Nissan NV200 Taxi: Έρχεται και στην Ελλάδα
Το "ταξί του μέλλοντος" κατάλληλο και για ΑΜΕΑ
- -
- -
Μετά την πόλη του Λονδίνου όπου ήδη κυκλοφορούν τα διάσημα London Taxi, το Nissan NV200 Taxi αναμένεται να τεθεί στην υπηρεσία του Έλληνα αυτοκινητιστή και στην Ελλάδα. Οι εκδόσεις ταξί του NV200 έχουν ήδη παρουσιαστεί στο Τόκιο, ενώ το γεγονός ότι έχει επιλεγεί ως το «ταξί του μέλλοντος» της Νέας Υόρκης, το οποίο και θα κυκλοφορεί κατά αποκλειστικότητα στους δρόμους της, επιβεβαιώνει τη σημαντικότητα του μοντέλου για την Nissan.
Το ειδικά διαμορφωμένο εσωτερικό του NV200 Taxi, θέτει νέα
πρότυπα στην κατηγορία των ταξί καθώς ο χώρος των επιβατών είναι
προσβάσιμος μέσω δύο συρόμενων θυρών, με το άνοιγμά τους να έχει
τροποποιηθεί, ώστε να επιτρέπει την πρόσβαση ακόμα και σε
αναπηρική καρέκλα. Οι πόρτες αυτές διαθέτουν σύστημα
αυτόματης ασφάλισης.
Η διάταξη των καθισμάτων αποτελείται από μια σειρά με τρείς θέσεις και δύο αναδιπλούμενα καθίσματα με μέτωπο ανάποδα προς τη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Το τριθέσιο κάθισμα διαθέτει αναδιπλώμενη πίσω πλάτη και είναι συρόμενο σε ποσοστό 70/30. Έτσι επιτρέπεται η φόρτωση μεγάλων διαστάσεων και ακανόνιστου σχήματος αποσκευών. Για την περαιτέρω βελτίωση της πρόσβασης για όλες τις κατηγορίες επιβατών, το αριστερό άνοιγμα της πόρτας έχει διευρυνθεί, προκειμένου να πληροί τις απαιτήσεις των χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων.
Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό του NV200 Taxi, είναι η μεγάλη πανοραμική οροφή από γυαλί, που δίνει στους επιβάτες μια ασύγκριτη θέα του ουρανού και των αξιοθέατων στην πόλη. Για μεγαλύτερη ευκολία η καμπίνα διαθέτει επιδαπέδιο φωτισμό που ενεργοποιείται από το άνοιγμα της πόρτας. Και οι δύο όψεις των καθισμάτων έχουν σχεδιαστεί ειδικά για χρήση σε ταξί και είναι κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό που είναι εύκολο να καθαριστεί.
Ο πίνακας οργάνων φιλοξενεί έναν από τους πιο ολοκληρωμένους υπολογιστές ταξιδίου, ενώ δεν λείπουν οι συνηθισμένες ενδείξεις πληροφοριών – όπως η κατανάλωση του καυσίμου, τα διαστήματα service, τα διανυθέντα χιλιόμετρα κ.α. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό για τον οδηγό είναι η στάνταρ συνδεσιμότητα του κινητού τηλεφώνου με Bluetooth.
Βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη
Το NV200 ταξί διαθέτει τροποποιημένη ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης ώστε να επιτυγχάνει κύκλο στροφής λιγότερο των 7,62m. Οι εμπρός τροχοί έχουν μετακινηθεί 100mm προς τα έξω και έχει επιλεγεί μίας διαφορετική αρχιτεκτονική από τα γνώριμα γόνατα MacPherson. Στη νέα διάταξη έχουμε χωριστά ακραξόνια που συνδέονται μέσω περιστρεφόμενων εδράνων. Σε συνδυασμό με το φαρδύτερο μετατρόχιο, την τροποποιημένη ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα και τα διπλά ημιαξόνια Cardan που ενσωματώνουν δύο καθολικές αρθρώσεις, το NV200 Taxi έχει κύκλο στροφής λιγότερο από 7,62m.
Το νέο σασί είναι τοποθετημένο σε ένα υπο-πλαίσιο που συνδέεται με το όχημα με ειδικούς ελαστικούς αποσβεστήρες κραδασμών. Αυτοί οι αποσβεστήρες βοηθούν στην απομόνωση των θορύβων και των κραδασμών, ενώ μια αντιστρεπτική δοκός επιτρέπει τον αποτελεσματικό έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές.
Το NV200 Taxi χρησιμοποιεί τον τετρακύλινδρο turbodiesel των 1,5 λίτρων, με δύο εκδόσεις EuroV σε ιπποδυνάμεις: 89 και 110 ίππων. Ο 8βάλβιδος των 1.461 κ. εκ. επιλέγει λόγω της οικονομίας καυσίμου και τα ιδιαίτερα χαμηλό κόστος συντήρησης. Οι εκδόσεις με τον κινητήρα των 89ps, εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ στην έκδοση των 110ps υπάρχει κιβώτιο 6 ταχυτήτων.