Κέρδισε ο Rosberg!
Η Mercedes κέρδισε στην Μ. Βρετανία
- -
- -
Έναν πολύ συναρπαστικό αγώνα είχαμε την ευκαιρία να δούμε σήμερα στην πίστα του Silverstone. Μεγάλος νικητής ήταν ο Nico Rosberg, μοιράζοντας το βάθρο μαζί με τους Webber και Alonso.
Με τον Paul di Resta να ξεκινά απο το τέλος, χάνοντας την θέση του στην κορυφή λόγω ποινής για υπόβαρο μονοθέσιο, ξεκίνησε το Βρετανικό GP. Στην κορυφή ήταν οι δυο Mercedes με τους Hamilton και Rosberg, ενώ ακριβώς πίσω τους ήταν οι Vettel και Webber.
H Mercedes φαίνεται ότι είχε κάποια προβλήματα στην αρχή με τον Rosberg να χάνει την 2η θέση από τον Vettel, ενώ ο Webber μετά από επαφή έχασε πάρα πολλές θέσεις, πέφτοντας στην 14η. Κερδισμένος ο Massa ο οποίος ανέβηκε στην 5ηθέση μπροστά από τον Raikkonen. O Hamilton μπροστά είχε κάνει μια διαφορά 2.7 δευτερολέπτων στον 5ο γύρο, ενώ πιο πίσω ο Massa πίεζε τον Sutil για την 4η θέση.
Όμως στον 8ο γύρο η κατάσταση άλλαξε για τον Βρετανό του οποίου το πίσω αριστερά ελαστικό έσκασε, και έτσι ο Vettel πήρε την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Grosjean πήγε στην σκληρή γόμα στον 10ο γύρο, ενώ και ο Massa είχε παρόμοιο πρόβλημα με το πίσω ελαστικό με αυτό του Hamilton! Οι Alonso και Webber μπήκαν αμέσως για αλλαγή ελαστικών, για να προλάβουν τα χειρότερα. O Alonso μπόρεσε και πέρασε τους Raikkonen - Grosjean και ανέβηκε στην 6η θέση. Την ίδια στιγμή ο Perez είχε περάσει στην 3η θέση έχοντας την μαλακή γόμα.
Έπρεπε να φτάσουμε στον 15ο γύρο για να μπει ο Vettel για ελαστικά, ενώ οι μόνοι που δεν είχαν μπει μέσα ήταν οι Vergne, Maldonado, Bottas και Pic. Όμως το πρόβλημα με τα ελαστικά συνεχίστηκε με τον Vergne με την Toro Rosso να αντιμετωπίζει πρόβλημα στο πίσω αριστερά πάλι. Βλέποντας όλα αυτά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν το αυτοκίνητο ασφαλείας για να απομακρύνουν ότι θραύσματα υπήρχαν. Όλα αυτά στον 16ο γύρο.
Μάλιστα ακούσαμε τον μηχανικό του Vettel να λέει στον οδηγό του ότι και αυτός είχε πρόβλημα στο πίσω αριστερά ελαστικό, κάτι που φάνηκε όταν τα άλλαξαν. Σε εκείνο το σημείο φαινόταν ότι τα προβλήματα ήταν στην πίεση των ελαστικών. Αρκετές ομάδες μελετούσαν το εάν θα αύξαναν την πίεση στο επόμενο στοπ, με τον Newey να παρατηρεί μια φωτογραφία που ανέφερε την αύξηση του PSI κατά 2 μονάδες. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε μέσα στον 21ο γύρο.
Στην κορυφή είχαμε Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Raikkonen, Grosjean, Riccoardi, Webber, Perez και Button. Ο Raikkonen έκανε την κίνησή του στον 30ο γύρο όταν άλλαξε και πάλι ελαστικά βάζοντας την σκληρότερη γόμα. Oι Alonso και Grosjean συνέχισαν τις επισκέψεις στα πιτ, χάνοντας την θέση από τον Kimi που είχε κάνει γρήγορους γύρους. O Vettel μπήκε στον 36ο γύρο ενώ οι Raikkonen, Webber (που είχε περάσει τον Alonso) και ο Alonso κυνηγούσαν τον Rosberg που είχε κάνει το 2ο στοπ. Οι Hamilton και di Resta μας έδιναν ωραία μάχη για την 11η θέση, ενώ ο Webber πίεζε τον Raikkonen για την 4η θέση. Μόλις μπήκε και ο Sutil για την τελευταία αλλαγή, ο Raikkonen ανέβηκε στην 3η θέση. Όμως τα δράματα δεν είχαν αρχίσει για το τελικό αποτέλεσμα, με τον Vettel να εγκαταλείπει λόγω προβλήματος στο κιβώτιο, όπως ο ίδιος ανέφερε, κάτι που έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας και πάλι.
Όλα αυτά την στιγμή που οι οδηγοί είχαν 9 γύρους για το τέλος. O Alonso εκμεταλλεύτηκε το γεγονός και μπήκε στα πιτ γρήγορα, ενώ το ίδιο έκανε και ο Rosberg, βάζοντας φρέσκα ελαστικά. O Raikkonen αναρωτήθηκε από την ενδοεποικοινωνία εάν έκαναν το σωστό μένοντας έξω ή όχι, για να πάρει την απάντηση «Ούτε εμείς δεν ξέρουμε. Ας μείνουμε στο πλάνο». Ο Webber είχε καλό χαρτί με 7 γύρους να απομένουν, και από την 5η θέση, έχοντας την μεσαία και πιο γρήγορη γόμα αλλά το φρέσκο ελαστικό.
Στην επανεκκίνηση ο Webber ξεκίνησε την επίθεση, ενώ ο Alonso είχε την 7η θέση ανάμεσα στον Perez και τον Button. Όμως τα προβλήματα με τα ελαστικά συνεχίστηκαν με τον Perez να παίρνει σειρά! Πάλι το ίδιο πίσω αριστερό.
Οι 4 τελευταίου γύροι ήταν απίστευτοι. Οι μάχες παντού και στην κορυφή ο Webber είχε περάσει τον Raikkonen ρίχνοντας τον Φιλανδό στην 3η θέση. Μπροστά ο Rosberg με τον Webber, o Raikkonen 3ος να δέχεται την επίθεση του Alonso και του Hamilton. O Raikkonen δεν άντεξε την επίθεση χάνοντας από τον Alonso έχοντας λάστιχα τα οποία είχαν κάνει 21 γύρους, ενώ του Alonso στην μεσαία και πιο γρήγορη γόμα, είχαν κάνει μόλις 12. Ο Φιλανδός δεν άντεξε ούτε στην πίεση του Hamilton ο οποίος του έκλεψε την 4η θέση.
Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με την μεγάλη νίκη του Rosberg, έχοντας
τον Webber στο δεύτερο σκαλί στο βάθρο, και τον Alonso στο τρίτο.
Την βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισαν οι Hamilton, Raikkonen, Massa,
Sutil, Ricciardo, di Resta και Hulkenberg.
Αναλυτικά
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
|
2 |
25 |
2 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
+0.7 δευτ |
4 |
18 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+7.1 δευτ |
9 |
15 |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
+7.7 δευτ |
1 |
12 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
+11.2 δευτ |
8 |
10 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+14.5 δευτ |
11 |
8 |
7 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
+16.3 δευτ |
6 |
6 |
8 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
+16.5 δευτ |
5 |
4 |
9 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
+17.9 δευτ |
21 |
2 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Sauber-Ferrari |
+19.7 δευτ |
14 |
1 |
11 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
+21.1 δευτ |
15 |
|
12 |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault |
+25.0 δευτ |
16 |
|
13 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+25.9 δευτ |
10 |
|
14 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
+26.2 δευτ |
17 |
|
15 |
Charles Pic |
Caterham-Renault |
+31.6 δευτ |
18 |
|
16 |
Jules Bianchi |
Marussia-Cosworth |
+36.0 δευτ |
19 |
|
17 |
Max Chilton |
Marussia-Cosworth |
+67.6 δευτ |
20 |
|
18 |
Giedo van der Garde |
Caterham-Renault |
+67.7 δευτ |
22 |
|
19 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+1 Γύρο |
7 |
|
20 |
Sergio Perez |
McLaren-Mercedes |
+6 Γύροι |
13 |
|
Εγκ |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
+11 Γύροι |
3 |
|
Εγκ |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
+17 Γύροι |
12 |
|
Στο πρωτάθλημα οδηγών έχουμε
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
132 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
111 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
98 |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
89 |
5 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
87 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
82 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
57 |
8 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
36 |
9 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
26 |
10 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
25 |
11 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
23 |
12 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
13 |
13 |
Sergio Perez |
McLaren-Mercedes |
12 |
14 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
11 |
15 |
Nico Hulkenberg |
Sauber-Ferrari |
6 |
Στους κατασκευαστές η κατάταξη έχει ως εξής
Θέση |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Red Bull Racing-Renault |
219 |
2 |
Mercedes |
171 |
3 |
Ferrari |
168 |
4 |
Lotus-Renault |
124 |
5 |
Force India-Mercedes |
59 |
6 |
McLaren-Mercedes |
37 |
7 |
STR-Ferrari |
24 |
8 |
Sauber-Ferrari |
6 |