GP M. Βρετανίας: Κέρδισε ο Hamilton, εγκατέλειψε ο Rosberg
Γεμάτος συγκινήσεις ο αγώνας
- -
- -
Με μεγάλο νικητή τον Lewis Hamilton ολοκληρώθηκε το Βρετανικό GP. Ο μεγάλος του αντίπαλος Nico Rosberg εγκατέλειψε τον αγώνα λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Άνθρωπος του αγώνα ήταν ο Valtteri Bottas ο οποίος κατάφερε να ανέβει στην δεύτερη θέση, αλλά ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στον Fernando Alonso.
Πριν από την έναρξη του αγώνα ο Hamilton ενημέρωσε από την ενδοεποκοινωνία ότι έβλεπε καπνούς στα πίσω δισκόφρενά του, ενώ ο Paddy Lowe ενημέρωνε τους δημοσιογράφους ότι είναι μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο να μην δουλεύουν εάν είναι ψυχρά και να υπερθερμαίνονται. Από την άλλη ο Lauda μιλώντας στους Γερμανούς έλεγε ότι Hamilton και Rosberg ήταν σε διαφορετικές στρατηγικές στα ελαστικά. Oι δυο Ferrari δοκίμασαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με την σκληρότερη γόμα για να πάνε όσο πιο μακριά μπορούσαν, για να δουν τι θα μπορούσαν να πάρουν από τον αγώνα.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καθόλου καλά. Πριν ολοκληρωθεί είχαμε ένα ατύχημα. Ο Raikkonen αναγκάστηκε και βγήκε εκτός πίστας σε μια μάχη που είχε με μια Sauber. Μόλις μπήκε και πάλι στην πίστα χτύπησε σε ένα σαμαράκι, το μονοθέσιο αναπήδησε, έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στις μπαριέρες. Το μονοθέσιο έκανε στροφές στην πίστα και έπεσε πάνω του ο Massa. Ο Raikkonen βγήκε από το μονοθέσιο υποβασταζόμενος. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κόκκινη σημαία και ο αγώνας θα ξεκινούσε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Rosberg θα κρατούσε την πρώτη θέση, ακολουθούμενος από τους Button, Magnussen, Hamilton, Vettel, Hulkenberg, Ricciardo, Kvyat, Bottas και Chilton.
Χρειάστηκε να περάσει μια ώρα για να φτιάξουν τις μπαριέρες μέχρι
να δοθεί και πάλι πράσινο για τον αγώνα. Στην επανεκκίνηση ο
Hamilton κατάφερε να περάσει τον Magnussen όταν ο Δανός έκανε το
λάθος, ενώ ο Bottas είχε ανέβει στην 7η θέση. Ο Hamilton
πέρασε και τον Button άρχιζε το κυνήγι του Rosberg ο οποίος ήταν 5
δευτερόλεπτα μπροστά. Ο Alonso είχε σκαρφαλώσει στην 8η
θέση στον 7ο μόλις γύρο, ενώ στην κορυφή ο Rosberg με
τον Hamilton έδιναν την μάχη τους με παρόμοιους χρόνους.
Η δουλειά του Alonso τέθηκε σε κίνδυνο όταν οι αγωνοδίκες ενημέρωσαν ότι βρισκόταν εκτός θέσης στο grid στην επανεκκίνηση του αγώνα, την στιγμή που ο Rosberg είχε μια σταθερή διαφορά 5.5 δευτερολέπτων. Ο Alonso ήταν φανερά μισό μήκος αυτοκινήτου εκτός θέσης και πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων στα πιτ.
Η μάχη ανάμεσα στους πρώτους ήταν ενδιαφέρουσα, με τον Rosberg να
χάνει έδαφος και να μειώνεται η διαφορά στα 4.3 δευτερόλεπτα. Ο
Bottas συνέχιζε την εκπληκτική εμφάνισή του περνώντας τον Magnussen
κυνηγώντας την 3η θέση και τον Button. Και αυτό δεν
άργησε να γίνει. Στον 16ο γύρο ο Bottas βρέθηκε σε ζώνη
DRS και περίμενε να κάνει την κίνησή του. Ένα γύρο μετά έκανε μια
εκπληκτική κίνηση από την εξωτερική και πέρασε τον Βρετανό, την
στιγμή που και ο Alonso ανέβαινε στην 5η θέση.
O Hamilton έκλεινε την διαφορά με ρυθμό 2 δέκατα στον γύρο, προς
τέρψη του Βρετανικού κοινού. Στον 19 ο Rosberg μπήκε στα pit και ο
Hamilton έπρεπε να πατήσει τέρμα γκάζι. Ο Rosberg κράτησε την
μεσαία γόμα και το ενδιαφέρον εστιάστηκε στον Hamilton. Θα περνούσε
στην σκληρότερη γόμα; Περιμένοντας να μας λυθεί η απορία
βλέπαμε τον Button να αμύνεται στην επίθεση του Alonso σε μια μάχη
για την 4η θέση. O Rosberg είπε στην ομάδα του ότι είχε
πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων στο κατέβασμα, ενώ η ομάδα του
έλεγε ότι δεν έβλεπε τίποτα. Το ίδιο έλεγαν και οι χρόνοι.
