Ανασκόπηση των δοκιμών στην Jerez
Κάνοντας ταμείο μετά από 4 μέρες
- -
- -
Ολοκληρώθηκε το πρώτο σετ από τα τρία που έχουμε για τις φετινές χειμερινές δοκιμές της F1. Έχοντας μόνο την Lotus απούσα και την Marussia να μπαίνει στον χορό προς το τέλος θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ταμείο. Φυσικά κανένας δεν ξέρει σε ποια κατάσταση από πλευράς απόδοσης βρίσκονται οι ομάδες, έχοντας πάρα πολλούς άγνωστους παραμέτρους.
Ποιο ήταν το ζητούμενο στις δοκιμές αυτές; Οι αλλαγές που έγιναν φέτος ήταν πέρα από τις ορατές αλλαγές στην αεροδυναμική, κυρίως στο μπροστινό μέρος του μονοθεσίου, και στο αόρατο για τους θεατές κομμάτι, στον κινητήρα, και στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Πλέον είμαστε στην εποχή των V6 1.6λίτρων κινητήρων με τούρμπο και πολύπλοκα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
Το σκεπτικό των ομάδων ήταν να πάνε στην Jerez ώστε να δουν εάν όλα αυτά που είχαν σχεδιάσει και είχαν εξελίξει στα δυναμόμετρα αλλά και σε αυτοκίνητα που είχαν στην διάθεσή τους, δουλεύουν όπως πρέπει και στο μονοθέσιο. Και ενώ τις προηγούμενες χρονιές κοίταζαν να κρύψουν και όπλα από τον ανταγωνισμό, τώρα θα κοίταζαν να ξεζουμίσουν όλο το χρόνο που θα είχαν στην πίστα. Κάποια από τα μονοθέσια, όπως για παράδειγμα της Red Bull Racing και της Mercedes τα είδαμε την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή.
Εάν θέλετε να μάθετε τι έκανε η Red Bull Racing η οποία τα τελευταία χρόνια έχει σαρώσει τα πρωταθλήματα, θα απογοητευτείτε όταν μάθετε ότι έκανε μόλις 21 γύρους σε 4 μέρες. Το πρόβλημα ήταν στο Power Unit της Renault το οποίο πρόβλημα η ίδια χαρακτήρισε σαν «απαράδεκτο». «Δεν κάναμε αρκετούς γύρους, και όταν κάναμε αυτοί δεν ήταν σε αποδεκτό επίπεδο απόδοσης. Οι λόγοι δεν ήταν ξεκάθαροι, γιατί δεν ήταν ένα και μοναδικό εξάρτημα που είχε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα. Υπήρχαν κάποια στοιχεία τα οποία δημιούργησαν πρόβλημα, ειδικά στο σύστημα ελέγχουν και διαχείρισης υποσυστημάτων του Power Unit (υβριδικό σύστημα) μέσα στο μονοθέσιο.
Την πρώτη μέρα είχαμε πρόβλημα μέσα στο υποσύστημα του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας το οποίο δεν αφορά την μπαταρία την ίδια ή την λειτουργία της, αλλά ήταν ένα ηλεκτρονικό εξάρτημα που τοποθετείται μαζί με το σύστημα ενέργειας. Πέρα από αυτό είχαμε προβλήματα με το σύστημα turbo και το σύστημα boost control το οποίο μετέφερε το πρόβλημα στην διαχείριση του κινητήρα και αυτό απέφερε μηχανικές βλάβες», είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της Renault Sport, Rob White. Υπενθυμίζουμε ότι συστήματα Renault φοράνε οι Caterham, Red Bull Racing και Toro Rosso.
H McLaren έδειξε αρκετά καλά στοιχεία, παρά την άσχημη αρχή της, μένοντας εκτός δράσης την πρώτη μέρα. Η καινοτομία στα πίσω μπράτσα της ανάρτησης, τα οποία λειτουργούν και σαν στοιχεία δημιουργίας κάθετης δύναμης είναι κάτι που θα προσπαθήσουν να αντιγράψουν και άλλες ομάδες. Είναι μια από τις τρεις ομάδες, με τις άλλες να είναι οι Mercedes και Ferrari που έγραψαν τα περισσότερα χιλιόμετρα. Η McLaren βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο με τον Dennis να κάνει πλέον κουμάντο στο γενικότερο πλαίσιο και τον Eric Boullier να αναλαμβάνει αγωνιστικός διευθυντής. Ενθαρρυντικά στοιχεία έδειξε και ο Kevin Magnussen στους γύρους που έκανε.
