Νέα τετραθέσια υβριδική Mercedes - Με δίλιτρο μοτέρ 422 PS
Η δεύτερη γενιά του sportscar της Mercedes-Benz μόλις αποκαλύφθηκε στην εισαγωγική της έκδοση με 2λιτρο 4κύλινδρο κινητήρα και υβριδική τεχνολογία.
- -
- -
Η Mercedes-Benz πριν από μερικούς μήνες αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά της AMG GT, η οποία σμιλεύτηκε σύμφωνα με τις επιθυμίες των πελατών της γερμανικής φίρμας. Αυτό σημαίνει πως οι τεχνικοί της μάρκας άλλαξαν μέρος της φιλοσοφίας του μοντέλου και την επανασχεδίασαν σύμφωνα με ένα νέο πρόγραμμα το οποίο «έτρεξε» παράλληλα με τη νεότερη SL. Αφού πρώτα γνωρίσαμε τις κορυφαίες (έως τώρα τουλάχιστον) εκδόσεις GT 55 4Matic+ και GT 63 4Matic+, με τον 4λιτρο 8κύλινδρο twin-turbo κινητήρα και αποδόσεις που αγγίζουν τους 585 ίππους, τώρα σειρά έχει η μικρότερη, εισαγωγική έκδοση GT 43. Συνδυάζει την εντυπωσιακή εμφάνιση του ολοκαίνουργιου sportscar με ένα σημαντικά μικρότερο 2λιτρο 4κύλινδρο σύνολο που χρησιμοποιεί ήπια υβριδική τεχνολογία.
Με μοτέρ από την AMG A 45 S και 422 ίππους
Φυσικά δεν πρόκειται για κάποιο άγνωστο κινητήριο σύνολο, αλλά για αυτό που βρίσκουμε στην κορυφαία έκδοση του μικρότερου μοντέλου της γκάμας AMG, στην A45 S. Η διαφορά εδώ είναι ότι συνδυάζεται με τεχνολογία ήπιου υβριδισμού 48V, η οποία επιτρέπει μικρές διαφοροποιήσεις που το κάνουν ακόμη πιο αποδοτικό. Η ισχύς μπορεί να παραμένει στους 422 ίππους και τα 500 Nm ροπή, μόνο που εδώ τα 500 Nm είναι διαθέσιμα από τις 3.250 rpm έως και τις 5.000 rpm. Γιατί συμβαίνει αυτό όμως;
Εκτός της βοήθειας που προσφέρουν οι 14 ίπποι του ηλεκτρικού μοτέρ του υβριδικού συστήματος που λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια, έχει προστεθεί κι ένα ηλεκτρικό turbo, το οποίο με τη σειρά του είναι ενσωματωμένο στον υπερσυμπιεστή, ανάμεσα στη φτερωτή και τον συμπιεστή. Αυτό που καταφέρνει είναι να επιταχύνει τον συμπιεστή πριν αναλάβουν τα καυσαέρια, εκμηδενίζοντας έτσι το turbo-lag. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας; 0-100 km/h σε 4,6 sec και τελική 280 km/h. Όχι κι άσχημα αν σκεφτεί κανείς πως έχουμε πισωκίνητη διάταξη και λιγότερη ισχύ από την αμέσως επόμενη V8 έκδοση GT 55 4Matic+, η οποία χρειάζεται 3,9 sec με τετρακίνηση και +54 ίππους.
Σε ρόλο κιβωτίου έχουμε το 9άρι AMG Speedshift MCT, ενώ χάρη στο μικρότερο μοτέρ έχουμε και περίπου 200 kg χαμηλότερο βάρος, με την GT 43 να ζυγίζει 1,8 τόνους. Στον στάνταρ εξοπλισμό έχουμε απλή μη-ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ενώ στον προαιρετικό είναι διαθέσιμη η τελευταία γενιά ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, τα οποία ρυθμίζουν αυτόματα την απόσβεση, αλλά και τις ενεργές αντιστρεπτικές σε κάθε τροχό ξεχωριστά μέσα σε λίγα κλάσματα του δευτερολέπτου. Κάτι που βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό των μεγαλύτερων εκδόσεων, αλλά διατίθεται προαιρετικά και εδώ, είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Ίδια εμφάνιση με διακριτικές αλλαγές
Η νέα γενιά της AMG GT είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, με αυξημένο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχο της (κυρίως στις 4κίνητες εκδόσεις με τον V8), αλλά προσφέροντας αυξημένη άνεση στο εσωτερικό της. Θυμίζουμε πως πλέον, δεν θα προσφέρει χώρους για δύο, αφού αν ο αγοραστής το επιθυμεί θα μπορεί να αποκτήσει μία έκδοση που ακολουθεί τη λογική 2+2 με την προσθήκη δύο μικρών καθισμάτων στο πίσω μέρος. Επιπλέον, μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών, στοιχεία που αυξάνουν γενικότερα το βαθμό πρακτικότητας της.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, η 4κύλινδρη έκδοση δεν διαφέρει από τους ισχυρότερους συγγενείς του. Έχει μήκος 4,73 μέτρα, πλάτος 1,93 μέτρα (5 cm πιο στενή) και 1,35 μέτρα ύψος. Ωστόσο, αν προσέξει κανείς θα μπορεί να διακρίνει το μικρότερο μοντέλο από τα υπόλοιπα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, οι στενότερες εμπρός και πίσω αεροτομές και το πιο μικρό πλάτος έχουν σκοπό να τονίσουν την κομψότητα του μοντέλου. Ανασχεδιασμένη γενικότερα είναι η εμπρός όψη, με την κεντρική εισαγωγή να είναι ελαφρώς μικρότερη και τις δύο πλαϊνές να ενώνονται με μία εισαγωγή που τρέχει κατά μήκος στο κάτω άκρο του προφυλακτήρα. Η πίσω όψη χαρακτηρίζεται από την τροποποιημένη πίσω ποδιά, αλλά και τις νέες στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης. Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε τροχούς 19 ιντσών ενώ διαθέσιμα είναι και άλλα σχέδια με διαστάσεις έως και 21 ίντσες.
Δείτε ακόμη: Η Mercedes-Benz CLE Coupe στην Ελλάδα - Αναλυτικά οι εκδόσεις και οι τιμές
Δείτε ακόμη: Στην Ελλάδα η νέα Mercedes-Benz GLB – Οι τιμές όλων των εκδόσεων
Στο εσωτερικό, το περιβάλλον παραμένει ίδιο με κορυφαίο επίπεδο πολυτέλειας και τεχνολογικό υπόβαθρο. Ένας μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων συνδυάζεται με οθόνη 11,9 ιντσών σε ρόλο infotainment. Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκουμε και τα ηλεκτρικά σπορ δερμάτινα καθίσματα της AMG, ενώ διαθέσιμα ως προαιρετικά είναι φυσικά και τα καθίσματα AMG Performance.