HungaroKing ο Hamilton
Η πρώτη του νίκη με την Mercedes
- -
- -
Με μεγάλο νικητή τον Lewis Hamilton και την ομάδα της Mercedes η F1 πάει σε διακοπές. Ο αγώνας στην Ουγγαρία ήταν συναρπαστικός και σίγουρα άξιζε τον κόπο σε όλους έκατσαν να τον δουν.
Με την θερμοκρασία πίστας να βρίσκεται στους 51oC οι ομάδες έφταναν αργά για να πάρουν την θέση τους στο grid. O Rosberg είχε ένα πρόβλημα με την μπροστινή αεροτομή, αλλά όλα διορθώθηκαν πριν την εκκίνηση.
Η εκκίνηση ήταν συναρπαστική, ο Hamilton κατάφερε και κρατήθηκε μπροστά από τον Vettel. Ο Grosjean έδωσε μάχη με τον Alonso αλλά και αυτός κατάφερε να μείνει στην 3η θέση. Χαμένος βγήκε ο Rosberg ο οποίος είχε 2 εξόδους, ενώ κερδισμένος ήταν σίγουρα ο Button ο οποίος ανέβηκε στην 8η θέση.
Στον 9ο γύρο ο Hamilton άρχισε να χάνει ρυθμό, και στο τέλος του γύρου μπήκε για αλλαγή ελαστικών, αφήνοντας την πρωτοπορία στον Vettel o οποίος είχε μισό δευτερόλεπτο πίσω τον Grosjean. Ίδια απόσταση ήταν ανάμεσα και στον Massa που ήταν 4ος και στον Raikkonen. Ο Vettel και ο Massa μπήκαν μέσα στον 12ο γυρο, ενώ οι Lotus φαίνονταν ότι πήγαιναν για 2 στοπ, μένοντας περισσότερο έξω. Τελικά στον 14ο γύρο ο Grosjean μπήκε μέσα και ο Raikkonen τον ακολούθησε.
Η Red Bull Racing έδωσε οδηγία στον Vettel να αφήνει διαφορά από τον Button στην μάχη για την 3η θέση, γιατί το αυτοκίνητο του Γερμανού είχε χτυπήσει κόκκινο στην θερμοκρασία κινητήρα τη ίδια στιγμή που είχαμε τον ο Webber χωρίς να έχει κάνει πιτ στοπ και έχοντας ξεκινήσει με την σκληρότερη γόμα, να προηγείται στον 17ο γύρο. Ο Grosjean είχε μια μάχη με τον Vettel για την 4η θέση και πίεζε ασφυκτικά, την στιγμή που ο Alonso βρισκόταν πίσω από τον Γάλλο οδηγό της Lotus. Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε στον 21ο γύρο, όταν ο Sutil έμεινε από διαρροή στα υδραυλικά συστήματα.
Ο Hamilton ξαναπήρε την πρωτοπορία όταν ο Webber μπήκε στον 24ο γύρο για να βγάλει την μεσαία γόμα, βάζοντας και πάλι μεσαία, ενώ ο Vettel προσπέρασε τον Button. Το ίδιο δοκίμασε και ο Grosjean, αλλά χτύπησε τον οδηγό της McLaren. Ο οδηγός της Lotus μπήκε για αλλαγή ελαστικών με τον Button να βρίζει τον Γάλλο μέσω ενδοεπικοινωνίας.
Ο Grosjean είχε βάλει το πόδι στο πάτωμα και πέρασε τον Massa στον 30ο γύρο, από την εξωτερική, θυμίζοντας μέρες GP2. Η δεύτερη εγκατάλειψη εν τω μεταξύ ήρθε από τον Gutierrez ο οποίος πάρκαρε την Sauber στα πιτ. Ο Hamilton ξαναμπήκε στα πιτ στον 32ο γύρο, για να βάλει μέση γόμα, το ίδιο και ο Massa. Στον 32ο γύρο ο Vettel ήταν μπροστά από τους Alonso, Webber, Hamilton, Raikkonen και Grosjean.
O Hamilton έκανε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα στον Webber για να πάρει την πρωτοπορία, την ίδια στιγμή που ο Alonso έμπαινε στα πιτ. Όμως η μέρα του Grosjean φαινόταν να χαλάει παίρνοντας ποινή διέλευσης από τα πιτ για το συμβάν με τον Massa, έχοντας εγκαταλείψει την πίστα. Ο Raikkonen μπήκε στα πιτ έχοντας φτάσει με την μεσαία γόμα τους 29 γύρους, και μόλις μπήκε πάλι στην πόστα ήταν πίσω από τον Grosjean στην 6η θέση. Άλλη μια εγκατάλειψη ήρθε αυτή τη φορά για τον Bottas, ο οποίος «πάρκαρε» το μονοθέσιό του στην τελευταία στροφή.
