24h Le Mans: Μία ακόμη νίκη για Audi
Δώδεκα νίκες στα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια
- -
- -
Επιβλητική νίκη για την Audi και το R18 e-tron με πλήρωμα τους Tom Kristensen, Allan McNish και Loic Duval στις 24 Ώρες του Mans που φέτος γιόρταζε τα ενενηκοστά γενέθλιά του. Βέβαια τον αγώνα επισκίασε ο θάνατος του Δανού οδηγού της Aston Martin, Allan Simonsen, στο ξεκίνημα του αγώνα και η απόφαση του David Richards να μην αποσύρει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα ως ένδειξη σεβασμού.
Ο Kristensen απέσπασε την ένατη νίκη του στο θεσμό επεκτείνοντας
το ρεκόρ που κατέχει ο ίδιος. Για τον Σκωτσέζο McNish ήταν η τρίτη
του νίκη στον 24ωρο αγώνα, ενώ κι ο Duval έβαλε το λιθαράκι του
κάνοντας καλύτερο χρόνο στα χρονομετρημένα της Τετάρτης και έθεσε
το R18 πρώτο στη σειρά εκκίνησης. Σημαντικό στη νίκη της Audi είναι
ότι κατάφεραν να αποσπάσουν τη νίκη παρά την πρόσφατη αλλαγή των
κανονισμών που επέβαλε λιγότερους γύρους ανά ανεφοδιασμό καυσίμων,
οπότε η Toyota θα είχε θεωρητικά πλεονέκτημα.
Με τον Duval στο τιμόνι το #2 Audi R18 e-tron πήρε κεφάλι
επτά ώρες μετά την εκκίνηση, τη στιγμή που το #1 Audi έμενε για 12
γύρους στα πιτ λόγω ηλεκτρολογικού προβλήματος. Το #3 Audi λόγω
κλαταρισμένου ελαστικού που δημιούργησε και περαιτέρω ζημιές στην
ανάρτηση, έμεινε πολύ πίσω. Τότε άρχισαν να ανεβαίνουν τα υβριδικά
της Toyota διατηρώντας τη δεύτερη και τρίτη θέση για μεγάλο μέρος
του αγώνα. Με τον Sebastien Buemi στο τιμόνι του #8 TS030 HYBRID
μείωσαν τη διαφορά στο γύρο μισή ώρα πριν από την καρό σημαία. Το
δεύτερο αυτοκίνητο της Toyota με τον Nicolas Lapierre στο τιμόνι,
βγήκε εκτός πίστας και παρά τις ζημιές κατάφερε να επιστρέψει στα
πιτ και να τερματίσει χωρίς να χάσει θέση στην κατάταξη.
Στην κατηγορία των GT φαίνονταν ότι θα είναι μια εύκολη υπόθεση
για τις Aston Martin όμως στον 248o γύρο το αυτοκίνητο #92 με οδηγό
τον Makowiecki που ήταν επικεφαλής εγκατέλειψε έπειτα από έξοδο. Η
βροχή "ανακάτεψε" αρκετά τα δεδομένα σε ότι αφορά τα ελαστικά και
τα αυτοκίνητα της Porsche με καλή στρατηγική βρέθηκαν να ηγούνται
του αγώνα και να κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία.
Θέση | Κατηγ. | Κατ/στής | Οδηγοί | Γύροι | Διαφορά |
1 | P1 | #2 Audi | Kristensen/McNish/Duval | 348 | |
2 | P1 | #8 Toyota | Davidson/Sarrazin/Buemi | 347 | + 1 γύρος |
3 | P1 | #3 Audi | Gene/Jarvis/di Grassi | 347 | +1m55.252s |
4 | P1 | #7 Toyota | Wurz/Lapierre/Nakajima | 341 | + 7 γύροι |
5 | P1 | #1 Audi | Lotterer/Treluyer/Fassler | 338 | + 10 γύροι |
6 | P1 | #21 HPD | Leventis/Kane/Watts | 332 | + 16 γύροι |
7 | P2 | #35 Morgan | Baguette/Plowman/Gonzalez | 329 | + 19 γύροι |
8 | P2 | #24 Morgan | Pla/Brundle/H Hansson | 328 | + 20 γύροι |
9 | P2 | #26 Oreca | Rusinov/Martin/Conway | 327 | + 21 γύροι |
10 | P2 | #42 Zytek | Krumm/Mardenborough/Ordonez | 327 | + 1m07.075s |
11 | P2 | #49 Oreca | P-Companc/Kaffer/Minassian | 325 | + 23 γύροι |
12 | P2 | #43 Morgan | Gachnang/Mailleux/Lombard | 320 | + 28 γύροι |
13 | P2 | #48 Oreca | Hartley/Chandhok/Patterson | 319 | + 29 γύροι |
14 | P2 | #38 Zytek | Dolan/Turvey/Luhr | 319 | + 4m01.549s |
15 | P2 | #36 Alpine | Ragues/Panciatici/Gommendy | 317 | + 31 γύροι |
16 | GTP | #92 Porsche | Lieb/Lietz/Dumas | 315 | + 33 γύροι |
17 | GTP | #91 Porsche | Bergmeister/Pilet/Bernhard | 315 | + 2m10.631s |
8 | GTP | #97 Aston | Mucke/Turner/Dumbreck | 314 | + 34 γύροι |
19 | P2 | #34 Oreca | Frey/Niederhauser/Bleekemolen | 314 | + 1m27.131s |
20 | GTP | #73 Corvette | Garcia/Magnussen/Taylor | 312 | + 36 γύροι |