Νέο Lexus GS
Ιαπωνική πρόταση
- -
- -
Στην Καλιφόρνια (Pebble Beach) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το νέο Lexus GS 2013, το οποίο αναμένεται να σταθεί επάξια απέναντι στην ευρωπαϊκή ελίτ της μεγάλης κατηγορίας, με εκπροσώπους τη Mercedes E-Class, τη BMW σειράς 5 και το Audi A6. Με εμφανή προορισμό στα δυναμικά χαρακτηριστικά, το νέο πλαίσιο προσπαθεί να συνδυάσει την οδηγική ανωτερότητα με τους χώρους και την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της σειράς GS.
Ο κινητήρας της έκδοσης 350 θα είναι ένας ατμοσφαιρικός V6 3,5 λίτρων, με απόδοση 306 ίππων και 375 Nm ροπής. Εκτός από το κλασσικό πλέον σύστημα VVT-i, o συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, στα πρότυπα του νέου 1.8 TSI του Vw Group. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο (ECT-i) αυτόματο 6άρι κιβώτιο, με σειριακή λειτουργία. Τα 100 km/h από στάση καλύπτονται σε 5,7’’. Για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής στους πίσω τροχούς, υπάρχει σύστημα torque vectoring, εκτελώντας χρέη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 50-50, μεταφέροντας μέχρι και 70% στον πίσω άξονα.
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος και οι διάφορες επιλογές από τον εκάστοτε οδηγό, επηρεάζουν τόσο το σύστημα διεύθυνσης, την μετάδοση και τη λειτουργία του κινητήρα. Το πρόγραμμα ECO Mode εστιάζει στην οικονομική οδήγηση, μειώνοντας κατανάλωση και εκπομπές CO2. Τα προγράμματα Sport S και Sport+ (μόνο σε μερικά μοντέλα), δίνουν στο νέο GS πιο επιθετικές ρυθμίσεις, προτρέποντας και τον οδηγό για πιο σπορ οδήγηση. Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, αντάξιο του ανταγωνισμού της μεγάλης κατηγορίας.
Με μεγαλύτερα μετατρόχια, εμπρός ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους, το νέο GS 350 με τον V6 κινητήρα ζυγίζει ελαφρώς λιγότερο από τον προκάτοχο του φτάνοντας τα 1685 kg. Ενισχυμένο είναι και το σύστημα πέδησης, με εμπρός τετραπίστονες δαγκάνες και φυσικά αεριζόμενους δίσκους στους τέσσερις τροχούς. Στο εσωτερικό, ο εξοπλισμός άνεσης και τα μοναδικά multimedia στοιχεία, υπογραμμίζουν τη σημαντική δουλειά των ιαπώνων για την άνεση των φιλοξενούμενων στην καμπίνα του νέου GS.
Στην Φρανκφούρτη παρουσιάστηκε η υβριδική του έκδοση, καθώς και η ισχυρότερη από πλευράς επιδόσεων έκδοση «F». Παράλληλα στην Ευρώπη το νέο GS θα προσφέρεται και με 4κύλινδρο κινητήρα diesel.