Ράλλυ Ακρόπολις 2013: 1η ημέρα
Το σκληρό πρόσωπο του αγώνα
- -
- -
Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκε η Τελετή Εκκίνησης στο Ζάππειο παρόντος του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και τα πληρώματα έφυγαν για τα βουνά της Κορινθίας. Εκεί τα πληρώματα κατάλαβαν τι σημαίνει Ακρόπολις… Πέτρες, σκόνη και κλαταρίσματα ήταν το μενού και η «θηριώδη» ειδική διαδρομή Κινέτα-Πίσσια των 47,70 χιλιομέτρων.
Με το «καλημέρα», το μεγάλο φαβορί του αγώνα, ο Γάλλος οδηγός
της Volkswagen Motorsport, Sebastien Ogier, έμελλε να γίνει ο
πρώτος που θα γνώριζε το σκληρό πρόσωπο του Ράλλυ Ακρόπολις. Αρχικά
ένα κλατάρισμα του στοίχισε σε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια ένα
πρόβλημα στην πίεση καυσίμου του VW Polo R WRC τον οδήγησε σε
εγκατάλειψη για την πρώτη ημέρα. Όμως, δεν ήταν μόνο αυτός που
έχασε πολύτιμο έδαφος από την 1η κιόλας ειδική. Ο έτερος
διεκδικητής του τίτλου, Mikko Hirvonen, αντιμετώπισε πρόβλημα με το
σύστημα διεύθυνσης του Citroen DS3 WRC, με αποτέλεσμα να χάσει 6
λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Σαν να μην έφταναν μόνο
αυτοί, ακόμα ένας οδηγός που τέθηκε εκτός μάχης ήταν ο Mads Ostberg
με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος είδε τον τροχό του αυτοκινήτου του
να χάνεται, χωρίς -περιέργως- περαιτέρω ζημιές, αλλά χάνοντας χρόνο
της τάξης των 2 λεπτών.
Πρόσωπο του αγώνα σε ό,τι αφορά την πρώτη ημέρα έμελλε ήταν ο
Evgeny Novikov με το Ford Fiesta WRC της Qatar M-Sport. Ο νεαρός
Ρώσος έκανε έναν εκπληκτικό χρόνο στην ειδική διαδρομή των 47 χλμ.,
ενώ, σε συνδυασμό με ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στη 2η, νυχτερινή
ειδική διαδρομή, έχτισε μία σημαντική διαφορά από τον 2ο στην
κατάταξη, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Citroen προσπάθησε να
αποφύγει τα προβλήματα και να ολοκληρώσει την πρώτη, δύσκολη ημέρα,
κάτι που κατάφερε περίφημα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο
Φινλανδός οδηγός της VW Motorsport, Jari-Matti Latvala, ο οποίος
στη νυχτερινή ειδική ξεπέρασε τα όποια προβλήματα αντιμετώπισε με
το χειρόφρενο στην 1η ε.δ. της ημέρας, και σταθεροποιήθηκε στην 3η
θέση της γενικής κατάταξης.
Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγεται
αυτή του Έλληνα οδηγού Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi Lancer
EVO X της Ralliart Italy και του συνοδηγού του Νίκου Ζακχαίου,
έπειτα από σπασμένο ψαλίδι στην 1η ειδική διαδρομή της ημέρας.
Η δράση συνεχίζεται σήμερα στις ειδικές διαδρομές της Πελοποννήσου,
με τέσσερις επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό,
Κεφαλάρι, Ζήρεια) και συνολικά 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, τα μισά
εκ των οποίων (1ο πέρασμα) προσμετρούν και στο Ελληνικό Πρωτάθλημα
Ράλλυ.