Επίσημο: Αυτή είναι η νέα Mercedes-Benz CLA - Τι καινούργιο φέρνει
Έχοντας αμιγώς ηλεκτρικές, αλλά και Hybrid εκδόσεις, η νέα γενιά της Mercedes-Benz CLA ανεβάζει το επίπεδο και έρχεται με κορυφαία τεχνολογία, αλλά και σπορ χαρακτηριστικά.
- -
- -
Η νέα Mercedes-Benz CLA αποκαλύφθηκε σε όλο της το μεγαλείο και αναμφίβολα, πρόκειται για ένα από τα πιο συναρπαστικά και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της γερμανικής φίρμας των τελευταίων ετών. Με μια πληθώρα καινοτόμων χαρακτηριστικών και αναβαθμίσεων, η CLA καταφέρνει να συνδυάσει τη σπορ και εκλεπτυσμένη σχεδίαση με την κορυφαία τεχνολογία και την αποδοτικότητα, καθιστώντας την μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία της. Εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι η νέα CLA διατίθεται σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης mild hybrid αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, προσφέροντας λύσεις για όλες τις ανάγκες.
Εξαιρετική αεροδυναμική σιλουέτα
Η νέα Mercedes-Benz CLA ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της CLA Concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Μονάχου το 2023. Το αποτέλεσμα είναι μια πιο επιθετική και δυναμική εμφάνιση, με τη μάσκα του αυτοκινήτου να κατεβαίνει χαμηλά και να πλαισιώνεται από τους ψηλά τοποθετημένους προβολείς. Το μπροστινό μέρος αποκτά μια πιο σπορ και «αγριεμένη» αισθητική, κάτι που καθιστά τη CLA μοναδική. Τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο προσθέτουν στην αίσθηση της κίνησης και της δυναμικής σχεδίασης, ενώ η φωτεινή μπάρα LED που ενώνει τους προβολείς δημιουργεί μια σύγχρονη, high-tech εικόνα, στην οποία ενσωματώνεται το αστέρι της Mercedes-Benz. Η κουπέ σχεδίαση του προφίλ της CLA είναι ένα από τα βασικά της δυνατά σημεία. Το χαμηλό αεροδυναμικό προφίλ με συντελεστή Cd 0,21 όχι μόνο προσφέρει ελκυστική εμφάνιση, αλλά βοηθά και στη συνολική αεροδυναμική, επιτρέποντας στις ηλεκτρικές εκδόσεις του αυτοκινήτου να επωφεληθούν στον τομέα της αυτονομίας. Στο πίσω μέρος, η τεχνολογία LED συνεχίζεται με μια μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, ενισχύοντας την high-tech αίσθηση.
Ελαφρώς μεγαλύτερη και πιο ευρύχωρη
Οι διαστάσεις της νέας CLA έχουν αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας βελτιωμένη ευρυχωρία για τους επιβάτες. Το μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 3,5 cm, φτάνοντας τα 4,72 m, ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 6 cm, αγγίζοντας τα 2,79 m. Το πλάτος και το ύψος επίσης έχουν αυξηθεί κατά 2,5 και 2,9 cm αντίστοιχα, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Ειδικότερα, η CLA προσφέρει +11 cm για τα πόδια και +16 cm για το κεφάλι των επιβατών μπροστά, ενώ η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους πίσω επιβάτες (+18 cm). Παρά την αύξηση στους χώρους, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί ελαφρώς πέφτοντας στα 405 lt (από 455 lt), ωστόσο η ηλεκτρική έκδοση ενισχύει τον συνολικό αποθηκευτικό χώρο με το frunk διάστασης 101 lt στο εμπρός μέρος.
Σε άλλο επίπεδο το εσωτερικό
Στο εσωτερικό, η νέα Mercedes-Benz CLA εισάγει μια αναβαθμισμένη και πιο προηγμένη ψηφιακή εμπειρία. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη infotainment των 14 ιντσών, συνδυάζονται με το νέο σύστημα MBUX Superscreen. Το σύστημα αυτό, εξοπλισμένο με τεχνητή νοημοσύνη, προσφέρει εξελιγμένες δυνατότητες και συνεχείς βελτιώσεις μέσω over-the-air ενημερώσεων. Ο εικονικός βοηθός MBUX Virtual Assistant που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Microsoft και την Google, μπορεί να απαντήσει σε εντολές του οδηγού, παρέχοντας πληροφορίες πλοήγησης μέσω Google Maps, ενώ η λειτουργία της τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει ακόμα πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και εξυπηρέτηση. Για ακόμα πιο έντονη ψηφιακή εμπειρία, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης τρίτης οθόνης 14 ιντσών για τον συνοδηγό. Η νέα CLA είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα Mercedes Modular Architecture (MMA), η οποία υποστηρίζει τόσο θερμικούς όσο και ηλεκτρικούς κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι η πλατφόρμα της παρέχει εξαιρετική ευελιξία και δυνατότητες για μελλοντικές εκδόσεις και τεχνολογίες.
