Η νέα Porsche Panamera είναι η ισχυρότερη που έχει κατασκευαστεί ποτέ – Δες την εξωφρενική ισχύ
Στην κορυφαία του εκδοχή, το πολυτελές 4θέσιο είναι 100 ίππους πιο ισχυρό σε σχέση με τον προκάτοχο του και ενώ ταυτόχρονα κάνει σχεδόν 90 km χωρίς να κάψει σταγόνα βενζίνης.
- -
- -
Η Panamera αποτελεί την προσθήκη της Porsche στην executive saloon κατηγορία, η οποία όμως παρά το αυξημένο της βάρος και τις μεγαλύτερες διαστάσεις, από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε μία από τις πιο οδηγοκεντρικές και αποτελεσματικές επιλογές. Σήμερα μας συστήνεται εκ νέου με την ολοκαίνουργια γενιά της η οποία όπως είναι λογικό είναι ταχύτερη, ισχυρότερη, πιο οικολογική και πιο τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ.
Panamera Turbo S E-Hybrid: Η ισχυρότερη όλων
Μόλις λίγες ημέρες έχουν περάσει από το νέο ρεκόρ της καινούργιας Porsche Panamera στην πίστα του Nurburgring, με το γερμανικό μοντέλο να διανύει το γύρο των 20,8 km σε μόλις 7 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα. Τώρα η εταιρεία με έδρα το Zuffenhausen παρουσιάζει το νέο πολυτελές 4θέσιο της με κάθε επισημότητα. Όπως και πριν, η νέα Panamera Turbo S E-Hybrid διαθέτει έναν εξηλεκτρισμένο biturbo V8, μόνο που τώρα έχει και περίπου 100 ίππους περισσότερους, ενώ μεγαλύτερη είναι και η μπαταρία.
Ο εκτενώς αναθεωρημένος biturbo V8 των 4 λίτρων αποδίδει τώρα 599 ίππους και είναι εναρμονισμένος με τα αυστηρά κριτήρια του Euro 7. Η μετάβαση από twin-scroll turbo σε mono-scroll συντομεύει τη φάση προθέρμανσης των καταλυτών του. Οι θερμοκρασίες καυσαερίων έως και 1.000°C και η σχετικά καθαρότερη καύση, καθώς και η αύξηση της μέγιστης πίεσης κατά μέσο όρο στα 140 bar στους θαλάμους καύσης έχουν ως στόχο να αυξήσουν την απόδοση του κινητήρα, ειδικά στο άνω άκρο του στροφόμετρου.
Το 8-τάχυτο PDK φυσικά και αυτό δεν έχει μείνει ίδιο, με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων να βρίσκεται εντός αυτού. Η απόδοση του συνόλου έχει αυξηθεί κατά 102 ίππους, φτάνοντας πλέον τους 782, ενώ η ροπή έχει αυξηθεί κατά 150 Nm, αγγίζοντας τα 1.000. Αυτή η σημαντική αύξηση στην ισχύ φυσικά αντικατοπτρίζεται και στις επιδόσεις, με τη νέα Panamera Turbo S E-Hybrid να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h σε 2,9 δευτερόλεπτα και να φτάνει σε τελική τα 325 km/h.
Περνώντας στη νέα μπαταρία τώρα, η χωρητικότητα έχει ανέβει στις 25,9 kWh, μία αύξηση της τάξης του 45%! Το αποτέλεσμα είναι ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 88 km σε αστικό κύκλο (WLTP), ενώ 88 kW είναι και η ισχύ με την οποία μπορεί να κάνει ανάκτηση πλέον κατά το φρενάρισμα. Από πλευράς φόρτισης τώρα να πούμε ότι σε AC 11 kW, η μπαταρία πάει από το 0 στο 100% σε περίπου 2 ώρες και 39 λεπτά.
Σχεδιαστικά τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά έχουμε την εναρμόνιση του μοντέλου με την πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, ενώ οι τροχοί είναι 21 ιντσών. Φυσικά εντός της καμπίνας έχουμε το digital στοιχείο σε πρώτο πρόσωπο καθώς πλέον μπροστά από τον οδηγό τη θέση του αναλογικού στροφόμετρου έχει πάρει ο ψηφιακός πίνακας που είδαμε και στην Cayenne, ενώ συνοδεύεται και από ακόμα δύο οθόνες. Μία σε ρόλο infotainment και μία μπροστά από τον συνοδηγό.
Panamera GTS: Η σπορ πλευρά
Μαζί με την κορυφαία Turbo S E-Hybrid είδαμε και την σπορτίφ GTS έκδοση. Εδώ τα πράγματα κάτω από το καπό είναι πιο «παραδοσιακά» με τον επίσης αναβαθμισμένο biturbo V8 του να μην φέρει φυσικά ηλεκτρική υποβοήθηση και να αποδίδει πλέον 500 ίππους. Αυτός χαρίζει στο μοντέλο 0-100 km/h σε 3,8 sec, ενώ η τελική φτάνει τα 302 km/h. Φυσικά η σπορ εξάτμιση είναι στο στάνταρ εξοπλισμό και συνοδεύεται από «καλούδια» όπως η αερανάρτηση η οποία όμως είναι 10 mm πιο χαμηλή σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, το PTV Plus ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και η πιο επιθετική εμφάνιση τόσο εξωτερικά, όσο και μέσα. Επίσης η καμπίνα είναι ντυμένη με μπόλικο alcantara, εξοπλίζεται με σύστημα ήχου της Bose και δεν μπορούσε να λείπει το Sport Chrono package.
Δείτε ακόμη: Ήρθε στην Ελλάδα η φθηνότερη Porsche – Είναι SUV
Τόσο η κορυφαία Panamera Turbo S E-Hybrid, όσο και η GTS είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά με τιμές 254.630 € και 243.560 €, αντίστοιχα. Θυμίζουμε πως η βασική Panamera ξεκινά από 158.900 € με ισχύ 353 ίππους, ενώ η βασική E-Hybrid έρχεται με 470 ίππους και κοστίζει 137.830 €.