Xpeng: Τα 3 κορυφαία αυτοκίνητα που λανσάρει στην Ελλάδα

H premium κινέζικη φίρμα θα λανσάρει σε πρώτη φάση στη χώρα μας τρία από τα κορυφαία μοντέλα της γκάμας της, με τον ανταγωνισμό, να αισθάνεται ήδη… αμήχανα.

  • -
  • -

Η Xpeng μπορεί να έχει μικρή ιστορία στο αυτοκινητικό στερέωμα, παρόλα αυτά, έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο, με μονάδες R&D και παραγωγής στην Κίνα, τις ΗΠΑ αλλά και την Ευρώπη.

Η Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Company, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, ιδρύθηκε το 2014 και έκτοτε, σχεδιάζει, αναπτύσσει, κατασκευάζει και εμπορεύεται «έξυπνα» EV με γνώμονα την τεχνολογία. Στόχος της Xpeng είναι να ηγηθεί του μετασχηματισμού των ηλεκτρικών οχημάτων, μεταμορφώνοντας την εμπειρία μετακίνησης για τους ανθρώπους.

Πλέον, η Xpeng πάτησε τους τροχούς της και στη χώρα μας και αυτά, είναι σε πρώτη φάση τα τρία hi-tech ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσει άμεσα, από τον Ιούλιο συγκεκριμένα, στην ελληνική αγορά! Την εκπροσώπηση της κινεζικής μάρκας ανέλαβε ο όμιλος Βασιλάκη

Xpeng P7: To σπορ σεντάν

Το P7 είναι ένα σπορ σε εμφάνιση σεντάν με μήκος 4,8 m και αεροδυναμικό συντελεστή 0.23 (cd), το οποίο θα μετρήσει τις δυνάμεις του απέναντι στα Tesla Model S, Mercedes-Benz EQE, BMW i4 κ.α.

Οι κορυφαίες προδιαγραφές πάντως του μοντέλου και κυρίως το πλούσιο τεχνολογικό του υπόβαθρο είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν αναστάτωση στον ανταγωνισμό από όποια γωνιά της Γης και αν προέρχεται. Θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας σε εκδόσεις Long Range, Performance και Wing, με το highlight χαρακτηριστικό της τελευταίας, να είναι οι ανοιγόμενες προς τα πάνω μπροστινές πόρτες!

Στο εσωτερικό του P7 η ατμόσφαιρα είναι μίνιμαλ αλλά με κορυφαία τεχνολογία. Υπάρχουν δυο ψηφιακές οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων διαγωνίου 10,25″ και μια ακόμη 15″ για το σύστημα πολυμέσων.

Το infotainment μάλιστα μαρτυρά και τη μεγάλη προσοχή με την οποία η Xpeng έχει προσεγγίσει τις εξελίξεις σε ότι αφορά το λογισμικό του συστήματος και τα τεχνολογικά gadgets που το εφοδιάζουν. Είναι προφανώς… «διαισθητικής» λειτουργίας και κάτι παραπάνω από σαφές ότι έχει σχεδιαστεί με την ικανότητα να προστίθενται ανά πάσα ώρα και στιγμή ποικίλες εφαρμογές ή αναβαθμίσεις.

Οι χώροι, κρίνοντας από το φλατ δάπεδο του μοντέλου αλλά και το μεταξόνιο των 3 σχεδόν μέτρων (2.998 mm για την ακρίβεια) αναμένεται να είναι υπέρ του δέοντος καλοί για την άνετη μεταφορά 4 ή ακόμα και 5 ενήλικων επιβατών, με το χώρο φόρτωσης να προσφέρει 440 lt αποθηκευτικού όγκου.

