5+1 νέα crossover-SUV 1.6 Diesel
Πέντε μικρά και ένα μεσαίο crossover & SUV με πετρελαιοκινητήρα 1,5-1,6 λίτρων, που παρουσιάστηκαν στην έκθεση της Γενεύης, αναμένονται στην αγορά μέσα στο 2013
- -
- -
Οι κινητήρες diesel αναμένεται να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον για SUV και Crossover στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα αν ο κυβισμός τους δεν ξεπερνά τα 1.600 κυβικά. Γι’ αυτό και τα έξι νέα μοντέλα με περιπετειώδη χαρακτήρα που παρουσιάστηκαν στην έκθεση της Γενεύης 2013 μας κέντρισαν την προσοχή. Και δεν αναφερόμαστε σε μικρά αυτοκίνητα που προϋποθέτουν συμβιβασμούς σε χώρους, αλλά σε μοντέλα με ευρυχωρία και πρακτικότητα που θα βολέψουν μια μοικογένενεια.
Η νέα έκδοση του 500L έχει off road εμφάνιση και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Traction+, που βελτιώνει το κράτημα σε δύσκολα και ολισθηρά εδάφη και αναβαθμίζει το κράτημα στο δρόμο, προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού. Ο 1.6 MultiJet II diesel αποδίδει 105 ίππους, δίνοντας τελική ταχύτητα 181 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,3 sec. Η μέση κατανάλωση στον συνδυασμένο κύκλο είναι 4,5 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 117 g/km. Το νέο 500L Trekking θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά από τον Ιούνιο του 2013.
Το μικρό SUV της Ford βασίζεται στην πλατφόρμα των Fiesta και B-MAX και θα είναι διαθέσιμο και με ένα νέο diesel 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και σύμφωνα με την εταιρεία θα είναι ο πιο αποδοτικός στην κατηγορία. Τολμάμε πάντως να προβλέψουμε πως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη γκάμα θα έχει ο εκπληκτικός σε απόδοση και λειτουργία 1.00άρης Ecoboost βενζίνης με 125 ίππους και 170 Nm, εκπέμποντας CO2 λιγότερο από 140 g/km. Οι πωλήσεις του EcoSport αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2013.
Το μεγαλύτερο της “παρέας”, αποκτά προβάδισμα στην κατηγορία του λόγω του εξαιρετικού νέου 1.600άρη Diesel φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda, που αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής. Το CR-V 1.6 i-DTEC θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και εκπομπές CO2 μόλις 119 g/km. Αναμένεται να κάνει θραύση και ως εταιρικό αυτοκίνητο.
Σε 3 εκδόσεις 1.6 Diesel θα είναι διαθέσιμο το μικρό Crossover της Peugeot. Η πιο green είναι η 1.6 e-HDi με 92 ίππους, 230 Nm, αυτόματο 6άρι κιβώτιο και εκπομπές CO2 98 g/km. Ο ίδιος κινητήρας με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων έχει εκπομπές CO2 103 g/km. Τέλος, υπάρχει και ο ισχυρότερος 1.6 e-HDi με 115 ίππους, 270 Nm, χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και εκπομπές CO2 106 g/km. Η κίνηση μεταδίδεται σε κάθε περίπτωση στους εμπρός τροχούς, με το σύστημα Grip Control της υπερυψωμένης κατά 160 mm έκδοσης (με ελαστικά Mud & Snow) να φροντίζει για καλύτερη πρόσφυση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σύστημα να ενεργεί αυτόματα, χάρη στην επιλογή “Standard” ή να επιλέξει από τον ειδικό περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, τις επιλογές: χιόνι, εκτός δρόμου, άμμος ή να το απενεργοποιήσει (ESP Off).
Βασισμένο στην την πλατφόρμα “Β” του ομίλου Renault-Nissan, στην οποία βασίζεται το “αδελφό” Nissan Juke, το νέο, αποκλειστικά προσθιοκίνητο μικρό crossover της Renault διακρίνεται για τις έξυπνες λύσεις και την πρακτικότητα του εσωτερικού. Κάτω από το καπό, εκτός από τον νέο τρικύλινδρο βενζίνης των 0,9 λίτρων θα δούμε και τον γνωστό και πολύ καλό DCi diesel των 1,5 λίτρων με απόδοση 90 ίππων και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (95 – 104 gr/km, αναλόγως την έκδοση). Τo Captur θα κατασκευάζεται στην Ισπανία στον εργοστάσιο της πόλης Valladolid και θα βγει στην αγορά εντός του 2013.
Η νέα γενιά SX4 διατίθεται με 1.6 Diesel 120 ίππων και 320 Nm, χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, αλλά και με νέο σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP με 4 προγράμματα οδήγησης:
- AUTO: Δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, λειτουργώντας κατά βάση ως προσθιοκίνητο και στέλνοντας ροπή στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός σπινάρουν.
- SPORT: Ιδανικό για επαρχιακές και ορεινές διαδρομές με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης, όπου εμπλέκει όσο συχνά απαιτείται την τετρακίνηση.
- SNOW: Ειδικό πρόγραμμα για ασφαλή οδήγηση σε χιόνι ή πολύ ολισθηρές επιφάνειες, μεγιστοποιώντας την απόδοση της τετρακίνησης.
- LOCK: Για ακραίες συνθήκες, όπως σε παχιά λάσπη. Η τετρακίνηση «κλειδώνει» στέλνοντας μεγάλο συνεχώς μεγάλο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς.
Εναλλακτικά, το νέο SX4 θα είναι διαθέσιμο και με κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς.