To ισχυρότερο θερμικό SUV ανήκει στην Aston Martin - Ξεπέρασε Lamborghini και Ferrari

Τον τίτλο του πιο δυνατού SUV που δεν έχει κανέναν ηλεκτροκινητήρα, παίρνει η νέα Aston Martin DBX S, με 727 PS και… τόνους χαρακτήρα, όπως όλα τα δημιουργήματα της φίρμας.

  • -
  • -

Η Aston Martin ανεβάζει ξανά τον πήχη στα Super SUV με το νέο DBX S, η οποία παίρνει τον τίτλο της πιο δυνατής, μη εξηλεκτρισμένης πρότασης της κατηγορίας. Με 727 PS και ελαφρύτερο αμάξωμα, το βρετανικό μοντέλο συνδυάζει το παραδοσιακό στυλ των Aston Martin, με τεχνολογία αιχμής που οφείλει να έχει ένα Super SUV, κάνοντας ξεκάθαρη δήλωση προθέσεων για τους στόχους της φίρμας. Που δεν είναι άλλοι από μοντέλα όπως το Ferrari Purosangue, το Lamborghini Urus, αλλά και οι κορυφαίες εκδόσεις του Porsche Cayenne.

Νέα turbo, καλύτερες επιδόσεις

Το σήμα “S” συνοδεύει εδώ και χρόνια τα πιο ειδικά μοντέλα της Aston Martin, αλλά είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται στο best seller της εταιρείας, δηλαδή το DBX. Ο CEO της μάρκας, Adrian Hallmark, τονίζει πως πρόκειται για ένα «ηχηρό μήνυμα» προς τους φίλους της μάρκας: τα δυναμικά και απολαυστικά στην οδήγηση μοντέλα παραμένουν στον πυρήνα της φιλοσοφίας της Aston Martin, ακόμη και στην SUV πρόταση της εταιρείας. Το νέο DBX S βασίζεται στον γνωστό biturbo V8 των 4.0 λίτρων, ο οποίος έχει επαναρυθμιστεί και εξοπλιστεί με μεγαλύτερα turbo, όπως και στο ακραίο Valhalla. Η ισχύς αυξάνεται στους 727 PS, δύο ίππους περισσότερους από τον ατμοσφαιρικό V12 του Ferrari Purosangue, ενώ η ροπή διατηρείται στο ίδιο υψηλό επίπεδο των 900 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 km/h παραμένει στα 3,3 sec, αλλά το 0-200 km/h πραγματοποιείται ταχύτερα, κατά 0,3 sec.

Μάχη με τη… ζυγαριά

Πέρα από την αύξηση της απόδοσης, η Aston Martin μείωσε το βάρος του μοντέλου έως και 47 kg. Το «ελάφρωμα» προκύπτει από στοιχεία όπως η προαιρετική οροφή από ανθρακονήματα (που εξοικονομεί 18 kg και χαμηλώνει το κέντρο βάρους), νέες ζάντες 23 ιντσών από μαγνήσιο (-19 kg), αλλά και λεπτομέρειες όπως η νέα γρίλια από κράμα ανθρακονημάτων. Η οδηγική εμπειρία ενισχύεται και από την ταχύτερη κρεμαγιέρα, με κοντύτερο βήμα κατά 4%, ενισχύοντας την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και την προθυμία του συνόλου στην αλλαγή κατεύθυνσης.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για τη Ferrari Purosangue

Η εξάτμιση έχει «απελευθερωθεί» ώστε να προσφέρει ένα εντονότερο ηχητικό κρεσέντο, τονίζοντας το σπορ προφίλ του μοντέλου και το εννιατάχυτο κιβώτιο υγρού συμπλέκτη έχει επίσης επαναρυθμιστεί, προκειμένου για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις του κίνητήρα, αλλά και να δίνει αμεσότερα κατεβάσματα στα πιο ακραία προγράμματα οδήγησης (Sport, Sport+).

Ακόμη πιο ιδιαίτερη εμφάνιση

Σχεδιαστικά, το DBX S ξεχωρίζει χωρίς υπερβολές. Η νέα μάσκα, εμπνευσμένη από το DBS 770 Ultimate, το ανασχεδιασμένο splitter και ο διαχύτης, ενισχύουν τη ροή αέρα και δίνουν σαφή σπορ ταυτότητα. Στο πίσω μέρος, οι τέσσερις εξατμίσεις έχουν πλέον κάθετη διάταξη, ενώ ο προφυλακτήρας είναι εντελώς νέος. Στο εσωτερικό, κυριαρχεί το Alcantara, με προαιρετικές λεπτομέρειες από δέρμα και κόκκινες ζώνες ασφαλείας. Το μοτίβο "herringbone" στις επενδύσεις και στην οροφή – εφόσον επιλεγεί η carbon οροφή – προσθέτει μια ιδιαίτερη αισθητική πινελιά. Το στάνταρ ηχοσύστημα περιλαμβάνει 14 ηχεία, ενώ προαιρετικά, υπάρχει σύστημα 23 ηχείων από τη Bowers & Wilkins για όσους θέλουν να έχουν την απόλυτη ηχητική εμπειρία. Οι παραγγελίες για το Aston Martin DBX S έχουν ήδη ξεκινήσει, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2025. Η τιμή του δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται να ξεπερνά εκείνη του DBX 707, που στη Βρετανία ξεκινά από τις 205.000 λίρες.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...