Όταν βγήκε ο Hamilton από το στοπ του στον 50 γύρο βρέθηκε πίσω από τον Webber, αλλά αμέσως μετά πέρασε τον Webber. O Vettel μπήκε για το τελευταίο του στοπ στον 57ο γύρο και βγήκε πίσω από τον 3ο Raikkonen ο οποίος δεν θα πήγαινε για άλλο. Στη κορυφή ο Hamilton ήταν μπροστά από τον Webber με τον Αυστραλό να μπαίνει για την αλλαγή ελαστικών 10 γύρους πριν από το τέλος για να βάλει την μαλακή γόμα που ήταν υποχρεωμένος, πέφτοντας πίσω από τον Vettel στην 4η θέση, 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γερμανό. O Vettel είχε πλησιάσει τον Raikkonen στο μισό δευτερόλεπτο και με πιο φρέσκα ελαστικά, και είχε στην διάθεσή του 9 γύρους για να περάσει τον Φιλανδό. Με το μυαλό στην υπερθέρμανση του κινητήρα ο Vettel άφηνε γκάζι στο κλειστό μεσαίο κομμάτι, προσπαθώντας να αλλάξει τα πράγματα στην ευθεία. Η δοαφορά τους στον 64ο γύρο ήταν στο 1.5 δευτερόλεπτο. Το σερί των εγκαταλείψεων ήρθε με τον Nico Rosberg. Ο Γερμανός εγκατέλειψε το μονοθέσιο το οποίο είχε πάρει φωτιά στο πίσω μέρος, πιθανότατα από τον κινητήρα.
Την στιγμή που οι άνθρωποι της Mercedes είχαν την αγωνία τους για το εάν το πρόβλημα στον Rosberg θα είχε και φόβο να εμφανιστεί στον πρωτοπόρο Hamilton, οι Raikkonen και Vettel έδιναν την μάχη τους για την 2η θέση. Μεγάλος νικητής ήταν ο Lewis Hamilton, ενώ πίσω του ο Raikkonen και Vettel πήραν τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Την πρώτη δεκάδα έκλεισαν οι Webber, Alonso, Grosjean, Button, Massa, Perez και Maldonado.
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
|
1 |
25 |
2 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
+10.9 δευτ |
6 |
18 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
+12.4 δευτ |
2 |
15 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
+18.0 δευτ |
10 |
12 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+31.4 δευτ |
5 |
10 |
6 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+32.2 δευτ |
3 |
8 |
7 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+53.8 δευτ |
13 |
6 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+56.4 δευτ |
7 |
4 |
9 |
Sergio Perez |
McLaren-Mercedes |
+1 Γύρο |
9 |
2 |
10 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
+1 Γύρο |
15 |
1 |
11 |
Nico Hulkenberg |
Sauber-Ferrari |
+1 Γύρο |
12 |
|
12 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
+1 Γύρο |
14 |
|
13 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
+1 Γύρο |
8 |
|
14 |
Giedo van der Garde |
Caterham-Renault |
+2 Γύροι |
20 |
|
15 |
Charles Pic |
Caterham-Renault |
+2 Γύροι |
19 |
|
16 |
Jules Bianchi |
Marussia-Cosworth |
+3 Γύροι |
21 |
|
17 |
Max Chilton |
Marussia-Cosworth |
+3 Γύροι |
22 |
|
18 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
+4 Γύροι |
18 |
|
19 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+6 Γύροι |
4 |
|
Ret |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault |
+28 Γύροι |
16 |
|
Ret |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
+42 Γύροι |
17 |
|
Ret |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
+51 Γύροι |
11 |
|
Στο πρωτάθλημα οδηγών έχουμε πλέον
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
172 |
2 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
134 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
133 |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
124 |
5 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
105 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
84 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
61 |
8 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
49 |
9 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
39 |
10 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
36 |
11 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
23 |
12 |
Sergio Perez |
McLaren-Mercedes |
18 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
13 |
14 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
11 |
15 |
Nico Hulkenberg |
Sauber-Ferrari |
7 |
16 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
1 |
Και τέλος στους κατασκευαστές
Θέση |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Red Bull Racing-Renault |
277 |
2 |
Mercedes |
208 |
3 |
Ferrari |
194 |
4 |
Lotus-Renault |
183 |
5 |
Force India-Mercedes |
59 |
6 |
McLaren-Mercedes |
57 |
7 |
STR-Ferrari |
24 |
8 |
Sauber-Ferrari |
7 |
9 |
Williams-Renault |
1 |