Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept
Με 350 PS, αυτονομία έως 960 km και εκπομπές CO2 0-53 g/km
- -
- -
Μετά το diesel V60 Plug-in Hybrid, η Volvo μπαίνει και στα χωράφια των βενζινοκίνητων υβριδικών. Το XC60 Plug-in Hybrid Concept λανσάρεται επίσημα στην έκθεση του Ντιτρόιτ και συνδυάζει έναν τετρακίνητο βενζινοκινητήρα 280 PS και 380 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα 70 PS και 200 Nm που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Όπως και στο V60 Plug-in Hybrid, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές κίνησης:
Pure για χρήση αποκλειστικά του ηλεκτροκινητήρα, με τη μπαταρία ιόντων λιθίου να δίνει αυτονομία 45 km.
Hybrid για συνδυαστική χρήση των δύο κινητήρων, με την κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση να είναι μόλις 2,3 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 53 g/km. Η αυτονομία φτάνει τα 960 km.
Power για έμφαση στις επιδόσεις: 0-100 km/h σε 6,1 sec.
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας είναι ο πρώτος της νέας οικογένειας κινητήρων VEA (Volvo Environmental Architecture) της Volvo και συνοδεύεται από το έμβλημα “T8”. Αν και οι Σουηδοί δεν ανακοινώνουν κυβισμό, από τα συμφραζόμενα του δελτίου τύπου καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για 2λιτρο turbo κινητήρα. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος φορτίζεται είτε εν κινήσει, είτε από παροχή ηλεκτρικού ρεύματος 220 V ή 110 V, σε 3,5 ή 7,5 ώρες αντίστοιχα. Μάλιστα, με τη λειτουργία Save ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να φυλάξει τη μπαταρία για αργότερα. Όταν δηλαδή ενεργοποιείται το Save, η μπαταρία φορτίζει χωρίς να συνεισφέρει στην κίνηση του XC60, μέχρι η συσσωρευμένη ηλεκτρική ενέργεια να φτάνει για να δώσει αυτονομία ηλεκτροκίνησης 20 km. Σύμφωνα με τον Stefan Jacoby, Πρόεδρο και CEO της Volvo, η συγκεκριμένη υβριδική τεχνολογία θα μπει στην παραγωγή μέχρι το 2014, αν και παραμένει άγνωστο σε ποιο ή ποια μοντέλα.