Αυτό είναι το νέο Škoda Elroq - Τιμή στα 33.000 ευρώ

Tο νέο Škoda Elroq είναι το πρώτο συμπαγές ηλεκτρικό SUV της τσέχικης φίρμας και το μοντέλο, που μας αποκαλύπτει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας.

  • -
  • -

Είναι από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά compact SUV της αγοράς. Και αυτό δε μπορεί παρά να είναι ένα από τα πιο σημαντικά «ατού» στη φαρέτρα του νέου Elroq. Η Škoda έκανε την κίνηση ματ, λανσάροντας το brand new Elroq με τιμή εκκίνησης τα 33.000 ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το ποσό τυχόν κρατικές επιδοτήσεις. Κρατήστε επίσης, ότι η εικόνα που αντικρίζετε στο νέο compact SUV της Škoda, θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό όλα τα μελλοντικά μοντέλα της τσέχικης φίρμας.

Modern Solid

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Škoda, φέρει την ονομασία Modern Solid. Η τσέχικη φίρμα προσπάθησε και πέτυχε, να συνδυάσει τα παραδοσιακά αισθητικά της στοιχεία κάτω από μια εντελώς νέα προοπτική.

Το γυαλιστερό μαύρο Tech-Deck αντικαθιστά τη γνώριμη μάσκα της Škoda και φέρει στα άκρα του πολύ λεπτά φώτα ημέρας LED με «τέσσερα μάτια» όπως τα χαρακτηρίζει η εταιρεία, ενώ οι κύριοι προβολείς βρίσκονται στο κάτω τμήμα του εμπρόσθιου τμήματος.

Το Elroq είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Škoda που φέρει ολογράφως το όνομα της εταιρείας τόσο στο καπό όσο και στο τιμόνι, ενώ το εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα προσφέρει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26. Αυτή η τιμή επιτυγχάνεται μέσω μιας σειράς καινοτόμων σχεδιαστικών στοιχείων (όπως το πτερύγιο ψύξης που κλείνει αυτόματα, οι ειδικά διαμορφωμένοι εξωτερικοί καθρέπτες κ.α.), «βοηθώντας» το όχημα ώστε να μετριάσει όχι μόνο τους αεροδυναμικούς θορύβους αλλά να μειώσει και την κατανάλωση ενέργειας.

Compact εξωτερικά, huge εσωτερικά

Το Elroq συνδυάζει τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με έναν γενναιόδωρο εσωτερικό χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Η σχεδίαση στην καμπίνα έχει καθαρές γραμμές, αρκετά κοινά στοιχεία με το Enyaq και πολλά, βιώσιμα υλικά.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η γνωστή και από άλλα μοντέλα της Škoda ψηφιακή οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, με διαγώνιο 13’’, ενώ μπροστά από το οπτικό πεδίο του οδηγού υπάρχει μια ακόμα οθόνη, ενώ το παρών δίνει και το σύστημα πληροφοριών head-up display. Σημαντικό επίσης, ότι ο οδηγός έχει στη διάθεση του και μια «μπάρα» με φυσικούς διακόπτες για το χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών του συστήματος.

Σε ότι αφορά του διαθέσιμους χώρους, ο χώρος για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών είναι 1.056 mm και 990 mm πίσω, ενώ αποθηκευτικός όγκος, είναι από τους μεγαλύτερους στην κλάση με 470 lt, που δύναται να «επεκταθούν» στα 1.580 lt σε περίπτωση αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.

Η Škoda φρόντισε όμως να εξοπλίσει το Elroq και με βιώσιμα υλικά. Τα καλύμματα των καθισμάτων για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένα από τεχνητό δέρμα και σκούρο μπλε- γκρι ύφασμα RecyTitan. Το εν λόγω δέρμα χρησιμοποιείται επίσης για τα πάνελ των θυρών, τον πίνακα οργάνων και το κεντρικό υποβραχιόνιο και αποτελείται από 78% ανακυκλωμένο PET (από πλαστικά μπουκάλια).

