Επίσημο: Δείτε τη νέα Alfa Romeo Milano - Πότε έρχεται Ελλάδα
Το ολοκαίνουργιο B-SUV της ιταλικής μάρκας μόλις αποκαλύφθηκε και φέρνει μαζί του υψηλή απόδοση τόσο στα ηλεκτρικά, όσο και στα υβριδικά σύνολα.
- -
- -
Η Alfa Romeo θέλει να αυξήσει τη δυναμική της στην SUV κατηγορία και έτσι αποφάσισε να μπει στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς σήμερα. H Milano αποτελεί την νεότερη προσθήκη στη γκάμα της ιταλικής μάρκας και έρχεται με υβριδικά και ηλεκτρικά σύνολα να κατακτήσει τη B-SUV κατηγορία. Δεν είναι απλώς το πιο σπορ μοντέλο που έχει παρουσιαστεί ποτέ στην κατηγορία, μα και εκείνο που θα προσελκύσει νέους πελάτες για την μάρκα ικανοποιώντας παράλληλα στο έπακρο τους κλασικούς Alfisti.
Η Milano αποκαλύφθηκε στα ιστορικά αρχηγεία του Automobile Club Milano, σε ένα εντυπωσιακό event θέλοντας να αναδείξει το μοναδικό χαρακτήρα. Με 100% γνήσιο Alfa Romeo DNA, η Milano αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, ενώ διατίθεται επίσης με 48V υβριδικό σύστημα και κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς. Θέλοντας να προσφέρει την καλύτερη οδηγική εμπειρία στην κατηγορία των B-SUV, η αποστολή της Milano είναι να δημιουργεί ισχυρά συναισθήματα που προσεγγίζουν ολιστικά τη σπορ αίσθηση, χωρίς εκπτώσεις στην καθημερινή ευχρηστία.
Με μοναδική εμφάνιση που την κάνει να ξεχωρίζει
Σε ένα compact διαστάσεων αμάξωμα με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 m και ύψος 1,5 m, απαντώνται όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά του “Made in Italy” σχεδιασμού, όπως η αρμονία στις αναλογίες και οι απαλές, γεμάτες αυτοπεποίθηση, γραμμές. Οι σχεδιαστές του Centro Stile έχουν διαμορφώσει όλες τις επιφάνειες σε συμφωνία με τις ανάγκες των μηχανικών μερών. Το αποτέλεσμα είναι ένα σχήμα που μαγνητίζει το βλέμμα και παίζει με το φως δημιουργώντας έντονες αντανακλάσεις, μαζί με έναν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου. Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το εμπρός μέρος, η προσωπικότητα του οποίου διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τους “3+3” ενεργούς Full LED Matrix προβολείς.
Η σπορ διάθεση συνεχίζει και στο εσωτερικό της Milano, ενώ σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25”. Εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην οδήγηση, ενώ η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25” και είναι τοποθετημένη στο ταμπλό. Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop” προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage. Τη δική τους πινελιά βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου της σπορ οντότητας των Alfa Romeo, του τετράφυλλου τριφυλλιού. Την ίδια στιγμή, τα στιβαρά και ελαφριά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στηρίζουν άψογα το σώμα.
Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις της η Milano έχει άνετους χώρους επιβατών και εκείνος για τις αποσκευές φτάνει τα 400 lt, διαθέτοντας όχι μόνο μεγάλη χωρητικότητα αλλά και πολύ εύκολη φόρτωση χάρη στην ηλεκτρική πόρτα με την “handsfree” λειτουργία. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το πρωτοεμφανιζόμενο “cable organizer”, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων.
Η Milano διαθέτει επίσης πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 καθώς και οι αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών που μαζί με την πίσω κάμερα 180 μοιρών επιβλέπουν τον περιβάλλοντα χώρο για λογαριασμό του ημιαυτόματου συστήματος παρκαρίσματος. Την καθημερινή ευκολία υποστηρίζουν επίσης στοιχεία όπως το αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρό.
Με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά η έκδοση Veloce
Χάρη στο χαμηλό βάρος και την ιδανική κατανομή της μάζας της, η Milano μπαίνει στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σαν γνήσια Alfa Romeo. Ο στόχος ήταν να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς, με αποκορύφωμα την έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα: Με λόγο 14,6:1 το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια που τονίζει την οδηγική εμπειρία. Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση των 156 ίππων η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 mm, οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα, ενώ οι 20αρες ζάντες είναι ντυμένες με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά. Το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής. Όσο για τα φρένα, χάρη στους τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 380 mm και τις μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες, η επιβράδυνση στέκεται με συνέπεια στο ύψος των περιστάσεων.
Ως αυθεντική Alfa Romeo, η Milano είναι συμβατή και με το Alfa DNA που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα εκάστοτε ζητούμενα του οδηγού. Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία. Η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Με έως και 240 ίππους
Διαθέτοντας τόσο αμιγώς ηλεκτρική όσο και υβριδική επιλογή, η Milano καλύπτει όλες τις ανάγκες. Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας “Hybrid Synchronous” και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 ίππους.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και το μεγάλο λόγο της εκμεταλλεύσιμης ως προς τη συνολική χωρητικότητα. Για την έκδοση των 156 ίππων η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 km κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 km. Πολύ γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW στο συνεχές ρεύμα, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας.
Ακόμα δύο εκδόσεις της Milano διατίθενται με υβριδικό σύστημα: Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 lt που αποδίδει 136 ίππους, υιοθετώντας κορυφαία τεχνολογία όπως τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για κορυφαία αξιοπιστία χρησιμοποιείται καδένα χρονισμού και όχι ιμάντας.
Το ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου. Χάρη στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματός της, η Milano Ibrida μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τόσο κατά το παρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει όσο πιο συχνά γίνεται για μέγιστη οικονομία.
Σύντομα διαθέσιμη για παραγγελίες
Στο λανσάρισμά της η Milano θα διατεθεί στην ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων και την υβριδική των 136 με κίνηση εμπρός. Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα.
Όλες οι Milano θα έχουν πλούσιο εξοπλισμό που θα μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία όπως ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree και αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα. Στην καμπίνα θα ξεχωρίζουν οι σπορ επενδύσεις “Spiga” από ύφασμα και βινύλιο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ αλλά και ο κρυφός φωτισμός στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων.
Δείτε ακόμη: Τι συμβολίζει το σήμα της Alfa Romeo;
Η ηλεκτρική Milano θα διαθέτει on-board φορτιστή έως 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ σημαντική παράμετρο αποτελεί και το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με EV Routing: Το λογισμικό του θα σχεδιάζει τη συντομότερη διαδρομή βάσει των διαθέσιμων φορτιστών, προτείνοντας πού αλλά και για πόση ώρα χρειάζεται φόρτιση σε μια «δεξαμενή» 600.000 σημείων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Όπως και κάθε Alfa Romeo, η Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.