Σε ότι αφορά το τεχνικό σκέλος, η έκδοση Long Range είναι πισωκίνητη και εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 276 ίππων με 440 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 82,7 kWh που χαρίζει αυτονομία στο όχημα της τάξεως των 576 km. Τα πρώτα 0-100 km/h από στάση επιτυγχάνονται σε χρόνο 6,7’’, ενώ για τη φόρτιση του μοντέλου σε έναν DC ταχυφορτιστή 175 kW, από το 10% έως το 80%, θα χρειαστείτε 29’.  

Οι εκδόσεις τώρα Performance και Wing είναι τετρακίνητες και διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Αποδίδουν συνδυαστικά 473 PS με 757 Nm ροπής, με το «100άρι» σπριντ να έρχεται σε 4,1’’, ενώ και οι εν λόγω εκδοχές του P7 φορούν την ίδια μπαταρία των 82,7 kWh (με τη Long Range version) που στην προκειμένη περίπτωση βέβαια χαρίζει αυτονομία στο όχημα έως 505 km. Να σημειώσουμε επίσης ότι όλα τα P7 ανεξαρτήτως έκδοσης εφοδιάζονται με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Xpeng G6: To coupe D SUV

Η Xpeng παρουσίασε για πρώτη φορά το G6 στην έκθεση της Σαγκάη, τραβώντας πάνω της όχι μόνο τα βλέμματα αλλά και τα εγκωμιαστικά σχόλια από όλους όσους παρευρέθηκαν στην παρουσίαση του μοντέλου.

Το εντυπωσιακό αν μη τι άλλο σε σχεδίαση G6, είναι ένα νέο ηλεκτρικό SUV με coupe αισθητική και αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,248 Cd, που βασίζεται στη νέα Smart Electric Platform Architecture (SEPA 2.0) πλατφόρμα της εταιρίας, η οποία «χρησιμοποιεί» αρχιτεκτονική 800 V!

Η entry level έκδοση του G6 (RWD Standard Range) κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ο οποίος αποδίδει 296 PS και συνεργάζεται με μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 66 kWh. Θα υπάρχει βέβαια και έκδοση (πισωκίνητη επίσης) με μεγαλύτερη όμως μπαταρία (87,5 kWh) η οποία θα προσφέρει και αυξημένη αυτονομία κίνησης (570 km έναντι 435 km με τη μπαταρία των 66 kWh).

Στην κορυφή της γκάμας, θα βρίσκεται το τετρακίνητο G6 με την ονομασία Performance, το οποίο όπως αντιλαμβάνεστε θα κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) συνδυαστικής απόδοσης 487 ίππων με 660 Nm ροπής! Η top of the line εκδοχή του G6 χρειάζεται μόλις 4,1’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά σε όλες τις version στα 202 km/h.

Σύμφωνα με την Xpeng, το G6, μπορεί να «συνδεθεί» έως και με ταχυφορτιστή 480 kW, όπου σε 5 λεπτά φόρτισης θα είναι σε θέση να προσφέρει 200 km αυτονομίας!

Η εταιρία ισχυρίζεται επίσης ότι το G6 έχει κατανομή βάρους 50:50, με το κέντρο μάζας να βρίσκεται μόλις 54 cm από το έδαφος. Το μήκος του G6 φθάνει τα 4,7 m, ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2,8 m.

Xpeng G9: Η ναυαρχίδα της φίρμας

Το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της Xpeng φέρει τα «διακριτικά» G9. Με μήκος 4,89 m, πλάτος 1,94 m και ύψος 1,68 m, τίθεται αντιμέτωπο -και από πλευράς διαστάσεων- με τα Audi e-tron, BMW iX και Tesla Model X.

Το Xpeng G9 θα κυκλοφορεί στη χώρα μας σε δυο πισωκίνητες εκδόσεις με ισχύ 313 ίππων αλλά διαφορετικές ως προς τη χωρητικότητα των μπαταριών τους. Υπάρχει μία 75,8 kWh και η μεγαλύτερη, ενεργειακής χωρητικότητας 93,1 kWh.

