GP Σιγκαπούρης: Κέρδισε ο Hamilton, εγκατέλειψε ο Rosberg
Πήρε την πρωτοπορία ο Hamilton στο πρωτάθλημα
- -
- -
Με τον Lewis Hamilton να κερδίζει, την στιγμή που ο μεγάλος του αντίπαλός και ομόσταυλος Nico Rosberg να εγκαταλείπει ολοκληρώθηκε ο GP στην Σιγκαπούρη. Η μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου έγιναν με μεγάλη ένταση .
Ο αγώνας ξεκίνησε με πολλά προβλήματα για τον Rosberg ο οποίος κόλλησε στην εκκίνηση. Είχε πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά στο τιμόνι του και οι μηχανικοί του με δυσκολία τον έφεραν στο pitlane. Όμως και ο Kobayashi αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον γύρο σχηματισμού. Φανταστείτε τον Hamilton να κοιτάζει αριστερά του ναι να μην βλέπει τον Rosberg …
Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Hamilton ήταν στην κορυφή, με τους Vettel, Alonso, RIcciardo, Raikkonen, Massa, Button , Bottas και Magnussen. O Rosberg πήρε ενημέρωση ότι το μόνο που είχε στο καντράν του, ήταν η ένδειξη για τις ταχύτητες και με αυτό το στοιχείο μπήκε στην πίστα.
Όμως το δράμα του δεν είχε ολοκληρωθεί και αντιμετώπιζε και άλλο πρόβλημα στον 10ο γύρο. Κάθε φορά που «ζητούσε» να ανέβει μια ταχύτητα, ανέβαζε 2, ενώ όταν κατέβαινε τότε ήταν εντάξει. Οι Vettel, Alonso, Ricciardo μπήκαν σε τραινάκι στα πιτ και έτσι βγήκαν και από αυτά 3 γύρους μετά, ενώ ο Hamilton ήταν στην κορυφή έχοντας τον Button 27 δευτερόλεπτα πίσω του στην δεύτερη θέση, και οι δυο χωρίς να έχουν σταματήσει.
H Mercedes δοκίμασε κάτι διαφορετικό στο στοπ του Rosberg ώστε να κάνει μια «επανεκκίνηση» στο μονοθέσιό του, αλλά δεν γινόταν τίποτα. Στον 15ο γύρο ο Rosberg εγκατέλειψε τον αγώνα με το ψυχολογικό πλεονέκτημα να περνάει στον Hamilton. Μάλιστα είδαμε και πλάνα στην τηλεόραση με τον Rosberg να είναι μέσα στα πιτ με το κράνος ακόμα φορεμένο, λεπτά μετά από την εγκατάλειψή του. Δήλωσε ότι δεν δούλευε τίποτα πρακτικά, δεν είχε υδραυλική υποβοήθηση, δεν μπορούσε να ανεβάσει ταχύτητες, δεν είχε DRS.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που περιμέναμε «παραδοσιακά» ήρθε στην μέση του αγώνα με τον Perez χάνει την αεροτομή του από σύγκρουση με τον Sutil. Αρκετοί μπήκαν για αλλαγή ελαστικών ανάμεσα σε αυτούς και ο Alonso που ήταν δεύτερος. Με την επιλογή του αυτή ο Ισπανός θα είχε να κάνει 25 περίπου γύρους χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει πάλι, βάζοντας τον Hamilton σε μεγάλη πίεση. Στους γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, η McLaren ενημέρωσε τον Magnussen να μην ξεχάσει να πιεί από το υγρό που έχει για να αφυδατωθεί, παίρνοντας την απάντηση ότι δεν μπορεί γιατί ήταν πολύ ζεστό.
Όσο περνούσε ο χρόνος και το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν έβγαινε από την πίστα τα πράγματα φαινόντουσαν μια χαρά για την Ferrari. Ο Hamilton όμως πάτησε το γκάζι και με τα πιο μαλακά λάστιχα «έριχνε» 3 δευτερόλεπτα στον γύρο. Αρκετοί που ήταν από την 2η θέση και κάτω δεν θα σταματούσαν πάλι και ο Hamilton έπρεπε να κάνει την διαφορά. Ένα στοπ θα του κόστιζε 29 περίπου δευτερόλεπτα και θα έπρεπε να χτίσει αυτή την διαφορά για να βγει μπροστά. Έχοντας 20 γύρους μέχρι το τέλος η διαφορά από τον δεύτερο Vettel ήταν 11.7 δευτερόλεπτα. Από τον ασύρματο ο Hamilton είχε την αγωνία του για το τι θα μπορούσε να καταφέρει με τα λάστιχα που είχε ήδη και πόσους γύρους θα μπορούσε να κάνει.
Παράπονα για την αφυδάτωση είχε και ο Kvyat ο οποίος έλεγε «Πεθαίνω εδώ μέσα» για να πάρει την εντολή να μπει στα πιτ. Ο Hamilton συνέχιζε να πιέζει για να κάνει την διαφορά που του ζητούσε η ομάδα του για να βγει μπροστά από τον Vettel και να μην χρειαστεί να κάνει προσπέραση σε έναν από τους Vettel, Ricciardo ή Alonso. Στον 52ο ήταν η ώρα για το πιτ στοπ του την στιγμή που ο Rosberg παρακολουθούσε από το pitwall της ομάδας. Εάν και οριακά o Hamilton κατάφερε και κρατήθηκε μπροστά από τον Ricciardo και ξεκίνησε την μάχη με τον Vettel ο οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με την φθορά των ελαστικών του. Στον 54ο γύρο ο Hamilton έκανε την κίνησή του και πέρασε τον Vettel. Και ενώ η μάχη για την πρωτιά είχε ξεκαθαρίσει, οι Vettel, Ricciardo και Alonso μάχονταν για τις δυο θέσεις του βάθρου που είχαν απομείνει. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε στις 2 ώρες όπως ορίζει ο κανονισμός, ένα γύρο πριν από την κανονική λήξη του.
Την βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισαν οι Alonso, Massa, Vergne, Perez, Raikkonen, Hulkenberg και Magnussen.
No |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
|
1 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1 |
25 |
|
2 |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
+13.5 δευτ |
4 |
18 |
3 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
+14.2 δευτ |
3 |
15 |
4 |
14 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+15.3 δευτ |
5 |
12 |
5 |
19 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
+42.1 δευτ |
6 |
10 |
6 |
25 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
+56.8 δευτ |
12 |
8 |
7 |
11 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
+59.0 δευτ |
15 |
6 |
8 |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+60.6 δευτ |
7 |
4 |
9 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
+61.6 δευτ |
13 |
2 |
10 |
20 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
+62.2 δευτ |
9 |
1 |
11 |
77 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
+65.0 δευτ |
8 |
|
12 |
13 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
+66.9 δευτ |
18 |
|
13 |
8 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+68.0 δευτ |
16 |
|
14 |
26 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
+72.0 δευτ |
10 |
|
15 |
9 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
+94.1 δευτ |
22 |
|
16 |
17 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
+94.5 δευτ |
19 |
|
17 |
4 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
+1 Γύρο |
21 |
|
Εγκ |
22 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+8 Γύροι |
11 |
|
Εγκ |
99 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
+20 Γύροι |
17 |
|
Εγκ |
21 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
+43 Γύροι |
14 |
|
Εγκ |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+47 Γύροι |
2 |
|
Εγκ |
10 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
20 |
Στο πρωτάθλημα οδηγών ο Hamilton πήρε την πρωτοπορία
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
241 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
238 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
181 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
133 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
124 |
6 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
122 |
7 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
72 |
8 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
72 |
9 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
65 |
10 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
45 |
11 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
45 |
12 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
39 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
19 |
14 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
8 |
15 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
8 |
16 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
2 |
17 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
0 |
18 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
0 |
19 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
0 |
20 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
0 |
21 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
0 |
22 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
0 |
23 |
Andre Lotterer |
Caterham-Renault |
0 |
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Mercedes |
479 |
2 |
Red Bull Racing-Renault |
305 |
3 |
Williams-Mercedes |
187 |
4 |
Ferrari |
178 |
5 |
Force India-Mercedes |
117 |
6 |
McLaren-Mercedes |
111 |
7 |
STR-Renault |
27 |
8 |
Lotus-Renault |
8 |
9 |
Marussia-Ferrari |
2 |
10 |
Sauber-Ferrari |
0 |
11 |
Caterham-Renault |
0 |