Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Renault 5 E-Tech - Η τιμή του

Το γαλλικό supermini επιστρέφει στο προσκήνιο και εξιτάρει με τη ρετροφουτουριστική σχεδίαση, τις τεχνολογίες, αλλά και την τιμή του.

  • -
  • -

Renault 5 E-Tech, η αναβίωση! Η γαλλική φίρμα αποκάλυψε με κάθε επισημότητα τη νεότερη γενιά του θρυλικού best seller, η οποία έρχεται να συνεχίσει την σπουδαία παράδοση του R5 στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Για τη Renault, το νέο 5 Ε-Tech είναι η σπουδαιότερη δημιουργία των τελευταίων ετών. Αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι του στρατηγικού πλάνου εξηλεκτρισμού της γκάμας της (Renaulution) και ουσιαστικά σηματοδοτεί τη στροφή της εταιρείας προς τη σημαντικότερη τάση της εποχής. Με μοναδική σχεδίαση, κορυφαίες τεχνολογίες και νέα αποδοτικά κινητήρια σύνολα, το Renault 5 E-Tech θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στη Γαλλία και η τιμή του θα είναι κοντά στα 25.000 €! 

Σχεδίαση – Όπως τα restomod

Με έμφαση στο συναίσθημα, στην παράδοση και το στοιχείο του εκμοντερνισμού, το Renault 5 E-Tech κλέβει τις εντυπώσεις με τη σχεδίαση του. Οι διαφορές με το πρωτότυπο είναι ελάχιστες και το γαλλικό supermini είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό! Η ρετροφουτουριστική λογική που ακολούθησαν οι Γάλλοι σχεδιαστές παραπέμπει σε κατασκευή restomod. Είναι ευδιάκριτο πως πρόκειται για απόγονο του θρυλικού «5», αλλά είναι μοντέρνο και θελκτικό. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, οι θόλοι των τροχών και οι γραμμές του αμαξώματος, σχεδόν αμέσως φέρνουν στο μυαλό μία σύγχρονη εκδοχή του γαλλικού supermini. Και σίγουρα, ξεφεύγει από τη σημερινή σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της Renault, έχοντας τη δική του ταυτότητα.

Τα μεγάλα μετατρόχια εμπρός και πίσω (1.55m/1.53m), αλλά και τα 1.77 m πλάτους, του χαρίζουν μία επιβλητική και σπορ αισθητική, που ενισχύεται με τους μεγάλους τροχούς σε διάσταση 18 ιντσών, και μάλιστα για όλες τις εκδόσεις. Το μήκος του είναι μόλις 3,92 m, στοιχείο που το καθιστά 30 cm πιο μεγάλο από το Twingo και 13 cm πιο κοντό από το Clio. Επιπλέον, το μεταξόνιο των 2.54 m σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα, εξασφαλίζουν σημαντική ευρυχωρία στο νέο Renault 5 E-Tech. 

Δείτε ακόμη: Renault Symbioz! Μάθε περισσότερα για το νέο υβριδικό SUV

Εσωτερικό – Μοντέρνο και fun!

Το εσωτερικό του Renault 5-Tech είναι απόλυτα σύγχρονο και ψηφιακό. Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι συνδυάζει στοιχεία από το παρελθόν, με έμφαση στις δύο μεγάλες οθόνες, με την κεντρική να είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάσταση από 7’’ έως και 10,1’’, την ώρα που η κεντρική οθόνη που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσεων έχει διαγώνιο 10 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις. Υποστηρίζει την τελευταία γενιά του γνωστού μας OpenR Link, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και υποστηρίζει όλες τις σχετικές εφαρμογές. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος, ενώ προσφέρει μεγάλες χρωματικές δυνατότητες εξατομίκευσης. Ακόμα σε επίπεδο τεχνολογιών, στο Renault 5 E-Tech την πρώτη του εμφάνιση θα κάνει ο Reno! Ένα είδος τεχνητής νοημοσύνης, που λειτουργεί μέσω φωνητικών εντολών και μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό σε μία σειρά ερωτημάτων που αφορούν το αυτοκίνητο! Για παράδειγμα, εξηγεί πως να συνδέσετε το κινητό στο αυτοκίνητο, πως αλλάζετε ένα ελαστικό, ή μπορεί να απαντήσει ακόμα και σε ερωτήματα που αφορούν τη φόρτιση του αυτοκινήτου και τον τρόπο οδήγησης!

Όσον αφορά στην ευρυχωρία στην καμπίνα, το μεγάλο μεταξόνιο εξασφαλίζει σημαντική άνεση, με το πλάτος να αγγίζει τα 1.38m εμπρός και τα 1.36m πίσω. Επιπλέον, πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών των 326 lt, την ώρα που στο εσωτερικό του υπάρχουν επιπλέον 19 lt αποθήκευσης σε διάφορες θήκες. Επιπλέον, εκτός από άνετο και τεχνολογικά προηγμένο, το νέο Renault 5 E-Tech είναι εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον, αφού έχει συνολικό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας που αγγίζει το 85%, με το 19,4% να αφορά ανακυκλωμένα υλικά και το 26,6% υλικά που ανακτώνται από την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένων 41 kg ανακυκλωμένων πολυμερών. 