Πολύ δυνατή έδειξε η Mercedes, η οποία έχοντας ένα σημαντικό πρόβλημα την πρώτη μέρα, με μια αποκόλληση αεροτομής, γύρισε πίσω δυναμικά και άρχισε να κάνει πολλούς γύρους. Σε παρόμοια φάση ήταν και η Ferrari. Πριν από την έναρξη των δοκιμών υπήρχε η αίσθηση ότι αυτές οι δυο ομάδες θα έχουν το πάνω χέρι, επειδή κατασκεύασαν συστήματα και σασί κάτω από την ίδια στέγη. Η Mercedes έχει την ομάδα της στο Brackley και τους κινητήρες στο Brixworth, ενώ η Ferrari τα έχει όλα στο Maranello. Έδειξαν ότι έχουν κάνει τις ασκήσεις τους σωστά και το επόμενο τεστ στο Bahrain θα είναι για την εύρεση λύσεων από πλευράς απόδοσης και στησίματος μονοθεσίου. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι δυο ομάδες ξεχώρισαν. Άνθρωποι που ήταν στην πίστα και παρακολουθούσαν τις δοκιμές από κοντά μας μετέφεραν ότι η Mercedes έδειξε αρκετά δυνατή και θα πρέπει να την υπολογίζουμε από την αρχή.
Εντύπωση έκανε και η Williams η οποία δείχνει να έχει φτιάξει ένα μονοθέσιο το οποίο θα την φέρνει σταθερά μέσα στους βαθμούς. Ο Pat Symonds είναι ένας πολύ έμπειρος μηχανικός και δείχνει ότι έχει επηρεάσει τους ανθρώπους της Williams.
Σε κανένα σημείο όμως δεν αφήνουν το «γκάζι» από το πάτωμα σε ότι αφορά την εξέλιξη και την συνεχή προσπάθεια για να λύσουν τα προβλήματα που προέκυψαν. Πλέον έχουν στην διάθεσή τους πολλά δεδομένα ώστε να αξιολογήσουν και να τροποποιήσουν στοιχεία από τον σχεδιασμό που είχαν κάνει και να δοκιμάσουν νέα πράγματα στο Bahrain.
Πέρα απο το πλούσιο φωτογραφικό υλικό μπορείτε να δείτε και τις
αναλύσεις του ειδικού συνεργάτη του GoCar Craig Scarborough ο
οποίος αναλύει τα τεχνικά στοιχεία των μονοθεσίων στην εκπομπή του
φίλου μας Peter Windsor.
Pre Season Test στην Jerez – Όλοι οι χρόνοι |
|||||||
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
1η Μέρα |
2η Μέρα |
3η Μέρα |
4η Μέρα |
Σύνολο γύρων |
1 |
Kevin Magnussen |
McLaren |
|
|
1:23.276 |
1:30.806 |
162 |
2 |
Felipe Massa |
Williams |
|
|
1:23.700 |
1:28.229 |
133 |
3 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:27.820 |
|
1:23.952 |
1:30.822 |
121 |
4 |
Jenson Button |
McLaren |
- |
1:24.165 |
1:25.030 |
|
83 |
5 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:27.104 |
1:24.812 |
|
|
78 |
6 |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:30.082 |
1:25.344 |
|
|
42 |
7 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
|
|
1:25.495 |
1:29.145 |
173 |
8 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
|
1:25.588 |
|
1:36.951 |
188 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Force India |
|
|
1:26.096 |
|
17 |
10 |
Sergio Perez |
Force India |
1:33.161 |
1:28.376 |
|
|
48 |
11 |
Daniel Juncadella |
Force India |
|
|
|
1:29.457 |
81 |
12 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:36.530 |
|
1:29.915 |
|
45 |
13 |
Adrian Sutil |
Sauber |
|
|
1:30.161 |
1:36.571 |
103 |
14 |
Jules Bianchi |
Marussia |
|
|
|
1:32.222 |
25 |
15 |
Esteban Gutierrez |
Sauber |
1:42.257 |
1:33.270 |
|
|
60 |
16 |
Marcus Ericsson |
Caterham |
- |
1:37.975 |
|
|
12 |
17 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
- |
1:38.320 |
|
|
11 |
18 |
Kamui Kobayashi |
Caterham |
|
|
|
1:43.193 |
54 |
19 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
|
|
|
1:44.016 |
9 |
20 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
|
|
- |
1:45.374 |
10 |
21 |
Robin Frijns |
Caterham |
|
|
- |
|
10 |
22 |
Max Chilton |
Marussia |
|
|
- |
|
5 |
Συνολικοί γύροι |
||
Θέση |
Ομάδα |
Σύνολο γύρων |
1 |
Mercedes |
309 |
2 |
Ferrari |
251 |
3 |
McLaren Mercedes |
245 |
4 |
Williams Mercedes |
175 |
5 |
Sauber Ferrari |
163 |
6 |
Force India Mercedes |
146 |
7 |
Caterham Renault |
76 |
8 |
Toro Rosso Renault |
54 |
9 |
Marussia Ferrari |
30 |
10 |
Red Bull Renault |
21 |
|
Κινητήρας |
Γύροι |
Χιλιόμετρα |
1 |
Mercedes |
875 |
3874 |
2 |
Ferrari |
444 |
1966 |
3 |
Renault |
151 |
668 |