1000άρης ecoboost και 8τάχυτο κιβώτιο
Για τα υβριδικά της Ford κι όχι μόνο
- -
- -
Oι τεράστιες επενδύσεις που έκανε η Ford πάνω στην έρευνα τα τελευταία πέντε χρόνια πάνω στις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας φαίνεται ότι αποδίδουν καρπούς. Η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι προσθέτει στη γκάμα των κινητήρων της ένα νέο τρικύλινδρο Ecoboost με κυβισμό μόλις 1000 κ.εκ. καθώς και τη δημιουργία ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Το συγκεκριμένο κιβώτιο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου από τη Ford και θα μπει στην παραγωγή στα τέλη του έτους ώστε να χρησιμοποιηθεί στα υβριδικά μοντέλα της μάρκας τα οποία θα βγουν στην αγορά το 2012.
Μη νομίζετε ότι ο Ecoboost θα κινεί αποκλειστικά τα υβριδικά, αλλά θα χρησιμοποιηθεί ευρύτατα σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα της εταιρείας. Από πλευράς απόδοσης οι μηχανικοί διασφαλίζουν ότι ο μικρός 1000άρης θα έχει ισχύ και ροπή ισοδύναμη με αυτή ενός συμβατικού κινητήρα 1,6 λίτρων, δηλαδή θα φτάνει του 120 ίππους.
Ο νέος χιλιάρης υιοθετεί πολλές καινοτόμες λύσεις βελτίωσης της απόδοσης μεταξύ των οποίων:
- Έκκεντρα τοποθετημένο στρόφαλο που μειώνει τις τριβές.
- Διαιρούμενο σύστημα ψύξης σχεδίασης Ford που επιτρέπει την προθέρμανση του μπλοκ κυλίνδρων πριν την κυλινδροκεφαλή. Η ταχύτερη προθέρμανση του μπλοκ κυλίνδρων εξοικονομεί καύσιμο, κυρίως το χειμώνα.
- Μία πολλαπλή εξαγωγής χυτή εντός της κυλινδροκεφαλής. Η μονοκόμματη μονάδα μειώνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων. Σαν αποτέλεσμα, ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε μεγαλύτερο εύρος στροφών με τη βέλτιστη αναλογία καυσίμου/αέρα.
- Η νέα σχεδίαση επίσης εξοικονομεί βάρος και επιτρέπει την πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα.
- Τεχνολογίες EcoBoost, όπως υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός και διπλός, ανεξάρτητος μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων (Ti-VCT)
Περισσότερες πληροφορίες θα υπάρξουν στην φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης όπου θα γίνει και η επίσημη ανακοίνωση του μικρού Ecoboost.