 217 mm από το έδαφος, που σημαίνει ότι έχει αυξηθεί η απόσταση του σε σχέση με την προκάτοχη γενιά (210 mm) κάτι που αναμένεται να ωφελήσει σημαντικά και τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου, σε συνδυασμό πάντα και με τους κοντούς προβόλους που διαθέτει εμπρός και πίσω. 

Εξ’ ολοκλήρου νέο εσωτερικό

Όπως η εξωτερική σχεδίαση έτσι και η εμφάνιση στην καμπίνα του νέου Dacia Duster έχει δημιουργηθεί από λευκή κόλλα χαρτί. Η Dacia υποστηρίζει ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της εργονομίας, και μάλλον έχει δίκιο, κρίνοντας από τις πρώτες φωτογραφίες του σχεδιασμού στο ταμπλό.

Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα είναι λιτή, δεν υπάρχουν περιττοί διακόπτες σε δύσκολα προσβάσιμα σημεία, ούτε σχεδιαστικές φανφάρες, με τον οδηγό να έχει μπροστά στο οπτικό του πεδίου μια ψηφιακή οθόνη αφής 7,0’’, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει υπό γωνία 10 μοιρών προς τη μεριά του οδηγού, ο ψηφιακός πίνακας των 10,1’’ του συστήματος πολυμέσων.

Το σύστημα πολυμέσων, σύμφωνα με τη Dacia, έχει εξαιρετικά γραφικά, γρήγορη απόκριση και πλήθος τεχνολογικών συστημάτων (ασύρματη φόρτιση κινητού, σύνδεση Apple CarPlay™ και Android Auto™ κ.α.).

Το σχήμα «Y» δίνει και εδώ βροντερό παρών ως διακοσμητικό στοιχείο στους αεραγωγούς (εκδόσεις Copper και Extreme), ενώ εμφανίζεται επίσης στο υποβραχιόνιο αλλά και στις πόρτες. Επίσης, νέο είναι και το λογότυπο στη μέση του τιμονιού.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, η Dacia δηλώνει εμφανώς ικανοποιημένη από το γεγονός ότι βελτιώθηκαν περαιτέρω τόσο τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ενώ ο αποθηκευτικός όγκος αυξήθηκε κατά 6% φθάνοντας αισίως στην 3η γενιά στα 472 lt (έκδοση 4x2).

Με υβριδικό σύνολο αλλά και έκδοση LPG

Το ολοκαίνουργιο Duster πάτησε πάνω στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου, η οποία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στους κόλπους της Dacia όσο και στων υπολοίπων εταιρειών της συμμαχίας.

Αυτή η ευέλικτη πλατφόρμα προσφέρει σύμφωνα με τη ρουμάνικη φίρμα περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, μειώνει τους κραδασμούς και τον θόρυβο από την κίνηση του αυτοκινήτου στο δρόμο, βελτιώνει την άνεση και αυξάνει τη στιβαρότητα.

Επιπλέον, η πλατφόρμα CMF-B, μπορεί να φιλοξενήσει κινητήρες που χρησιμοποιούν ήπιες υβριδικές και «πλήρως» υβριδικές τεχνολογίες. Για του λόγου το αληθές, το νέο Duster, εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης της Renault, το οποίο συνδυαστικά προσφέρει 140 ίππους και δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης σε αστικό ιστό.

Πέραν όμως της έκδοσης Hybrid 140, τη γκάμα του Duster, εμπλουτίζουν τόσο ο 3κύλινδρος 1,2 lt τούρμπο βενζινοκινητήρας με τους 130 ίππους (TCe 130) με το ήπια υβριδικό 48V σύστημα (διαθέσιμος με 6αρι σασμάν σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις), όσο φυσικά και η έκδοση υγραερίου (LPG) η οποία μπορεί να κινήσει το Duster -συνδυαστικά- για έως 1.300 km με ένα γέμισμα του διπλού καυσίμου!

Δείτε ακόμα: Όλα τα Dacia που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας

Από τη νέα γενιά Dacia Duster θα ήταν αδύνατο φυσικά να απουσιάζουν και οι επιλογές για τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης. Υπάρχουν λοιπόν 5 προγράμματα: AUTO, SNOW, MUD/SAND, OFF-ROAD και ECO, τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης ή τις εκάστοτε ανάγκες του.

Το νέο Dacia Duster θα βρίσκεται στη χώρα μας μέσα στο καλοκαίρι του 2024 και θα διατίθεται σε εκδόσεις Essential, Expression, Extreme και Journey, με τις τιμές πώλησης να είναι ακόμα υπό συζήτηση όχι μόνο για την ελληνική αγορά αλλά και για την ευρωπαϊκή.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...