Skoda Octavia 2013: Πρώτες φωτογραφίες
Κορυφαία ευρυχωρία και αποδοτικοί κινητήρες TSI και TDI
- -
- -
Το νέο Skoda Octavia αποκαλύφθηκε από τους Τσέχους νωρίτερα απ’ ότι περιμέναμε. Η 3η γενιά του μοντέλου διατηρεί ως αιχμή του δόρατoς την τεράστια ευρυχωρία, αλλά δεν μένει εκεί. Κατ’ αρχήν, η εμφάνιση μπορεί γενικά να πατάει στις γνωστή “γραμμή Skoda”, είναι όμως μοντέρνα συνδυάζοντας διακριτικό δυναμισμό και κομψότητα. Εσωτερικά, η ποιοτική αναβάθμιση συνοδεύεται από σύγχρονο ντιζάιν, αλλά είπαμε: το ατού του νέου Octavia είναι οι χώροι και η πρακτικότητα. Οι Τσέχοι αναφέρουν πως το νέο μοντέλο συγκριτικά με το Octavia 5 προσφέρει + 8 mm στο διαθέσιμο εσωτερικό ύψος, + 39 mm πλάτος εμπρός και + 26 mm πίσω (στο ύψος των αγκώνων), ενώ το πορτμπαγκάζ κέρδισε άλλα 30 λίτρα φτάνοντας τα 590! Εννοείται πως η πρακτική πέμπτη πόρτα υπάρχει και σε αυτό το μοντέλο. Βέβαια το νέο Octavia, που όπως και το νέο VW Golf βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, μεγάλωσε αισθητά σε εξωτερικές διαστάσεις φτάνοντας τα 4.660 mm σε μήκος (+ 90 mm) και τα 1.815 mm σε πλάτος (+ 45 mm), ενώ μακρύτερο είναι και το μεταξόνιο στα 2.688 mm (+ 108 mm). Παρόλα αυτά, το βάρος μειώθηκε σημαντικά, έως και 102 κιλά ανάλογα την έκδοση!
Σημαντική είναι η αναβάθμιση και της γκάμας κινητήρων. Σε βενζίνη οι επιλογές είναι τέσσερις και όλες TSI, ενώ τέσσερις είναι και οι πετρελαιοκινητήρες TDI. Αν και η Skoda στο δελτίου τύπου αναφέρεται μόνο στους 1.8 TSI και 1.6 GreenLine, η γκάμα αναμένεται να περιλαμβάνει τους εξής κινητήρες:
- 1.2 TSI - 86 PS
- 1.4 TSI - 122 PS
- 1.4 TSI - 140 PS
- 1.8 TSI - 180 PS
- 1.6 TDI - 105 PS
- 1.6 TDI GreenLine – 110 PS
- 2.0 TDI – 150 PS
Η πιο green επιλογή ακούει στην ονομασία GreenLine, φορά τον 1.6 TDI των 110 PS, καίει κατά μέσο όρο 3,4 λίτρα diesel ανά 100 km και εκπέμπει 89 g CO2 /km. Με εξαίρεση τους βασικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, όλα τα μοτέρ μπορούν να συνδυαστούν με το πακέτο Green Tec που περιλαμβάνει συστήματα start-stop και ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα, ενώ προαιρετικό είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Για αργότερα, στα πλάνα της Skoda υπάρχουν ένας κινητήρας φυσικού αερίου (CNG), τετρακίνητες εκδόσεις καθώς και ο αντικαταστάτης του Octavia RS.
Στον τομέα της ασφάλειας, πέραν των 6 έως 9 (!) αερόσακων και του ESP, το νέο Octavia διαθέτει σύγχρονα συστήματα όπως το Front Assistant που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο και το Lane Assistant που ειδοποιεί στις ακούσιες αλλαγές λωρίδας.
Το επίσημο ντεμπούτο του νέου Octavia θα γίνει τον Μάρτη στην έκθεση της Γενεύης 2013.