Νέο Audi S3

Quattro, με 300 ίππους και 0-100km/h σε 5,1 sec

  • -
  • -

Η τρίτη γενιά S3 παρουσίαστηκε πριν από σαλόνι του Παρισιού ωστόσο η Audi επέλεξε να το δείξει με την επιστημότητα που του αρμόζει στην γαλλική πρωτεύουσα. Η γερμανική εταιρεία για μία ακόμη φορά ανακατεύει την τράπουλα στα καυτά sport hatchback. Χάρη στον ολοκαίνουργιο κινητήρα turbo με απόδοση 300 ίππους και την τετρακίνηση Quattro, το S3 υπόσχεται οδηγικές συγκινήσεις που δεν σταματούν στο καταιγιστικό 0-100km/h των 5,1 sec.  

Το S3 είναι κατασκευασμένο πάνω στη  νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου και ο εμπρός άξονας έχει μετατοπιστεί προς τα εμπρός κατά 52mm σε σχέση με τον προκάτοχο. Το καπό, τα φτερά και το εμπρός υποπλαίσιο είναι από αλουμίνιο και εξοικονομήθηκε βάρος 17 κιλών. Συνολικά το βάρος του νέου S3 είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο και με 1395 απόβαρο θεωρείται από τα πιο ελαφριά της κατηγορίας. Το μεταξόνιο του νέου S3 μεγάλωσε κατά 17mm και πλέον ανέρχεται στα 2.592mm.

Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, εμπρός έχουμε γόνατα McPherson, ενώ πίσω τέσσερις σύνδεσμοι αναλαμβάνουν τη σωστή επαφή των τροχών με το οδόστρωμα. Το S3 είναι χαμηλότερο κατά 25mm σε σχέση με το νέο Α3 που παρουσιαστηκε πριν από καιρό. Προς χάρην της οικονομίας το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση με μεταβλητή σχέση ώστε να απαιτεί μεγαλύτερη γωνία στροφης στην ευθεία και να είναι πιο «κοφτερό» στις στροφές. Το χειρόφρενο είναι πλέον κι αυτό ηλεκτρικό.

 

Ολοκαίνουριος κινητήρας

Ο κινητήρας του νέου S3 είναι σχεδιασμένος από λευκό χαρτί. Το μόνο κοινό στοιχείο που έχει σε σύγκριση με τον προκάτοχο είναι ο κυβισμός των 1.984 κ.εκ. και τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά, αφού διάμετρος (82,5mm) και διαδρομή (92,8mm) παρέμειναν ίδια. Η ιπποδύναμη όμως σκαρφάλωσε από τους 265 στους 300 ίππους και τα 380Nm ροπής περνάνε στο δρόμο μέσω της τετρακίνησης quattro. Οι επιδόσεις που υπόσχεται είναι εξαιρετικές για την κατηγορία του με τα πρώτα 100km/h να χρειάζονται μόλις 5,1sec για την έκδοση με το ταχύτατο κιβώτιο S-Tronic. Η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250km/h.

Το τετρακύλινδρο μοτέρ έχει δύο αντικραδασμικούς άξονες οι οποίοι περιστρέφονται με διπλάσιες στροφές από αυτές του στροφαλοφόρου εξασφαλίζοντας εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία τόσο στις χαμηλές στροφές όσο και ψηλά στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Βέβαια όσοι τρελαίνονται με το θόρυβο του κινητήρα και θέλουν στα αυτιά τους να φτάνει η μελωδία της «ευτυχίας», στο νέο S3 υπάρχουν τα μέσα να ικανοποιηθούν άπαντες. Ένας μηχανισμός που ενεργοποιείται με απλό διακόπτη φέρνει τον ήχο του κινητήρα μέσα στην καμπίνα και επιπλέον υπάρχει και δεύτερο στάδιο απόλαυσης με ειδικό φλαπ στην εξάτμιση που δίνει πιο μπάσο ήχο.

Τα τεχνολογικά καλούδια που διαθέτει ο νέος κινητήρας είναι πολλά κι άκρως ενδιαφέροντα, όπως μεταξύ άλλων το σύστημα τροφοδοσίας το οποίο έχει στο σύστημα άμεσου ψεκασμού ένα δεύτερο έμμεσου, που βελτιώνει την ποιότητα της καύσης, μειώνοντας την κατανάλωση και τους ρύπους. Οι βαλβίδες εξαγωγής διαθέτουν σύστημα χρονισμού valvelift για βελτιωμένη απόδοση, και η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στο μπλοκ του κινητήρα για πιο «δροσερά» καυσαέρια, αφού ψύχονται μέσω του κυκλώματος ψύξης διευκολύνοντας παράλληλα τη μείωση των ρύπων κατά την ψυχρή εκκίνηση.

 

Μετάδοση quattro

Το νέο S3 στη βασική του έκδοση εφοδιάζεται με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Το κέλυφος του κιβωτίου είναι από μαγνήσιο ώστε το βάρος να κρατηθεί όσο το δυνατό σε πιο χαμηλά επίπεδα. Προαιρετικά υπάρχει και το S-Tronic, το αυτόματο διπλού συμπλέκτη με την αστραπιαία αντίδραση στο ανέβασμα ή κατέβασμα σχέσης που γίνεται και με paddles πίσω από το τιμόνι. Έχει πιο κοντή κλιμάκωση ώστε να είναι ταχύτερο στις επιταχύνσεις από στάση για ακόμη πιο σπορ αίσθηση.  

Η καρδιά του συστήματος τετρακίνησης Quattro είναι ένας πολύδισκος συμπλέκτης Haldex ο οποίος μοιράζει τη δύναμη ανάμεσα στους δύο άξονες και επιτρέπει περισσότερη έλξη στην έξοδο της στροφής για αμεσότερη επιτάχυνση, ενώ εξασφαλίζει ισορροπία στις καταστάσεις περιορισμένης πρόσφυσης όπως στο βρεγμένο ή το χιονισμένο τερέν. Για μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση, η περισσότερη ροπή φτάνει στους εμπρός τροχούς, ενώ ο πίσω άξονας εμπλέκεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου όταν υπάρχει ανάγκη.

Το νέο S3 αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα από τις αρχές του 2013 με τιμή προς το παρόν άγνωστη. Στη Γερμανία η βασική του έκδοση θα κοστίζει 38.900 ευρώ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...