Ηλεκτρική Porsche Boxster

Τετρακίνητη και πισωκίνητη έκδοση στο Michelin Challenge Bibendum

  • -
  • -

Στον ετήσιο διαγωνισμό Michelin Challenge Bibendum που έγινε στο Βερολίνο, η Porsche συμμετείχε με τα ηλεκτρικά πρωτότυπα Boxster E. Η γερμανική εταιρεία δοκιμάζει ήδη τις ηλεκτρικές Boxster τόσο σε πισωκίνητη όσο και σε τετρακίνητη εκδοχή. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στο κέντρο – πίσω από τα καθίσματα, στη θέση του βενζινοκινητήρα – ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς. Η διαφορά της τετρακίνητης από την πισωκίνητη έκδοση είναι η προσθήκη ενός ακόμη ηλεκτροκινητήρα κάτω από το εμπρός καπό, στη θέση του ρεζερβουάρ βενζίνης, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς. Μια κεντρική μονάδα ελέγχου φροντίζει για την συνεργασία των δύο ηλεκτροκινητήρων και την ιδανική κατανομή ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς.

Η συνολική απόδοση της τετρακίνητης Boxster E είναι 245 PS και 540 Nm, ικανή να δώσει επιδόσεις αντίστοιχες μιας Boxster S: 0-100 km/h σε 5,5 sec και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 200 km/h. Η πισωκίνητη έκδοση έχει αισθητά μικρότερη ισχύ και ροπή (123 PS και 270 Nm αντίστοιχα), μοιραία λοιπόν μένει πίσω τόσο στην επιτάχυνση 0-100 km/h (σε 9,8 sec) όσο και σε τελική (150 km/h). Αν και ηλεκτρικές, οι Boxster E δεν είναι αθόρυβες, ηθελημένα όμως. Το σύστημα Active Sound Design με το οποίο είναι εφοδιασμένες αφενός προσφέρει τον απαραίτητο σπορ ήχο στον οδηγό, αφετέρου ειδοποιεί τους πεζούς.

 

Ηλεκτρική καρδιά by Porsche

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης των Boxster E είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την ίδια την Porsche. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου και η φόρτιση γίνεται από συμβατική πρίζα σε 9 ώρες (με τη χρήση ταχυφορτιστή, ο χρόνος μειώνεται δραματικά). Η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να φτάσει τα 170 km, ανάλογα φυσικά το στυλ οδήγησης. Το βάρος της μπαταρίας φτάνει τα 341 kg, ωστόσο το συνολικό βάρος της Boxster E δεν ξεπερνά τα 1.600 kg. Τόσο η μπαταρία όσο και το υπόλοιπο σύστημα κίνησης διαθέτουν υδρόψυκτο κύκλωμα. Η τοποθέτηση του συστήματος κίνησης και της ματαρίας στο κέντρο συμβάλλει στην παθητική ασφάλεια, καθώς η θέση τους είναι ιδανική για προστασία τους σε περίπτωση σύγκρουσης. Τα πρωτότυπα Boxster E συμμετέχουν σε δοκιμές μεγάλης κλίμακας στα πλαίσια του προγράμματος “Model Region Electro-Mobility Stuttgart” που συγχρηματοδοτείται από την γερμανική κυβέρνηση.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...