Αυτό είναι το νέο Audi A6 e-tron με αυτονομία πάνω από 750 km

Το νέο πολυτελές μοντέλο των Γερμανών έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία με νέα πλατφόρμα, μοντέρνες τεχνολογίες και κορυφαία αεροδυναμική.

  • -
  • -

Το Audi A6 e-tron concept έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση Auto Shanghai του 2021 ως ο πρόλογος μιας καινοτόμου οικογένειας ηλεκτρικών. Τώρα, ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε με κάθε επισημότητα το ολοκαίνουργιο το A6 e-tron ως Sportback και Avant. Ως το δεύτερο μοντέλο που πατά στην πλατφόρμα PPE μετά το Q6 e-tron, το πολυτελές ηλεκτρικό εκμεταλλεύεται τα γνωστά πλεονεκτήματα του προϊόντος όπως οι επιδόσεις, η αυτονομία, η απόδοση και η φόρτιση και γίνεται το πρώτο μοντέλο της πλατφόρμας που δεν εντάσσεται στην SUV κατηγορία. Τα A6 e-tron και S6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και στους δύο τύπους αμαξώματος, Sportback και Avant. Οι τιμές υπολογίζεται πως θα ξεκινούν από τις 75.000 ευρώ περίπου στη Γερμανία για την έκδοση Sportback, με το Avant να είναι λίγο ακριβότερο.

2

«Το A6 e-tron είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας το οποίο διατίθεται ως Sportback και Avant», λέει ο Gernot Döllner, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG. "Η εντυπωσιακή σχεδίασή του επιτρέπει την καλύτερη αεροδυναμική από όλα τα μέλη της γκάμας και επομένως κορυφαία απόδοση. Θέλει να προκαλέσει ενθουσιασμό για την ηλεκτροκίνηση με τη μεγάλη αυτονομία που θα ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά."

Το εξωτερικό: κομψό και προοδευτικό

Ο καθαρός σχεδιασμός του αμαξώματος εστιάζει στον δυναμισμό, την προοδευτικότητα και την κομψότητα. Η λεπτή σχεδίαση των φώτων ημέρας και η φαρδιά γρίλια κάνουν το A6 e-tron να φαίνεται χαμηλό και φαρδύ στο δρόμο. Οι κύριοι προβολείς και άλλα λειτουργικά στοιχεία, όπως οι αισθητήρες Advanced Driver Assistance System (ADAS) και οι εισαγωγές αέρα, είναι ενσωματωμένα στη σκούρα μάσκα, καθιστώντας τα σχεδόν αόρατα. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση και μπορούν να προβάλουν πληθώρα φωτεινών υπογραφών, φέρνοντας κοντά τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο. Μπροστά, η οικογένεια Audi A6 e-tron προσφέρει προαιρετικά ψηφιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED, καθώς και ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς.

2

Η γραμμή οροφής είναι χαμηλή και δένει άψογα με τα «quattro blisters» όπως τα ονομάζει η Audi. Πρόκειται για τους πρησμένους θόλους των τροχών, ενισχύουν σημαντικά τη συνολική εικόνα του μοντέλου. Αποτελούν βασικό στοιχείο του σχεδιαστικού DNA της μάρκας. Ως καρδιά του αυτοκινήτου, η μπαταρία τονίζεται από ένα μαύρο ένθετο στην περιοχή του μαρσπιέ. Το Avant χαρακτηρίζεται επίσης από μια επίπεδη γραμμή οροφής, με την τέταρτη κολώνα να έχει έντονη κλίση προς τα εμπρός. Το πίσω μέρος συνδυάζει το σπορ παρουσιαστικό με την κομψότητα. Η καθαρή σχεδίαση, σε συνδυασμό με τη συνεχή και τρισδιάστατη φωτεινή λωρίδα, προσδίδει στο νέο A6 e-tron μία ισχυρή εικόνα στο δρόμο.

3

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό αεροδυναμικούς τροχούς 19 ιντσών, ενώ η σειρά S διαθέτει ζάντες 20 ιντσών σε γκρι απόχρωση. Το S6 e-tron διαθέτει ως στάνταρ ζάντες 20 ιντσών. Προαιρετικά διατίθενται τροχοί έως 21 ιντσών με εννέα διαφορετικά σχέδια.

Η ανώτερη αεροδυναμική αποτελεί βασικό συστατικό τόσο για πολλά μοντέλα από το παρελθόν της μάρκας, όσο και γι’ αυτό. Σήμερα, το Audi A6 e-tron γράφει ένα νέο κεφάλαιο σε αυτή σειρά αυτοκινήτων, έχοντας καταφέρει να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,21 Cd στην έκδοση Sportback, καθιστώντας το το πιο αεροδυναμικό Audi όλων των εποχών και το πιο αεροδυναμικό όχημα σε ολόκληρο τον Όμιλο VW. Το Avant επιτυγχάνει επίσης πολύ καλή τιμή με 0,24 Cd, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του.

4

Με εσωτερικό από το Q6 e-tron και ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέφτες

Το εσωτερικό του Audi A6 e-tron είναι προσανατολισμένο στις ανάγκες των επιβατών. Ο τρισδιάστατος σχεδιασμός και η υψηλή αντίθεση τοποθετεί σκόπιμα στοιχεία στο προσκήνιο ή στο παρασκήνιο, δημιουργώντας μια χωρική αρχιτεκτονική προσαρμοσμένη στους επιβάτες όσον αφορά τη σχεδίαση και την εργονομία. Η πανοραμική οθόνη MMI, με την κυρτή σχεδίαση και την τεχνολογία OLED, αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών, ενώ υπάρχει και μία οθόνη MMI 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό.

