Kia EV3: Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για το νέo ηλεκτρικό B-SUV

Τα ηλεκτρικά δεν είναι μόνο εντυπωσιακές επιδόσεις και εξεζητημένες λύσεις. Πάνω απ’ όλα είναι αυτοκίνητα, με σκοπό την εξυπηρέτηση των ανθρώπινων αναγκών, οικολογικά. Κάτι που το Kia EV3 φαίνεται να πετυχαίνει.

  • -
  • -

Χώροι για όλη την οικογένεια, τεχνολογία που λύνει προβλήματα αντί να δημιουργεί, ευχάριστο και άνετο εσωτερικό, μεγάλη αυτονομία, σύγχρονη εικόνα και λογική τιμή. Αυτά ψάχνουν οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να πάρουν καινούριο αυτοκίνητο κι αυτά ακριβώς προσφέρει το Kia EV3.

Στην αρχή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν ακριβά, είχαν μικρή αυτονομία και απαιτούσαν συμβιβασμούς. Μετά πήγαμε στο άλλο άκρο, εκείνο των εκρηκτικών επιδόσεων και των εξεζητημένων λύσεων. Το Kia EV3 παραμερίζει όλα αυτά κι εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες. Στην ουσία της αυτοκίνησης, ανεξάρτητα από το καύσιμο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/3bd156fbd6dcef51d36d0369e8fb3168.jpg

Η πλειοψηφία των αγοραστών αναζητεί ένα αυτοκίνητο με χώρους, ένα αυτοκίνητο που υιοθετεί προηγμένες αλλά απλές λύσεις, ένα αυτοκίνητο που να εκπληρώνει τον ρόλο του ως μεταφορικό μέσο με συνέπεια. Αυτή είναι η στόχευση του Kia EV3. Να προσφέρει ηλεκτρική μετακίνηση στους πολλούς.

Δείτε ακόμαKia EV5: Με αυτονομία 720 km και τεχνολογίες αιχμής είναι έτοιμο να κοντράρει το Tesla Model Y

Τετράγωνη σχεδίαση, με προηγμένη αεροδυναμική

Σχεδιαστικά το ολοκαίνουριο B-SUV της Kia ακολουθεί τη φιλοσοφία του μεγαλύτερου EV9, με το τετραγωνισμένο σχήμα, τα εντυπωσιακά φώτα και τις τολμηρές γραμμές να αναδεικνύουν τη δυναμική αισθητική και τους νεωτερισμούς που επιθυμεί να προβάλει η κορεατική φίρμα στα νέας γενιάς ηλεκτρικά οχήματά της. 

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/802ae8e052fa8940b416ea1767f94159.jpg

Προς όφελος της αυτονομίας, οι σχεδιαστές της μάρκας έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση και στην αεροδυναμική, με τα ενεργά flaps μπροστά, τα καλύμματα στις ζάντες, τη γωνία που σχηματίζει το καπό στο μπροστά κομμάτι, τη γραμμή της οροφής που χαμηλώνει προς τα πίσω, και την κλίση προς τα μέσα που έχει δοθεί στις πίσω κολώνες, να βελτιώνουν θεαματικά τον συντελεστή αεροδυναμικών αντιστάσεων. 

Οι χώροι είναι το δυνατό του σημείο

Το Kia EV3 είναι από τα πιο ευρύχωρα B-SUV, παρά το γεγονός ότι οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι τυπικές για την κατηγορία. Το μήκος είναι στα 4,3 μέτρα, το πλάτος στα 1,85 μέτρα και το ύψος στα 1,56 μέτρα. Την ίδια στιγμή, το μεταξόνιο φτάνει τα 2,68 μέτρα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/09d4a712887cdf9b86fe967dc483aade.jpg

Στο εσωτερικό φιλοξενούνται άνετα πέντε ενήλικες, ακόμα και με ύψος άνω του μέσου όρου (το απόλυτα επίπεδο πάτωμα κάνει ιδιαίτερα εύκολη την ζωή του μεσαίου επιβάτη), ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, φτάνοντας τα 460 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα 25 λίτρα διαθέσιμα στο frunk, δηλαδή κάτω από το καπό. Στην επαφή που είχαμε κατά τη στατική παρουσίαση του μοντέλου, μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το πολύ μεγάλο ύψος στο οποίο φτάνει η πόρτα του χώρου αποσκευών.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/80fdf0233e43fe4376f2a54fa00a57dd.jpg

Ένα άλλο σημείο που αξίζει να τονίσουμε, είναι η πρακτικότητα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα, με τη συρόμενη επιφάνεια στο υποβραχιόνιο που μετατρέπεται ουσιαστικά σε τραπεζάκι να παρέχει τη δυνατότητα στους επιβάτες να τοποθετήσουν απο laptop έως φορητούς υπολογιστές (εννοείται με σταματημένο το αυτοκίνητο).

