Επίσημο: Νέα Porsche Taycan - Η ισχυρότερη της ιστορίας (Τιμές)
Αν και σε επίπεδο σχεδίασης οι αλλαγές είναι περιορισμένες, η νέα Taycan, είναι ένα εξ’ ολοκλήρου αναβαθμισμένο αυτοκίνητο. Είναι βασικά η ταχύτερη Porsche παραγωγής, η πιο ισχυρή και αυτή, με την μεγαλύτερη αυτονομία!
- -
- -
Η νέα Taycan είναι γεγονός. Η ταχύτερη Porsche παραγωγής, είναι πλέον ηλεκτρική και αυτή, είναι αν μη τι άλλο, μια πολύ σημαντική στιγμή για τη γερμανική φίρμα. Η Porsche εξέλιξε τη νέα γενιά εξονυχιστικά, διανύοντας περισσότερα από 3,6 εκατ. χιλιόμετρα σε όλο τον κόσμο και κάτω από όλες τις συνθήκες, προκειμένου να βελτιώσει τη νέα γενιά του πρώτου ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου της γκάμας της.
Με 952 PS, είναι η ισχυρότερη Porsche παραγωγής
Όλες οι εκδόσεις αμαξώματος – Sedan, Cross Turismo και Sport Turismo – διαθέτουν μια εκτενή λίστα στάνταρ εξοπλισμού και συνοδεύονται από την τελευταία γενιά του Porsche Driver Experience, που προσφέρει πλήθος νέων λειτουργιών.
Για το σύστημα μετάδοσης, μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις επιλογές, με κίνηση στους πίσω αλλά και στους τέσσερις τροχούς. Αναλυτικά, στη βάση συναντάμε την «απλή» Taycan, η οποία χρειάζεται 4,8’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση, με την αυτονομία να κυμαίνεται από 503 έως 678 km. Ακολούθως, βρίσκεται η Taycan Turbo S, η οποία ρίχνει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h σε 2,6’’, ενώ προσφέρει αυτονομία κίνησης από 558 έως 630 km.
Με τη νέα λειτουργία push-to-pass, στο πακέτο Sport Chrono, η μέγιστη ισχύς των μονάδων κίνησης αυξάνεται έως και 70 kW, ανάλογα για 10’’ πατώντας απλώς ένα κουμπί… Για παράδειγμα, η έκδοση Taycan αποδίδει επιπλέον 60 kW σε σχέση με πριν, ενώ η Turbo S προσφέρει επιπλέον 140 kW με ενεργοποιημένο το Launch Control, που σημαίνει στην πράξη ότι η ισχύς της συγκεκριμένης έκδοσης φθάνει στα 700 kW, δηλαδή στους 952 ίππους, όντας η ισχυρότερη Porsche παραγωγής, πιο «δυνατή» ακόμα και από την 918 Spyder!
Ανάλογα τώρα με την έκδοση αμαξώματος και τον κινητήρα, η αυτονομία κατά WLTP έχει φθάνει τα 678 km, μια αύξηση δηλαδή 175 km ή 35% σε σχέση με την προκάτοχη γενιά.
Η νέα Taycan όμως πέρα από μεγαλύτερη αυτονομία απαιτεί και λιγότερες στάσεις για φόρτιση, ενώ επαναφορτίζεται και πιο γρήγορα! Η μέγιστη ισχύς που μπορεί να υποστηρίξει το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V του αυτοκινήτου είναι πλέον τα 320 kW (+50 kW περισσότερο), ενώ σύντομα όπως δήλωσε η Porsche, η δυνατότητα αυτή θα αυξηθεί στα 400 kW.
Σε ότι αφορά την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας από το 10% στο 80% στους 15 βαθμούς Κελσίου απαιτούνται μόλις 18’, ενώ η μεγαλύτερη αποθηκευτική δυναμική της μπαταρίας (έκδοση Performance Battery Plus) έχει πλέον μικτή χωρητικότητα 105 kWh, από 93 kWh που ήταν πριν.
Η ταυτόχρονη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες. Ένας εξ αυτών, είναι ο νέος ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει έως και 80 kW περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του σε όλα τα μοντέλα. Από εκεί και πέρα, τον δικό τους ρόλο εδώ διαδραματίζουν το νέο inverter με το βελτιστοποιημένο λογισμικό, το νέο σύστημα διαχείρισης θερμότητας, η αντλία θερμότητας επόμενης γενιάς και οι τροποποιήσεις στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και τον τρόπο λειτουργίας της τετρακίνησης.
Η μέγιστη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση έχει επίσης βελτιωθεί κατά περισσότερο από 30% φτάνοντας από τα 290 kW στα έως και 400 kW. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται πλέον στάνταρ με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς και ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το βάρος διατηρήθηκε στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα, με όλες τις εκδόσεις να ζυγίζουν έως και 15 κιλά λιγότερο παρά τον πρόσθετο εξοπλισμό τους.
Με νέο ενεργό πλαίσιο
Η νέα Taycan διαθέτει πλέον στάνταρ την προσαρμοζόμενη αερανάρτηση της εταιρείας, που σύμφωνα με την Porsche είναι σε θέση να κρατήσει «φλατ» το αμάξωμα της Taycan, χωρίς καμία κλίση σε αυτό, ακόμη και κατά τη διάρκεια γρήγορων ελιγμών ή απότομων αλλαγών κατεύθυνσης, σε συνθήκες δυναμικής πέδησης ή επιτάχυνσης.
Αναβαθμισμένος εξοπλισμός με μικρότερο βάρος
Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη και η προαιρετική οθόνη για τον συνεπιβάτη, διαθέτουν βελτιστοποιημένη διεπαφή και πολλές πρόσθετες λειτουργίες. Ο διακόπτης εναλλαγής των drive mode στο τιμόνι διατίθεται πλέον στάνταρ, ενώ όσες νέες Taycan είναι εξοπλισμένες με το πακέτο Sport Chrono και το Performance Battery Plus, φέρουν κι ένα ειδικό κουμπί push-to-pass στον διακόπτη λειτουργίας των drive modes.
H Porsche εξόπλισε τη νέα Taycan με όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, ενώ πρόσθεσε επιπλέον και μια νέα λειτουργία In-Car Video, όπου επιτρέπει τη ροή εικόνας στην κεντρική οθόνη και στην οθόνη του συνοδηγού.
Δείτε ακόμα: Νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan
Η πρώτη ηλεκτρική Porsche, κατάφερε μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια παρουσίας της στο διεθνές στερέωμα να πουλήσει περισσότερες από 150.000 μονάδες, έχοντας ως κορυφαίες αγορές για την Taycan αυτές των ΗΠΑ, Αγγλίας, Γερμανίας και Κίνας.
Οι τιμές στην Ελλάδα
Οι παραδόσεις της νέας, δεύτερης γενιάς του μοντέλου, αναμένεται να ξεκινήσουν από την Άνοιξη του 2024 και μετά. Οι ενδιαφερόμενοι ωστόσο, μπορούν να την παραγγείλουν από τώρα, με τις τιμές να ξεκινούν από 108.190 ευρώ για την Sport Limousine, από 109.200 ευρώ για την Sport Turismo και από 120.610 ευρώ για την Cross Turismo.