Στον 25 ήταν η σειρά του Hamilton να μπει για το πρώτο στοπ. Έβαλε
την σκληρότερη γόμα διαφοροποιώντας την στρατηγική από τον Rosberg,
όπως είχε πει ο Lauda. Το στοπ του Hamilton δεν ήταν καλό και ο
ίδιος είπε μέσα από την ενδοεπικοινωνία : «Με ανησυχούν τα πιτ στοπ
παιδιά. Ας κάνουμε ένα καλό την άλλη φορά». Οι χρόνοι του Hamilton
ήταν εκπληκτικοί. Έκοβε διαφορά 0.9 στον γύρο και στον 29 είχε
φτάσει ήδη πίσω από τον Rosberg. Το κιβώτιο του Rosberg είχε
συνεχώς προβλήματα, και έτσι ο Hamilton πήρε την πρωτοπορία. Ένα
γύρο μετά ο Rosberg εγκατέλειψε!
Το πρόβλημα ξύπνησε την ομάδα και έδωσε εντολή στον Hamilton να
προσέχει. Στο σημείο εκείνο ο Hamilton είχε διαφορά 41.4
δευτερόλεπτα από τον 2ο Vettel και 44.2 από τον Bottas ο
οποίος πήγαινε γραμμή για το βάθρο.
Η μάχη του Alonso με τον Vettel ηταν αυτή που τράβηξε τα φώτα στην
συνέχεια. Ήταν για την 5η θέση. Ακούσαμε και τους
οδηγούς να μιλάνε στις ομάδες τους διαμαρτυρόμενοι για τον αντίπαλό
τους και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε ο καθένας. Όσο και αν
προσπαθούσε ο Vettel δεν περνούσε τον Alonso. Όμως ο 48ο
γύρος ήταν η ώρα του Vettel. Σε μια συγκλονιστική μάχη ρόδα με ρόδα
ο Γερμανός πέρασε τον οδηγό της Ferrari.
Όμως στην κορυφή όλα είχαν κριθεί. Ο Hamilton έπαιρνε την καρό
σημαία, ακολουθούμενος από τον Bottas ο οποίος ξεκίνησε από την
17η θεση, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο
Ricciardo.
Το αποτέλεσμα του αγώνα
No |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορα |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
|
1 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
6 |
25 |
|
2 |
77 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
+30.1 δευτ |
14 |
18 |
3 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
+46.4 δευτ |
8 |
15 |
4 |
22 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+47.3 δευτ |
3 |
12 |
5 |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
+53.8 δευτ |
2 |
10 |
6 |
14 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+59.9 δευτ |
16 |
8 |
7 |
20 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
+62.5 δευτ |
5 |
6 |
8 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
+88.6 δευτ |
4 |
4 |
9 |
26 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
+89.3 δευτ |
9 |
2 |
10 |
25 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
+1 Γύρο |
10 |
1 |
11 |
11 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
+1 Γύρο |
7 |
|
12 |
8 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+1 Γύρο |
11 |
|
13 |
99 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
+1 Γύρο |
13 |
|
14 |
17 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
+1 Γύρο |
12 |
|
15 |
10 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
+2 Γύρο |
22 |
|
16 |
4 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
+2 Γύρο |
17 |
|
17 |
13 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
+3 Γύρο |
20 |
|
Εγκ |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+24 Γύροι |
1 |
|
Εγκ |
9 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
+41 Γύροι |
21 |
|
Εγκ |
21 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
+43 Γύροι |
19 |
|
Εγκ |
19 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
+ δευτ |
15 |
|
Εγκ |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+ δευτ |
18 |
Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα οδηγών έχει πλέον
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
165 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
161 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
98 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
87 |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
73 |
6 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
70 |
7 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
63 |
8 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
55 |
9 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
35 |
10 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
30 |
11 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
28 |
12 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
19 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
9 |
14 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
8 |
15 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
6 |
16 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
2 |
17 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
0 |
18 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
0 |
19 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
0 |
20 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
0 |
21 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
0 |
22 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
0 |
Ενώ στους κατασκευαστές
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Mercedes |
326 |
2 |
Red Bull Racing-Renault |
168 |
3 |
Ferrari |
106 |
4 |
Williams-Mercedes |
103 |
5 |
Force India-Mercedes |
91 |
6 |
McLaren-Mercedes |
90 |
7 |
STR-Renault |
15 |
8 |
Lotus-Renault |
8 |
9 |
Marussia-Ferrari |
2 |
10 |
Sauber-Ferrari |
0 |
11 |
Caterham-Renault |
0 |