Αμφότερες πάντως οι πισωκίνητες εκδόσεις του G9 «πιάνουν» τα 200 km/h τελικής ταχύτητας και επιταχύνουν από 0 έως 100 km/h σε 6,4”. Η διαφορά τους έγκειται προφανώς στην αυτονομία κίνησης, όπου με τη μπαταρία των 75,8 kWh ανέρχεται σε 460 km, ενώ με την «93άρα» φθάνει τα 570 km με μία πλήρη φόρτιση.

Στην κορυφή βέβαια των εκδόσεων του G9 βρίσκεται η τετρακίνητη έκδοση (AWD Performance) με τα δυο ηλεκτρομοτέρ και τους 551 ίππους! Και σε αυτήν την περίπτωση η μπαταρία είναι η «μεγάλη» των 93 kWh η οποία και προσφέρει αυτονομία κίνησης 520 km.

Χάρη βέβαια στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800 V το G9 θα μπορούσε να επαναφορτίσει με ισχύ έως και 480 kW. Αρκετά για να ανακτήσει κανείς 200 km αυτονομίας σε μόλις 5’ ή για να επαναφορτίσει τις μπαταρίες του οχήματος από 10% στο 80% σε μόλις 15’.

Αντιλαμβάνεστε ότι το Xpeng G9 ανήκει στο Top 5 παγκοσμίως των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής που πετυχαίνει τόσο «γρήγορους» χρόνους επαναφόρτισης… Αρκεί βέβαια να βρει κανείς και τέτοιους τερματικούς σταθμούς. Έτσι για την ιστορία, σημειώστε ότι στη χώρα μας ο πιο ισχυρός ταχυφορτιστής είναι 360 kW.

Σε ότι αφορά τώρα τον εσωτερικό κόσμο του G9, εκτός από το ψηφιακό ταμπλό και τις δύο οθόνες των 15’’ με το διαδραστικό, τρισδιάστατο περιβάλλον που βασίζεται στη φιλοσοφία Unity3D της Xpeng, το G9 επωφελείται και από έναν υπερσύγχρονο φωνητικό βοηθό iκανό να ανταποκρίνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, να ελέγχει περισσότερα από 600 λειτουργίες του οχήματος και να κατανοεί «διαδοχικές οδηγίες από διαφορετικούς επιβάτες χωρίς να χρειάζεται να κάνει επανεκκίνηση συνεχώς».

Όσον αφορά τα βοηθήματα οδήγησης, το Xpeng G9 είναι εξοπλισμένο με ένα οπλοστάσιο βοηθημάτων οδήγησης δεύτερης γενιάς που χρησιμοποιούν δύο τσιπ Nvidia Drive Orin. Αυτοί οι επεξεργαστές είναι σε θέση να επεξεργάζονται 508 TOPS (τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο) για τη διαχείριση των πληροφοριών που παρέχονται από τους 31 αισθητήρες που είναι διάσπαρτοι σε όλο το αμάξωμα και μέσα στην καμπίνα και συμπληρώνονται από δύο LIDAR.

Το αυτοκίνητο διατίθεται αποκλειστικά ως 5θέσιο, προσφέροντας γενναιόδωρο χώρο αποσκευών, ο οποίος ανακοινώνεται στα 660 lt δύναται όμως να εκτοξευθεί στα 1.576 lt, όταν αναδιπλωθούν πλήρως τα καθίσματα της δεύτερης σειράς.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε, ότι το G9 είναι εξοπλισμένο με ηχοσύστημα 28 ηχείων που ενσωματώνονται σε ένα καθηλωτικό περιβάλλον 5D «που περιλαμβάνει δονήσεις καθισμάτων, τροποποιήσεις του φωτισμού περιβάλλοντος, ρυθμιζόμενο έλεγχο του κλιματισμού και εξατομικευμένα αρώματα καθώς βλέπεις μια ταινία, ακούγοντας μουσική ή απλώς χαλαρώνοντας».

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...