Πλατφόρμα – Δυναμικό και σπορ

To Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σε συνεργασία με την Ampere. Η AmpR Small, όπως ονομάζεται, επιτρέπει τη βέλτιστη χρήση και τοποθέτηση του ηλεκτρικού συστήματος και της μπαταρίας, προσφέροντας δυναμικά χαρακτηριστικά, χωρίς να εκτοξεύεται το κόστος. Ουσιαστικά, αντικαθιστά την CMF-B EV, αλλά δανείζεται αρκετά στοιχεία από την CMF-B που χρησιμοποιείται στα Clio και Captur, όπως για παράδειγμα η εμπρός ανάρτηση, στοιχείο που επιτρέπει τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλό επίπεδο.

Βέβαια, όπως τονίζουν οι Γάλλοι δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση συνδυασμό μίας πλατφόρμας θερμικού μοντέλου, με αυτή ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική προσφέρει στο νέο Renault 5 E-Tech έχει κύκλο στροφής που αγγίζει μόλις τα 10,3 m, στοιχείο που το καθιστά εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη. Τέλος, οι Γάλλοι έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάρτηση, τόσο στη λειτουργία όσο και στην αποτελεσματικότητα της. Είναι χαρακτηριστικό, πως πίσω έχει επιλεχθεί η λύση των πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που δεν συναντάμε σε μοντέλα του B Segment.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio E-Tech [video]

Κινητήρια σύνολα – Με δύο μπαταρίες

Η νέα γενιά του γαλλικού supermini θα είναι διαθέσιμη με δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 40 kWh και 52 kWh. Η πρώτη προσφέρει αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 km, ενώ η δεύτερη χαρίζει στο Renault 5 E-Tech χιλιομετρική ελευθερία που υπερβαίνει τα 400 km. H μεγαλύτερη μπαταρία είναι μάλιστα ελαφρύτερη κατά 20 kg σε σχέση με αυτή του ZOE, κάτι που σημαίνει πως ζυγίζει κάτω από 300 kg. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει νέες πιο compactδιαστάσεις.

Πιο συγκεκριμένα, είναι 15 kg ελαφρύτερος και με 3 cm μικρότερο μήκος, με το συνολικό του βάρος να είναι 105 kg. Όσον αφορά την απόδοση του, η μπαταρία των 40 kWh προσφέρεται με απόδοση 120 ps/225 Nm ή με 95 ps/215 Nm. Στην μεγαλύτερη έκδοση των 52 kWh η ισχύς σκαρφαλώνει στους 150 ίππους και η ροπή στα 245 Nm, καταφέρνοντας μάλιστα να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h, σε κάτω από 8 sec! Αξίζει να σημειώσουμε πως στο λανσάρισμα, το νέο Renault 5 E-Tech θα είναι διαθέσιμο μόνο στη συγκεκριμένη εκδοχή, με τις υπόλοιπες δύο να ακολουθούν αργότερα.

Όσον αφορά στη φόρτιση, υποστηρίζει τεχνολογίες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid), έχοντας τη δυνατότητα να υποστηρίξει ταχύτητα έως 100 kW για την έκδοση με την μπαταρία των 52 kWh. Με αυτό τον τρόπο, για την αναπλήρωση της ενέργειας από το 15% στο 80% χρειάζεται 30 λεπτά. Όσον αφορά για την ίδια διαδικασία σε wallbox των 11 kW, μία πλήρης φόρτιση διαρκεί 4,5 ώρες. Τέλος, να προσθέσουμε ότι το νέο Renault 5 E-Tech ξεχωρίζει για το τεχνολογικό του υπόβαθρο και όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων, τα οποία έχουμε γνωρίζει στο Megane E-Tech, αλλά δεν συναντάμε σε άλλα μοντέλα του B-Segment. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τεχνολογίες όπως φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με την όπισθεν, διατήρηση λωρίδας σε έκτακτη ανάγκη με σένσορες εμπρός και πίσω, αλλά και το Active Driver Assist. 

Δείτε ακόμη: Όφελος ως 5.000 € από τη Renault! 

Πότε ξεκινά την εμπορική του πορεία;

Το νέο Renault 5 E-Tech θα κατασκευάζεται εξολοκλήρου στη Γαλλία, και συγκεκριμένες στις μονάδες σε Douai, Maubeuge και Ruitz στη Βόρεια Γαλλία. Το λανσάρισμα του αναμένεται να γίνει το Σεπτέμβριο του 2024 και η τιμή του θα ξεκινάει από τις 25.000 € στη Γαλλία. Με δεδομένη τη μοναδική και θελκτική του σχεδίαση, αλλά και τις πολλά υποσχόμενες προδιαγραφές του, το νέο Renault 5 E-Tech αναμένεται σίγουρα με μεγάλο ενδιαφέρον!

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...