Στην Ελλάδα το νέο Tesla Model 3 Performance - Η τιμή του
Η γρηγορότερη και πιο σπορ εκδοχή του Tesla Model 3 διατηρεί την ονομασία Performance και έρχεται στη χώρα μας με 460 ίππους, αλλά και πολλά νέα χαρακτηριστικά.
- -
- -
Με την παρουσίαση του Tesla Model 3 Highland, η μάρκα είχε περιορίσει τις διαθέσιμες εκδόσεις στις Standard Range (πισωκίνητο) και Long Range (τετρακίνητο), αφήνοντας εκτός παιχνιδιού την Performance, η οποία είχε κατακτήσει μεγάλο μέρος των πωλήσεων, τόσο στη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό. Φυσικά η ταχύτερη εκδοχή του ηλεκτρικού sedan δεν θα έμενε για πολύ στην άκρη. Για την ακρίβεια, μόλις παρουσιάστηκε, φέρνοντας αρκετά νέα χαρακτηριστικά αλλά και κορυφαίες επιδόσεις που για ακόμη μια φορά, θα ορίσουν τα standards στη νέα υπο-κατηγορία των σπορ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
0-100 km/h σε… πόσο;
Το Tesla Model 3 Performance εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που προσφέρουν τετρακίνηση και απίστευτες επιδόσεις. Αν και τα νούμερα που ανακοινώνονται δεν είναι τόσο εντυπωσιακά με τα μέτρα και τα σταθμά των γρήγορων ηλεκτρικών, οι 460 ίπποι και -κυρίως- τα 723 Nm ροπή εκτοξεύουν το τετράθυρο μοντέλο στα 100 km/h μέσα σε μόλις 3,1 δευτερόλεπτα (με rolling start, όπως συνηθίζει η Tesla). Εδώ πάντως να σημειώσουμε ότι η Tesla ποτέ δεν δίνει ακριβείς τιμές ισχύος καθώς η ιπποδύναμη μπορεί να αλλάξει σημαντικά με κάποιο update του οχήματος. Η τελική ταχύτητα βρίσκεται πολύ υψηλότερα από ότι συνηθίζεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα 262 km/h. Να σημειώσουμε ωστόσο ότι στις ΗΠΑ, το ίδιο αυτοκίνητο διατίθεται με ονομαστική ισχύ 510 ίππους και 740 Nm.
Για πρώτη φορά ελεγχόμενα αμορτισέρ
Η Tesla επένδυσε πολύ στο στήσιμο του Model 3 Performance και φρόντισε ώστε η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να ενισχυθεί με παχύτερες αντιστρεπτικές και στους δύο άξονες, αλλά και να τοποθετηθούν μεγαλύτερα φρένα που φέρουν υλικά τριβής κατάλληλα ακόμη και για χρήση πίστας, όπως λέει η μάρκα. Παράλληλα, πιο άκαμπτα είναι και τα υποπλαίσια, ενώ οι ασύμμετρες ζάντες των 20 ιντσών (διαφορετικό πλάτος εμπρός-πίσω) είναι ελαφρύτερες από τις προηγούμενες και σφυρήλατες, για μέγιστη ανθεκτικότητα. Τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται είναι τα Pirelli P Zero 4.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το Tesla Model S Plaid των 1.020 ίππων
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Tesla Model 3 Performance θα είναι εφοδιασμένο για πρώτη φορά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μεταβάλλοντας την απόσβεση ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού. Το νέο Track Mode V3 θα έχει ακόμη περισσότερες λειτουργίες, οι οποίες ήδη ήταν πάρα πολλές από την προηγούμενη γενιά, επιτρέποντας την επιλογή βαθμού παρεμβατικότητας του ESP σε πολλά στάδια, την επιθυμητή κατανομή της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, ακόμη και την επιλογή μετατροπής του αυτοκινήτου σε αποκλειστικά πισωκίνητο ή εμπροσθιοκίνητο. Τέλος, νέο είναι το καλιμπράρισμα στο λογισμικό του τιμονιού, προσφέροντας πιο άμεση αίσθηση στα χέρια.
Διακριτικές αλλαγές μέσα-έξω
Το Tesla Model 3 Performance, ανέκαθεν είχε ελάχιστες οπτικές διαφοροποιήσεις συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις. Φυσικά, αυτό συνεχίζεται, με τον παρατηρητή να πρέπει να δει τις ζάντες, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, το carbon fin στο χείλος του πορτμπαγκάζ ή το σηματάκι κάτω από το δεξί φανάρι. Τουλάχιστον, στη νέα γενιά του μοντέλου, οι άνθρωποι της Tesla αποφάσισαν να τοποθετήσουν πιο σπορ καθίσματα που ταιριάζουν σαφώς περισσότερο με τη φιλοσοφία της κατασκευής. Όπως και στις απλές εκδόσεις του Model 3, είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα. Το νέο Tesla Model 3 Performance στοιχίζει 55.990 € στην ελληνική αγορά (47.990 € με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») και είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία. Έχει αυτονομία 528 km στις μετρήσεις WLTP και δέχεται έως και 250 kW ισχύ φόρτισης.