VW up! 1.0 ASG (75ps)
Πόσο καλό είναι το νέο «αυτόματο» κιβώτιο;
- -
- -
Το ASG (Automatic Sequential Gearbox) δεν έχει καμία σχέση με συμβατικό αυτόματο, αλλά πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο όπου αντί ο οδηγός να εμπλέκει με τον επιλογέα το κατάλληλο ζευγάρι γραναζιών, ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα φροντίζει να ενεργοποιεί το συμπλέκτη και να επιλέγει την επιθυμητή σχέση.
Επί της πράξης και το κιβώτιο στη θέση D απαιτείται περίοδος προσαρμογής. Η απόκριση είναι ιδιαίτερα αργή με αποτέλεσμα να χρειάζεται προσοχή ειδικά όταν υπάρχει ανάγκη άμεσης επιτάχυνσης. Η ενόχληση που φτάνει στους επιβάτες μεταφράζεται σε «προσκύνημα» του κεφαλιού λόγω της απώλειας ταχύτητας κάθε φορά που ενεργοποιείται ο συμπλέκτης. Η κατάσταση επιδεινώνεται στις πιο ενθουσιώδεις επιταχύνσεις όπου απλά δεν τις επαναλαμβάνεις αν σέβεσαι τους επιβάτες που μεταφέρεις.
Για λόγους μείωσης της κατανάλωσης το κιβώτιο είναι ρυθμισμένο
να επιλέγει σχεδόν αμέσως την επόμενη σχέση μετάδοσης κι αυτό έχει
σαν αποτέλεσμα να υπάρχει φόβος να βρεθείς με λάθος ταχύτητα τη
στιγμή που μπορεί να χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη.Κατά τη
χειροκίνητη λειτουργία αυτό το πρόβλημα εξαλείφεται και με λίγο
προσπάθεια μπορείς να «συντονιστείς» με τον κινητήρα και να
πραγματοποιείς τις αλλαγές χωρίς κομπιάσματα. Όποιος έχει συνηθίσει
να οδηγεί χωρίς “stick” που λένε οι Αμερικανοί, τότε το ASG είναι
εξαιρετικά οικονομική επιλογή «αυτόματου» κιβωτίου. Η ευκολία που
προσφέρει ειδικά σε μποτιλιαρισμένους δρόμους είναι μεγάλη χωρίς
παράλληλα να έχει το μειονέκτημα της αυξημένης κατανάλωσης των
τυπικών αυτόματων κιβωτίων. Το κόστος των 780 θεωρείται αρκετά
λογικό και διατίθεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού,
απόδοσης (60 ή 75ps) και αμαξώματος (up! 3d και
up!5d).
Περισσότερα στη αναλυτική
δοκιμή του Up! 1.0 75ps.