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/22c4863013154e4db596d361afb274b1.jpg

Σε υψηλό επίπεδο είναι και η εργονομία, με όλους τους φυσικούς διακόπτες να είναι τοποθετημένοι στις ιδανικές θέσεις. 

Η οθόνη που βελτιώνει την εργονομία

Στο ταμπλό δεσπόζει η ευρεία οθόνη 30 ιντσών, που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων διάστασης 12,3 ιντσών, την οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment και μια ακόμη οθόνη 5,3 ιντσών με κατακόρυφο προσανατολισμό για τον κλιματισμό. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται με ένα απλό άγγιγμα, κυρίως διαισθητικά.

Εκτός από τις παραπάνω οθόνες υπάρχει και HUD 12,3 ιντσών (δηλαδή προβολή πληροφοριών πάνω στο παρμπρίζ, μπροστά από τον οδηγό), ώστε όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να βλέπει όσα είναι απαραίτητα χωρίς να παίρνει τα μάτια από τον δρόμο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/eae4738b1f0d96ad672671c71aaccb9e.jpg

Το infotainment έχει τα πάντα. Χαρακτηριστικά, στα μενού θα βρούμε YouTube, Netflix, Soundcloud, Spotify, Amazon Music, Disney+, Apple TV, TikTok, αλλά και παιχνίδια, ενώ στις φωνητικές εντολές απντάει με χρήση του ChatGPT. Κάποια από αυτά είναι ήδη διαθέσιμα, ενώ άλλα όπως το ChatGPT θα έρθουν σταδιακά προς το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Μία ακόμα νότα διευκόλυνσης προσφέρει η χρήση του κινητού ως κλειδί. Πολύ απλά, ο χρήστης έχει το κινητό στην τσέπη και μόλις πλησιάσει στο αυτοκίνητο, εκείνο ξεκλειδώνει. Ακόμα κι αν το κινητό έχει κλείσει από μπαταρία.

Adaptive cruise control που κάνει (πολύ) περισσότερα από τα συνηθισμένα

Η πληθώρα τεχνολογίας συνεχίζεται, πάντοτε με σκοπό την απλότητα. Έτσι, το αυτοκίνητο είναι μόνιμα ενημερωμένο με αυτόματες ενημερώσεις μέσω internet (ΟΤΑ) οι οποίες θα γίνονται διαθέσιμες κάθε έξι μήνες, ενώ ιδιαίτερα προηγμένο είναι το adaptive cruise control. Πέρα από την ικανότητα να κρατάει σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, μπορεί να φρενάρει μόνο του στις στροφές, να βοηθάει στην αλλαγή λωρίδας, αλλά και να σταματάει πλήρως αυτόνομα το αυτοκίνητο αν αντιληφθεί ότι ο οδηγός έχει αποκοιμηθεί ή χάσει τις αισθήσεις του.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/11e569c12f3721147a4c4369046bf5e5.jpg

Φροντίζει μόνο του την φόρτιση. Σου δίνει το ρεύμα του

Συνεχίζοντας με τις τεχνολογικές λύσεις που κάνουν ευκολότερη την ζωή οδηγού και επιβατών, το Kia EV3 έχει route planner. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης βάζει τον προορισμό του στο σύστημα πλοήγησης και το αυτοκίνητο υπολογίζει αυτόματα σε ποιους φορτιστές πρέπει να σταματήσει και για πόση ώρα.

Η παραπάνω λειτουργία συμπληρώνεται από το Plug & Charge, δηλαδή τη δυνατότητα να συνδέεται σε έναν φορτιστή και να ξεκινάει αυτόματα η φόρτιση, χωρίς την ανάγκη για application στο κινητό, αρκεί ο φορτιστής να είναι συμβατός.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/00bfab41c994d6fba7d3841172a98fc6.jpg

Τέλος, έχει V2L και V2H. Το V2L σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο σαν τεράστιο power bank, προκειμένου να τροφοδοτήσει άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Το V2H σημαίνει ότι με τον κατάλληλο φορτιστή, το ρεύμα από την μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του σπιτιού, για παράδειγμα σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Μπαταρίες, αυτονομία, επιδόσεις

