Dodge Charger: Θα οδηγούσαν οι Dukes ένα ηλεκτρικό muscle car 680 ίππων;
Μετά από χρόνια αναμονής, η στιγμή που ο θρύλος των muscle cars περνά στην ηλεκτρική εποχή ήρθε. Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Dodge Charger, το οποίο όμως θα διατίθεται και με θερμικό μοτέρ.
- -
- -
Πολλά χρόνια μετά την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς του Dodge Charger, η στιγμή της αλλαγής έφτασε. Αυτή είναι η 8η γενιά του θρυλικού μοντέλου, η οποία περνά και επίσημα στην ηλεκτρική εποχή, κάνοντας πολλούς φανατικούς να «θρηνούν» τον τερατώδη V8 που πλέον ανήκει στην ιστορία. Ευτυχώς υπάρχει και γι’ αυτούς όμως μία μικρή παρηγοριά, μιας και το νέο Charger θα είναι διαθέσιμο και με θερμικό μοτέρ και σύστημα τετρακίνησης, φέροντας τον τίτλο Sixpack και ένα twin-turbo 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ με απόδοση 426 (έκδοση Standard Output) και 558 ίππους (έκδοση High Output).
Η Dodge δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη λεπτομερή στοιχεία απόδοσης και επιδόσεων για τις θερμικές εκδόσεις, αλλά σίγουρα δεν θα ξεπερνούν τις ηλεκτρικές. Πάμε να δούμε όμως πιο αναλυτικά τις δυνατότητες του νέου ηλεκτρικού Charger Daytona. Πατά στην νέα πλατφόρμα της Stellantis STLA Large η οποία ανοίγει έναν «ηλεκτρικό δρόμο» με πολλές δυνατότητες. Προς το παρόν έχουμε δύο εκδόσεις με αρχιτεκτονική 400V, οι οποίες ακούν στα ονόματα R/T και Scat Pack. Και οι δύο έρχονται με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα σε κάθε άξονα) και αναβαθμίσεις ισχύος Direct Connection eStage, οι οποίες θα είναι προαιρετικές σε μελλοντικές εκδοχές.
Μάθε περισσότερα για την πλατφόρμα STLA Large πατώντας εδώ
Με ιπποδύναμη έως και 680 ίππους το ηλεκτρικό Charger
Το βασικό R/T αποδίδει 503 ίππους και 548 Nm ροπή χάρη στο Stage 1 kit των 40 ίππων. Αυτό του επιτρέπει να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 4,7 sec και να ολοκληρώνει το 400άρι σε 13,1 sec. Η κορυφαία έκδοση Scat Pack χρησιμοποιεί το Stage 2 kit, το οποίο της προσφέρει +81 ίππους, με την συνολική ισχύ να φτάνει τους 680 ίππους και τα 850 Nm ροπή. Νούμερα ικανά να της χαρίσουν 0-100 km/h σε 3,3 sec και 400άρι σε 11,5 sec. Αυτές οι επιδόσεις όμως επιτυγχάνονται μόνο όταν ο οδηγός πατήσει το κουμπί Powershot στο τιμόνι, μια λειτουργία overboost 15 δευτερολέπτων. Και πάλι, καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.648 kg. Οι τελικές των δύο μοντέλων είναι παραπλήσιες, με το «βασικό» R/T να αγγίζει τα 221 km/h, ενώ το Scat Pack χάρη στην ελαφρώς κοντύτερη κλιμάκωση δεν ξεπερνά τα 216 km/h.
Το Charger Daytona Scat Pack μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί και με το πακέτο Track. Αυτό χαρίζει πιο σκληρά ελατήρια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και φρένα της Brembo με δισκόπλακες 410 mm. Νέα είναι και τα ελαστικά αφού αλλάζει σε Goodyear Eagle F1 Supercar 3 με πλάτος 305 mm μπροστά και 325 mm πίσω. Στο βασικό Charger Daytona R/T έχουμε ελαφρώς μικρότερα φρένα με δισκόπλακες 354 mm, πιο μαλακή ανάρτηση και τροχούς 18 ιντσών έναντι των 20άριδων που βρίσκουμε στο Scat Pack.
