Detroit: Νέο VW Jetta Hybrid
Υβριδική έκδοση στην Ευρώπη το 2013
- -
- -
Μπορεί η Volkswagen να έμεινε λίγο πίσω σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις στο χώρο των υβριδικών καθώς μέχρι τώρα μας είχε δείξει μόνο το Touareg Hybrid ως αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά πλέον υπάρχει πρόταση για τη μικρομεσαία κατηγορία. Στην έκθεση του Detroit η VW παρουσίασε το υβριδικό Jetta το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2013. Συνδυάζει τον γνωστό 1.4 TSΙ στην εκδοχή που αποδίδει 150 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων σε σειριακή διάταξη. Οι 170 ίπποι και τα 250 Νm ροπής μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός επτατάχυτου κιβωτίου DSG. Δεν πρόκειται για ένα σύστημα που αποκλειστικό στόχο έχει τη μείωση των ρύπων καθώς τα 9 sec που υπόσχεται για το 0-100km/h είναι πολύ καλό νούμερο δεδομένων των 100 επιπλέον κιλών του υβριδικού συστήματος. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μειωμένες κατά 20% εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τους συμβατικούς βενζινοκινητήρες αλλά ακόμη δεν έχει γίνει η πιστοποιημένη μέτρηση επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Από την άλλη, οι δυνατότητες κίνησης εντός της πόλης χάρη στην αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια είναι αξιοπρόσεκτες. Σημειώστε λοιπόν ότι με φορτισμένες τις μπαταρίες ιόντων λιθίου το Jetta Hybrid θα μπορεί να καλύπτει 2,1km με μέγιστη ταχύτητα 77km/h. Η συστοιχία της μπαταρίας αποτελείται από 60 κυψέλες, έχει χωρητικότητα 1,1kWh και είναι ιδιαίτερα μικρών διαστάσεων ώστε χωρά κάτω από το πίσω κάθισμα και να μην επηρεάζει καθόλου το μεγάλο χώρο αποσκευών. Το κιβώτιο παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην υβριδική διάταξη καθώς μπορεί και απομονώνει άμεσα τον κινητήρα TSI από τη μετάδοση ώστε να μειώνονται οι απώλειες λόγω των τριβών. Η λειτουργία αυτή είναι πολύ χρήσιμη όχι μόνο κατά τη διαδικασία ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, αλλά κυρίως στις υψηλές ταχύτητες όταν δεν πιέζεται το πεντάλ του γκαζιού. Τότε ο κινητήρας απομονώνεται και σβήνει ώστε να μην καταναλώνει ενέργεια, ενώ η επαναλειτουργία του γίνεται στιγμιαία μόλις πατηθεί το γκάζι.