Το Kia EV3 θα είναι διαθέσιμο σε πρώτη φάση σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με κίνηση μόνο στον μπροστά άξονα. Αργότερα θα υπάρξει και τετρακίνητη εκδοχή, με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα έρθει περίπου σε έναν χρόνο. Η Standard Range έχει μπαταρία 58,3 kWh, ισχύ 204 ίππων και χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 km/h. Η αυτονομία είναι στα 410 km, η φόρτιση σε AC γίνεται με ισχύ μέχρι 11 kW, ενώ σε DC μπορεί να δεχτεί μέχρι και 102 kW. Ο χρόνος που απαιτείται για να πάει η μπαταρία από το 10%, στο 80%, είναι περίπου 30 λεπτά.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/f97bccc76b8f95e5edeaa2a56d30c42c.jpg

Στην έκδοση Long Range η μπαταρία είναι στις 81,4 kWh, με την ισχύ να παραμένει στους 204 ίππους, οπότε ο χρόνος για το 0-100 km/h αυξάνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία ανεβαίνει σημαντικά, αγγίζοντας τα 560 km, ενώ μεγαλύτερη είναι και η ισχύς φόρτισης σε DC, φτάνοντας τα 128 kW. Έτσι, ο χρόνος για το 10%-80% είναι και πάλι 30λεπτά. Σταθερή μένει η φόρτιση σε AC, η οποία είναι και πάλι στα 11 kW.

Η Kia με τα EV9 και EV6 μας έχει συνηθίσει σε περισσότερα kW όταν πρόκειται για DC ταχυφόρτιση. Ο λόγος που το EV3 κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα είναι ότι έχει χρησιμοποιηθεί αρχιτεκτονική 400V και όχι 800V όπως στα προαναφερόμενα μοντέλα, προκείμενου να κρατηθεί το κόστος και η τελική τιμή σε χαμηλότερα επίπεδα.

Έχοντας εμπειρία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Kia έχει «προικίσει» το EV3 και με δυνατότητα προθέρμανσης της μπαταρίας, ώστε να φορτίζει γρήγορα ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Τόσο στη Standard Range όσο και στη Long Range, οι μπαταρίες του νέου Kia EV3 είναι τύπου NCM (18650), κατασκευάζονται από την LG και θα έχουν εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, ό,τι έρθει πρώτο. Εννοείται ότι το Kia EV3 μπορεί να οδηγηθεί και με One Pedal Driving, δηλαδή χωρίς να ακουμπάει ο οδηγός το πεντάλ του φρένου, μία από τις πιο ευχάριστες, άνετες και χρήσιμες ιδιότητες που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/2d122e672d59a035d9ec49a435c725f1.jpg

Οικολογική συνείδηση, πέρα από την ηλεκτροκίνηση

Η ηλεκτροκίνηση είναι συνυφασμένη με την προστασία του περιβάλλοντος. Σίγουρα η κίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, όμως το Kia EV3 δεν μένει εκεί. Οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν προσπαθήσει να κάνουν το νέο τους μοντέλο όσο πιο βιώσιμο γίνεται, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/87de1c442be107682dcdb137a2952f4d.jpg

Συγκεκριμένα, τα ανακυκλωμένα υλικά που χρησιμοποιούνται σε κάθε Kia EV3 που κατασκευάζεται φτάνουν τα 28,5 κιλά. Στο εσωτερικό τα συναντάμε στο τιμόνι, τα πλήκτρα και τις μοκέτες. Στο εξωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί στο μαύρο πλαστικό που καλύπτει τα φτερά και τα μαρσπιέ, στο κάλυμμα του προφυλακτήρα και στα καπάκια από τις ζάντες.

Το EV3 έρχεται για να αποτελέσει την ηλεκτρική πρόταση της Kia στην πιο σημαντική κατηγορία της αγοράς, εκείνη των B-SUV. Απέναντί του θα βρει τα Renault Megane E-Tech, Smart #1, Volvo EX30, αλλά δεν στοχεύει μόνο εκεί. Βάζει στο μάτι ακόμα τα CUPRA Born και Volkswagen ID.3, καθώς πρόκειται για προτάσεις με τις οποίες μοιράζονται τον ίδιο στόχο. Να βρουν τον χρυσό συνδυασμό ανάμεσα στην κίνηση στην πόλη και το ταξίδι, κάνοντας τις μετακινήσεις εύκολες, άνετες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/8830a58463cbaf63e13520feb372b992.jpg

Προς το παρόν η τιμή του Kia EV3 δεν έχει γίνει γνωστή, όμως δεν θα προκαλούσε έκπληξη κάποιο ποσό κοντά σε εκείνα του Kia Niro EV. Οι ενδιαφερόμενοι ας έχουν κατά νου και την επικείμενη έναρξη του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, που θα προσφέρει επιδότηση από 9.000 μέχρι και 11.000 ευρώ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...