Volvo V60 Hybrid

Υβριδικό Plug-In με diesel

  • -
  • -

Στην έκθεση της Γενεύης παρουσίασε η Volvo το νέο της υβριδικό το οποίο συνδυάζει για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας πετρελαιοκινητήρα, με υβριδική διάταξη η οποία μπορεί να λάβει εξωτερική φόρτιση. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση για 50 χιλιόμετρα, ενώ αν επιθυμεί δυναμική οδήγηση ο συνδυασμός diesel και μπαταριών παρέχουν αθροιστικά ισχύ 285 ίππων που επιταχύνουν το βαρύ station wagon στα πρώτα 100km/h μόλις σε 6,9sec. Περιβαλλοντικά το V60 επιτυγχάνει εκπομπές CO2 στο εξωπραγματικό νούμερο των 49 gr/km. Η τεχνολογία plug-in του V60 θα περάσει στην παραγωγή το 2012 και είναι προϊόν της συνεργασίας της Volvo Cars και του ενεργειακού κολοσσού Vattenfall.

 

Τεχνολογία

Η υβριδική διάταξη είναι παράλληλου τύπου όπου ο θερμικός κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν ανεξάρτητα για τη κίνηση του αυτοκινήτου. Στους εμπρός τροχούς του Volvo V60 Plug-in Hybrid, φτάνει η ροπή των 440 Nm του πεντακύλινδρου turbodiesel των 2.4 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 215 ίππων. Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Στον πίσω άξονα δίνει κίνηση ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 70 ίππους που τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 12kWh.

Ο συνδυασμός των δύο διαφορετικών κινητήρων σε κάθε άξονα λειτουργεί τρόπον τινά όπως η τετρακίνηση. Πιέζοντας το πλήκτρο AWD η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω.

 

Επιλογές οδήγησης

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στο ταμπλό: Pure, Hybrid και Power. Η αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα με αυτονομία που φτάνει τα 50 χιλιόμετρα ανάλογα τον τρόπο οδήγησης και το ανάγλυφο της οδού, έχοντας παράλληλα μηδενικές εκπομπές CO2 αν έχουν φορτιστεί οι συσσωρευτές από ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.

Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα διατηρώντας το βέλτιστο ενεργειακά ισοζύγιο περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Αποτέλεσμα της ρύθμισης αυτής είναι τα 49g/km εκπομπές CO2 και η κατανάλωση μόλις 1,9lt/100km diesel σε μικτή χρήση. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

Στην επιλογή Power και οι δύο κινητήρες τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Οι 215 ίπποι και τα 440Nm ροπής του diesel μαζί με τους 70 ίππους και τα 200Nm του ηλεκτροκινητήρα παρέχουν εξαιρετικές επιδόσεις στα αρκετά βαρύ αμάξωμα. Σημειώστε μόνο το 0-100km/h σε 6,9 sec.

 

Χρήση και φόρτιση κατ’ οίκον

Μέσω του μενού για το set up του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να δώσει στοιχεία για τη διαδρομή που πρόκειται να κάνει (μικρή, μέτρια ή μεγάλη). Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και του πετρελαίου που θα χρειαστεί, προκειμένου να επιτευχθούν οι μικρότερες εκπομπές CO2 και η ελάχιστη κατανάλωση σε ορυκτό καύσιμο. Με δεδομένο ότι η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την θέρμανση ή την ψύξη στη καμπίνα των επιβατών κατά τη διάρκεια της φόρτισης, έτσι ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση του κλιματισμού κατά τη διαδρομή. Η λειτουργία αυτή θα μπορεί να προγραμματίζεται από το μενού του αυτοκινήτου ή εναλλακτικά να ενεργοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου.

Η διαδικασία φόρτισης γίνεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) όπου υπάρχει διαθέσιμη παροχή. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα έντασης 6Α διαρκεί 7,5 ώρες, ενώ με παροχή 10Α μειώνεται στις 4,5 ώρες και με 16Α περιορίζεται στις 3 ώρες.

Η συστοιχία των μπαταριών έχουν επιπλέον κόστος αγοράς και εκτιμάται ότι το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου με ηλεκτρικό ρεύμα στη Σουηδία, στα 0,30€ για κάθε 10 χιλιόμετρα απόστασης. Βέβαια, το ακριβές κόστος αναμένεται να διαφέρει από χώρα σε χώρα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...