Το Lodge Design Selection διαθέτει επιπλέον ένα υλικό που ονομάζεται TechnoFil, το οποίο αποτελείται από 75% ανακυκλωμένες ίνες ECONYL® και 25% πολυεστέρα. Τα καινοτόμα νήματα ECONYL® επαναχρησιμοποιούν το νάιλον ουσιαστικά, από «κατασκευές» όπως δίχτυα ψαρέματος, υπολείμματα υφασμάτων ή χαλιών που προορίζονται για ανακύκλωση, μετατρέποντάς τα σε ολοκαίνουργια νήματα από νάιλον.

Από τεχνικής σκοπιάς

Το Elroq «πατάει» πάνω στη γνωστή πλέον σε όλους πλατφόρμα «MEB» του ομίλου VW στην οποία έχουν «χτιστεί» και πολλά ακόμα «συγγενή» μοντέλα του Group όπως το ID.3, το Cupra Born αλλά και το Audi Q4.

Βέβαια, το μήκος της πλατφόρμας έχει αυξηθεί, με το αμάξωμα να φτάνει για την περίσταση τα 4.488 mm, ενώ το πλάτος ανέρχεται στα 1.884 mm, το ύψος είναι 1.625 mm, και το μεταξόνιο, 2.765 mm. Αυτό συνεπάγεται ότι και από πλευράς διαστάσεων, το Elroq τοποθετείται ανάμεσα στα Karoq και Enyaq, ενώ το βάρος του ξεπερνά τα 1.900 kg (1.949 kg για την ακρίβεια).

Το νέο Elroq θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις 50, 60, 85 και 85x, με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης να διατίθενται σε τρεις version. Το Elroq 50 με κίνηση στους πίσω τροχούς και μεικτή χωρητικότητα μπαταρίας 55 kWh (52 kWh net) είναι το βασικό μοντέλο, που προσφέρει αυτονομία άνω των 370 km. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος προσφέρει ισχύ 170 ίππων και ροπή 310 Nm. Το Elroq 60 διατίθεται επίσης με κίνηση στους πίσω τροχούς και φέρει μπαταρία 63 kWh (59 kWh net) με αυτονομία κίνησης άνω των 400 km. Ο κινητήρας του αποδίδει 204 ίππους με 310 Nm ροπής. Αμφότερες οι εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 160 km/h.

Οι δύο πιο ισχυρές εκδόσεις του Elroq εφοδιάζονται με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 82 kWh (77 kWh net). Στο Elroq 85, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 210 kW (285 PS) στου πίσω τροχούς με μέγιστη ροπή 545 Nm, ενώ το Elroq 85x διαθέτει έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, με τις δυο εκδόσεις να επιτυγχάνουν τελική ταχύτητα 180 km/h. Το Elroq 85 διαθέτει επίσης μία από τις μεγαλύτερες αυτονομίες στην κατηγορία με περισσότερα από 560 km στον κύκλο WLTP.

Η Škoda ανακοίνωσε ότι η μεγάλη μπαταρία των 82 kWh μπορεί να επαναφορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με μέγιστη ισχύ 175 kW. Η ανάκτηση ενέργειας για την πλήρωση της μπαταρίας από το 10 στο 80% ολοκληρώνεται σε 28 λεπτά. Για τα Elroq 50 και Elroq 60, τα οποία υποστηρίζουν ρυθμούς φόρτισης έως 145 kW και έως 165 kW αντίστοιχα, η ίδια διαδικασία διαρκεί 25 λεπτά ή λιγότερο. Όλα τα μοντέλα Elroq υποστηρίζουν βέβαια ρυθμούς φόρτισης έως και 11 kW.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 PS DSG7

Η Škoda έχει ανοίξει ήδη το βιβλίο των παραγγελιών για το νέο Elroq στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και όλες οι υπόλοιπες. Εκτός από τις παραλλαγές Elroq 50 και Elroq 85, μια περιορισμένη έκδοση «First Edition» θα είναι διαθέσιμη άμεσα για παραγγελία με τις τιμές όπως προαναφέραμε, να εκκινούν από τα 33.000 ευρώ σε όλη την Ευρώπη, χωρίς να υπολογίζονται τυχόν κρατικές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...