Αυτονομία που πλησιάζει τα 800 km!
Η νέα CLA προσφέρεται με διάφορες εκδόσεις κινητήρων, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αναγκών και επιθυμιών των οδηγών. Ξεκινώντας με την ηλεκτρική έκδοση CLA 250+, η οποία διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα που παράγει 272 PS και 335 Nm ροπή. Το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 6,7 sec και έχει χαμηλή κατανάλωση ενέργειας (14 kWh ανά 100 km), με αυτονομία που κυμαίνεται από 694 έως 792 χιλιόμετρα, σε μεικτό και αστικό κύκλο, αντίστοιχα. Η τετρακίνητη CLA 350 4MATIC με τους δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ, με 354 PS και 515 Nm ροπή.
Δείτε ακόμη: Η φθηνότερη Mercedes-Benz του 2025 στην Ελλάδα - Τιμή
Μπορεί να επιταχύνει από 0-100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 km/h. Η αυτονομία της είναι 670 km σε μεικτό κύκλο και 770 km εντός πόλης. Για όσους αναζητούν ακόμα καλύτερες επιδόσεις, η Mercedes-Benz μελλοντικά θα προσφέρει και εκδόσεις AMG. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα Mercedes-Benz CLA διαθέτει ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V με αποτέλεσμα να επιτρέπεται αστραπιαία φόρτιση ισχύος έως 320 kW.
Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στο όχημα να αναπληρώσει τάχιστα την ενέργεια στην μπαταρία του, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής. Μέσα σε μόλις 10 λεπτά, μπορεί να δεχτεί ρεύμα για να καλύψει 300 km! Να σημειώσουμε ότι η μπαταρία έχει χωρητικότητα 85,5 kWh. Η στάνταρ αντλία θερμότητας εξασφαλίζει ότι το σύστημα κλιματισμού και θέρμανσης λειτουργεί με τη μικρότερη δυνατή απαίτηση ισχύος, ενώ η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2G) επιτρέπει στους οδηγούς να επιστρέφουν ενέργεια στο δίκτυο ή να χρησιμοποιούν την ενέργεια του αυτοκινήτου για να τροφοδοτήσουν άλλες συσκευές, ακόμη και το σπίτι τους.
Και εκδόσεις Hybrid
Η CLA δεν περιορίζεται μόνο στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Η ήπια υβριδική έκδοση εξοπλίζεται με τον νέο 4κύλινδρο turbo 1.500άρη κινητήρα με την ονομασία M 252, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 27 PS. Το μοτέρ διαθέτει αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, επίστρωση NANOSLIDE στους κυλίνδρους και κεφαλή με ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής. Λειτουργεί στον κύκλο Miller και έχει προγραμματιστεί ώστε οι βαλβίδες εισαγωγής να κλείνουν λίγο νωρίτερα από ότι συνήθως, προκειμένου να περιορίζονται οι απώλειες και να επιτρέπεται μια υψηλή σχέση συμπίεσης στο 12:1. Η μπαταρία των 1,3 kWh επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (ελιγμοί στάθμευσης, πυκνό μποτιλιάρισμα, μανούβρες), προσφέροντας ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εξαιρετική αποδοτικότητα.
Ο συγκεκριμένος τετρακύλινδρος θα προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων με τον ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο σασμάν, ενώ θα διατίθεται σε τρία επίπεδα ισχύος, τα οποία όμως θα ανακοινωθούν σε δεύτερο χρόνο. Οι μηχανικοί δούλεψαν αρκετά ώστε το κιβώτιο να παραμείνει compact σε διαστάσεις, αφού τοποθετείται εγκάρσια (και όχι στον διαμήκη άξονα) λόγω κίνησης στους εμπρός τροχούς. Το τονίζουμε, καθώς άλλες εταιρείες σε παρόμοιες υλοποιήσεις, που τοποθέτησαν τον ηλεκτροκινητήρα μέσα στο σασμάν, αναγκάστηκαν να ρίξουν τις σχέσεις του κιβωτίου στις 6 (όπως ο όμιλος Stellantis). Μια ακόμη πιο σημαντική λεπτομέρεια που ανακοινώνει η Mercedes-Benz και αποδεικνύει τις premium ρίζες της, είναι ότι ο συμπιεστής του Air Condition θα είναι ηλεκτρικός και δεν θα βασίζεται στη λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια οδήγησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ο κλιματισμός θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά, κάτι άκρως σημαντικό σε χώρες όπως η Ελλάδα.