Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi Q6 e-tron – Πρώτες τιμές
Η Audi αποκάλυψε και επίσημα το νέο Q6 e-tron, τη νεότερη προσθήκη στην γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, η οποία έρχεται να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία των premium SUV.
- -
- -
Η Audi έχει ξεκάθαρο στόχο να διαθέτει έως το 2027 ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στις σημαντικότερες κατηγορίες. Το νέο Q6 e-tron έρχεται για να συμπληρώσει την γκάμα των SUV της γερμανικής εταιρείας, αποτελώντας παράλληλα δείγμα γραφής για τη φιλοσοφία και την κορυφαία τεχνολογία που θα διέπει τα μοντέλα της στο άμεσο μέλλον. Και αυτό αναδεικνύεται μέσω της νέας πλατφόρμας που έχει σχεδιαστεί για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα PPE (Premium Platform Electric), με το Q6 e-tron να είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που βασίζεται αυτή. Επιπλέον, το εντυπωσιακό SUV είναι η πρώτη κατασκευή του είδους της μάρκας που θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της στο Ingolstadt και θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Σχεδίαση – Ξεκάθαρη ταυτότητα
Η σχεδιαστική του φιλοσοφία κάνει ξεκάθαρη την ταυτότητα και… προέλευση του. Βλέπετε, υιοθετεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές και την τεχνοτροπία που έχουμε συναντήσει στα μοντέλα της σειράς e-tron. Έχει συμπαγείς διαστάσεις, συνδυάζοντας αρμονικά τις καμπύλες με τις ακμές. Η κλειστή singleframe μάσκα είναι επιβλητική και χαρακτηρίζεται από την ταυτότητα που διακρίνει τα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στα νέα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας. Τόσο τα εμπρός, όσο και τα πίσω, κάνουν χρήση τεχνολογίας OLED δεύτερης γενιάς, περιλαμβάνοντας 360 στοιχεία, ενώ με το σύστημα Active Digital Signature προσφέρουν τη δυνατότητα διαφορετικής απεικόνισης, μέσα από το σύστημα πολυμέσων MMI.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Audi Q8 e-tron 55
Παρατηρώντας τις εικόνες, διαπιστώνεις ότι ακολουθεί τη λογική με τους κοντούς πρόβολους εμπρός και πίσω, στοιχείο που τονίζει περαιτέρω το εντυπωσιακό αμάξωμα. Είναι δυναμικό, ενώ το τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος το καθιστά εξαιρετικά αεροδυναμικό, με το συντελεστή να αγγίζει το 0,28 Cd. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η χαρακτηριστική οριζόντια φωτεινή λωρίδα, η οποία και αποτελεί σήμα κατατεθέν της σειράς e-tron. Με μήκος 4.771 mm, πλάτος 1.965 mmκαι ύψος 1.640 mm, τοποθετείται στο άνω άκρο του segment, ενώ το μεταξόνιο των 2.899 mm σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα, υπόσχεται άφθονο χώρο για τα γόνατα όσων βολευτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ακόμα, σημειώστε, πως ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 526 lt, ενώ επιπλέον χώρος 64 lt υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό, στο «frunk». Τέλος, νέα σχεδίαση έχουν και οι ζάντες αλουμινίου, που ξεκινούν σε διάσταση 18 ιντσών και μπορούν να καταλήξουν έως και τις 21 ίντσες για το κορυφαίο SQ6.
Κινητήρια σύνολο – Κορυφαία αποδοτικότητα
Ένας από τους βασικούς στόχους της Audi είναι να προσφέρει ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύνολο, το οποίο θα συνδυάζει την υψηλή αυτονομία με τις κορυφαίες επιδόσεις. Οι διαστάσεις του ηλεκτροκινητήρα είναι μικρότερες σε σχέση με το παρελθόν και είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την τοποθέτηση του καταλαμβάνει 30% λιγότερο χώρο, την ώρα που το βάρος του είναι μικρότερο κατά 20%. Οι ηλεκτροκινητήρες, όπως και το σημαντικότερος μέρος των κιβωτίων, κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Audi στο Gyor της Ουγγαρίας.
Ξεκινώντας από τα βασικά, αρχικά θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, οι οποίες αμφότερες θα εφοδιάζονται με δύο ηλεκτροκινητήρες και θα έχουμε μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Αργότερα, στη γκάμα θα προστεθούν μία πισωκίνητη εκδοχή με μπαταρία χωρητικότητας 83 kWh, ενώ θα συνοδευτεί από ακόμα μία με ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Μέχρι τότε, το Q6 e-tronκαι το SQ6 e-tron θα είναι οι δύο εκδόσεις με τις οποίες θα λανσαριστεί το αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Η πρώτη έχει απόδοση 387 ίππους και χρειάζεται μόλις 5,9 sec για το 0-100 km/h. Το ισχυρότερο SQ6 θα αποδίδει 516 ίππους και για την ίδια διαδικασία χρειάζεται μόλις 4,3 sec!
Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του Audi RS e-tron GT
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, στην Audi έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αποδοτικότητα των μοντέλων, και όπως αναφέρουν το Q6 e-tron καταναλώνει συνολικά 30% λιγότερη ενέργεια σε σχέση με τα μοντέλα προηγούμενης γενιάς της γερμανικής μάρκας. Συγκεκριμένα, το Q6 μπορεί να καλύψει 625 kmμε μία φόρτιση, ενώ το SQ6 598 km! Το σημαντικότερο, όμως, είναι όπως η παρουσία της πλατφόρμας PPE εξασφαλίζει τεχνολογία 800V, κάτι που σημαίνει πως υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως τα 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10 στο 80% σε περίπου 21’. Είναι χαρακτηριστικό, πως σε έναν φορτιστή του είδους, μπορεί να «κερδίσει» 255 kmμέσα σε μόλις δέκα λεπτά! Σε σταθμούς 400V, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800V σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400V. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 135 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η οικιακή φόρτιση AC αγγίζει τα 11 kW, ενώ στο μέλλον θα είναι διαθέσιμο και με 22 kW. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως η ανάκτηση ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες μπορεί να φτάσει έως και τα 220 kW κατά τη διάρκεια της οδήγησης, έχοντας επιλογή δύο σταδίων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, στη λειτουργία B η ανάκτηση επιτρέπει τη χρήση one pedal. Οι άνθρωποι της Audi αναφέρουν ότι με τη χρήση του νέου συστήματος ανάκτησης μπορεί να καλυφθεί το 95% του φρεναρίσματος στην πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες.
Όσον αφορά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, επανασχεδιασμένος είναι ο εμπρός άξονας, ενώ βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης για να προσφέρει καλή αίσθηση στον οδηγό. Τα αμορτισέρ κάνουν χρήση τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), ενώ διατίθεται και με την γνωστή αερανάρτηση της Audi. Σε αυτή την περίπτωση διαφοροποιείται και η απόσταση από το έδαφος, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως το σύστημα τετρακίνησης μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, με την κεντρική μονάδα να αναλαμβάνει να μεταφέρει περισσότερη στους εμπρός όταν το κρίνει απαραίτητο.
Εσωτερικό – State of the art
Η σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με δύο βασικούς άξονες. Την κορυφαία άνεση και το αντίστοιχα υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, ενώ για την κατασκευή της καμπίνας έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις κλέβει η μεγάλη κυρτή γυάλινη επιφάνεια μπροστά από τον οδηγό, η οποία ονομάζεται ΜΜΙ panoramic display. Αυτή συνδυάζει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων virtualcockpit 11,9” και μια κεντρική οθόνη 14,5” που φιλοξενεί το εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων. Είναι βασισμένο σε πλατφόρμα Android και προσφέρει τη δυνατότητα αυτόματων και απομακρυσμένων ενημερώσεων.
Δείτε ακόμη: Video - Σας αποκαλύπτουμε το εσωτερικό του νέου Q6 e-tron
Σημαντικό νεοτερισμό στην καμπίνα των επιβατών σηματοδοτεί η παρουσία της οθόνης των 10,9’’ μπροστά από τον συνοδηγό, κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi. Ακόμα, το Q6 διαθέτει νέο head-up-display, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προβάλλει τρισδιάστατες ενδείξεις που μοιάζουν ενσωματωμένες στο φυσικό περιβάλλον. Η ορθογώνια εικονική επιφάνεια στην οποία προβάλλονται φτάνει τις 88", και ο οδηγός βλέπει προειδοποιήσεις που μοιάζουν να βρίσκονται ακόμα και 200 m μπροστά από το αυτοκίνητο. Τέλος, μία ακόμα καινοτομία αποτελεί το Interaction Light. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία λεπτή μπάρα που αποτελεί από 84 LED, που με το χρώμα τους και με τον τρόπο που ανάβουν φανερώνουν μία σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Πότε ξεκινάει η διάθεση του;
Η νεότερη προσθήκη στη γκάμα των ηλεκτρικών της Audi είναι ένα μεσαίο πολυτελές SUV, το οποίο έρχεται να θέσει νέα στάνταρ, όσον αφορά την απόδοση, την αυτονομία, τις δυνατότητες φόρτισης και την αποδοτικότητα του. Το νέο Q6 και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τα τέλη Μαρτίου. Οι τιμές των δύο πρώτων εκδόσεων για τη γερμανική αγορά, θα ξεκινάνε από τα 74.700 και 93.800 ευρώ, αντίστοιχα.