5

Το Active Privacy Mode επιτρέπει στον επιβάτη του μπροστινού καθίσματος να απολαμβάνει ψυχαγωγικό περιεχόμενο ενώ ταξιδεύει, όπως να παρακολουθεί ταινίες ή σειρές, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού. Ανάλογα με το αν το όχημα κινείται ή όχι, το φως κατευθύνεται (λειτουργία απορρήτου ενεργοποιημένη) ή διαχέεται (το περιεχόμενο ορατό σε όλους) μέσω μιας έξυπνης μονάδας ελέγχου.

6

Η Audi κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά στην τεχνολογία οθόνης με το προαιρετικό head-up display (AR HuD) δεύτερης γενιάς με επαυξημένη πραγματικότητα. Η οθόνη αντανακλά ένα μεγάλο, κεκλιμένο επίπεδο στο παρμπρίζ προς τον οδηγό. Εμφανίζει σχετικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, σήματα κυκλοφορίας και σύμβολα πλοήγησης.

Με εντυπωσιακή αυτονομία άνω των 700 km

Ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτρικοί κινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου που αναπτύχθηκε πρόσφατα για την πλατφόρμα PPE που αποτελείται από δώδεκα μονάδες και 180 κυψέλες συνολικής χωρητικότητας 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμο) εξασφαλίζουν αυτονομία άνω των 750 χιλιομέτρων (A6 Sportback e-tron) και πάνω από 720 χιλιόμετρα (A6 Avant e-tron). Με απόδοση έως 367 ίππους τα A6 Sportback/Avant e-tron επιταχύνουν έως τα πρώτα 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική αγγίζει τα 210 km/h. Το S6 e-tron αγγίζει τους 550 ίππους σε λειτουργία overboost και κάνει το 0-100 km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 km/h, με την αυτονομία του να ξεπερνά τα 670 km στην έκδοση Sportback και τα 640 km στην έκδοση Avant.

7

Τόσο το απλό A6 e-tron με κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά και το S6 e-tron με τετρακίνηση quattro, θα είναι διαθέσιμα ως Sportback και Avant, από την αρχή της κυκλοφορίας του μοντέλου. Ανάλογα με την αγορά, κι άλλες εκδόσεις με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς θα ακολουθήσουν αργότερα.

8

Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ταχύτητα φόρτισης DC που φτάνει τα 270 kW, το A6 Sportback e-tron μπορεί να αποκτήσει αυτονομία έως και 310 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά. Για το 10-80% χρειάζονται μόλις 21 λεπτά. Η έξυπνη υψηλής απόδοσης και η προγνωστική θερμική διαχείριση είναι βασικά συστατικά αυτής της εντυπωσιακής απόδοσης φόρτισης. Η διαδικασία φόρτισης είναι πλήρως αυτόματη. Εάν ένας σταθμός φόρτισης λειτουργεί με τεχνολογία 400 volt, το Audi A6 e-tron χωρίζει τη μπαταρία των 800 volt στα δύο, φορτίζοντας έτσι τα δύο μέρη παράλληλα με έως και 135 kW. Όσον αφορά τη φόρτιση AC αρχικά θα είναι διαθέσιμη με ισχύ έως 11 kW ενώ αργότερα αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί στα 22 kW.

9

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 N: Παιχνιδομηχανή

Το προηγμένο σύστημα ανάκτησης είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της απόδοσης και της εμβέλειας του Audi A6 e-tron. Αυτό το σύστημα μπορεί να χειριστεί περίπου το 95% των καθημερινών διαδικασιών φρεναρίσματος, ανακτώντας με ισχύ έως και 220 kW. Η θερμοκρασία και η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας παίζουν καθοριστικό ρόλο εδώ. Το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης (iBS) που είναι γνωστό σε προηγούμενα μοντέλα e-tron έχει βελτιωθεί σημαντικά ως μέρος της πλατφόρμας PPE. Για πρώτη φορά, είναι δυνατή η ανάμειξη πέδησης από τα κανονικά φρένα αλλά και από το σύστημα ανάκτησης.

10

Κορυφαία άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά

Η προαιρετική αερανάρτηση – ένα σύστημα με ελεγχόμενη απόσβεση – προσφέρει στο όχημα μία ισορροπία μεταξύ υψηλής οδηγικής άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Ανάλογα με την ταχύτητα και τις ατομικές προτιμήσεις, προσαρμόζεται σε συγκεκριμένες συνθήκες δρόμου και ρυθμίζει το ύψος οδήγησης του αμαξώματος σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα. Στο efficiency mode, η ανάρτηση χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 20 χιλιοστά ανάλογα με την ταχύτητα, βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική του οχήματος. Αυτό χρησιμεύει για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας και την αύξηση της εμβέλειας.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο Audi A5 - Η πρώτη τιμή

Το σύστημα τετρακίνησης στο Audi S6 e-tron ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά με σημαντικές διακυμάνσεις στην κατανομή της ροπής. Οι διαφορετικές διαστάσεις των ηλεκτροκινητήρων στον πίσω και τον μπροστινό άξονα επιτρέπουν την οπίσθια κατανομή ροπής ακόμη και υπό πλήρες φορτίο. Τα Audi S6 e-tron και A6 e-tron είναι εξοπλισμένα με ελαστικά διαφορετικού μεγέθους στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, βελτιώνοντας περαιτέρω τη σταθερότητα και το σπορ χαρακτήρα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...