Με μπαταρία 100 kWh και αυτονομία έως και 510 km
Το Charger Daytona και στις δύο του εκδόσεις έρχεται με μπαταρία χωρητικότητας 100,5 kWh (93,9 kWh ωφέλιμη). Αυτή χαρίζει αυτονομία που αγγίζει τα 510 km στο R/T, σύμφωνα με τον αμερικανικό κύκλο δοκιμών EPA (ο οποίος είναι πιο αυστηρός από τον κύκλο WLTP που χρησιμοποιείται στην Ευρώπη). Το πιο ισχυρό Scat Pack μπορεί να διανύσει έως και 418 km. Όσον αφορά την αναπλήρωση της ενέργειας τώρα, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως και 183 kW, επιτρέποντας το 5-80% να ολοκληρώνεται σε 32 λεπτά. Σε AC με ισχύ έως 11 kW, η φόρτιση από το 5% έως το 80% διαρκεί 6 ώρες και 51 λεπτά.
Ενδιαφέρον έχει η επισήμανση της Dodge ότι η μπαταρία μπορεί να παρέχει ενέργεια με ρυθμούς έως και 550 kW – περισσότερο από το μέγιστο των 500 kW που αντλείται από τους δύο κινητήρες του Scat Pack. Αυτό υποδηλώνει τη δυνατότητα για ηλεκτρικές παραλλαγές με έως και 748 ίππους. Πράγματι, η Stellantis είχε δηλώσει προηγουμένως ότι η πλατφόρμα STLA Large που χρησιμοποιεί το Charger Daytona, είναι σε θέση να προσφέρει επιδόσεις της τάξης των 2 sec για το 0-100 km/h. Να πούμε πως το νέο ηλεκτρικό muscle car φέρει μια εξωτερική γεννήτρια ήχου Fratzonic, όπως αυτή που είδαμε στο Abarth 500e, η οποία λέγεται ότι παράγει αντίστοιχα επίπεδα θορύβου με τον V8 του Hellcat.
Με εμφάνιση που παραπέμπει στο παρελθόν
Οι θερμικές εκδόσεις δεν ξεχωρίζουν κάπως από τις ηλεκτρικές, τουλάχιστον εμφανισιακά. Θα προσφέρονται σε δίθυρες και τετράθυρες εκδόσεις, με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα δίθυρα Daytona να κυκλοφορούν στις ΗΠΑ πριν από το τέλος του 2024. Σίγουρα έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο μοντέλο, καθώς σε διαστάσεις ξεπερνά ακόμη και την πληθωρική BMW X7 των 5,18 μέτρων. Με μήκος πάνω από 5,24 μέτρα και πλάτος που ξεπερνά τα 2,1 μέτρα, το νέο Charger αποτελεί αδιαμφησβήτητα ένα εξαιρετικά ογκώδες μοντέλο.
Οπτικά, η 8η γενιά είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένη από το θρυλικό Charger Mk2, με μια συνεχόμενη γραμμή οροφής και τους προβολείς ενσωματωμένους σε μια μαυρισμένη μπροστινή μάσκα. Σε μια περαιτέρω αναφορά στην κληρονομιά της Dodge, η μάσκα φέρει το τριγωνικό λογότυπο «Fratzog» που χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά σε ένα από τα αυτοκίνητα της μάρκας το 1976. Στο πίσω μέρος, το νέο αυτοκίνητο διατηρεί την φωτεινή υπογραφή LED της προηγούμενης γενιάς, αλλά με ορθογώνια σχεδίαση που θυμίζει επίσης το μικρότερο Dodge Challenger. Στο εσωτερικό, το Charger Daytona προσφέρεται με την επιλογή ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ή 16 ιντσών, ο οποίος συνδυάζεται με οθόνη αφής για το infotainment 12,3 ιντσών.
Αν και η αμερικανική μάρκα δεν έχει κάνει ακόμη κάποια αναφορά σε τιμές, το βασικό Charger Daytona R/T υπολογίζεται πως θα κοστίζει τουλάχιστον 50.000 δολάρια, ενώ το Scat Pack θα βρίσκεται κοντά στα 60.000 δολάρια. Οι θερμικές εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2025 και θα κοστίζουν λιγότερο.