GP Ιαπωνία: Νικητής ο Hamilton, αγωνία για Bianchi
- -
- -
Ο αγώνας στην Ιαπωνία ήταν συναρπαστικός, αλλά ο γεγονός ήταν ο τραυματισμός του Bianchi για τον οποίο ακόμα δεν έχουμε νέα. Νικητής αναδείχθηκε ο Lewis Hamilton.
Με την βροχή να πέφτει έντονα στην Suzuka οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ξεκινήσουν τον αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τα μάτια ήταν στραμμένα στους δυο πρωτοπόρους του πρωταθλήματος οι οποίοι ξεκινούσαν από τις δυο πρώτες θέσεις με τον Rosberg να ξεκινάει από την pole. Ο αγώνας μετά από λίγο όμως πήραν την απόφαση να βγάλουν κόκκινη σημαία και να σταματήσουν τον αγώνα και τα μονοθέσια μπήκαν στα pitlane!
Με καθυστέρηση 25 λεπτών και με την βροχή να έχει σταματήσει ξεκίνησε και πάλι ο αγώνας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όμως το δράμα ήταν ότι το μονοθέσιο του Alonso σταμάτησε στην πίστα. Στον 9ο γύρο έφτασε η ώρα για να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα.
Με το που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας ο Button μπήκε για να βάλει τα ενδιάμεσα ενώ ο Hamilton πίεζε τον Rosberg. Την κίνηση αυτή του Button ακολούθησαν και άλλοι με τον Button να περνά πάρα πολλούς την στιγμή εκείνη κε τους χρόνους του να είναι πίσω από τις Mercedes. Ο Hamilton έμενε σε απόσταση ασφαλείας από τον Rosberg στα 1.5 δευτερόλεπτα. Ο Rosberg μπήκε και αυτός για ενδιάμεσα αφήνοντας τους Bianchi και Hamilton τους μόνους με ελαστικά για έντονη βροχή. Με το που άλλαξαν και αυτοί η κατάσταση έμεινε με τους Rosberg και Hamilton στην κορυφή και τον Button να έχει ανέβει στην 3η θέση.
H Williams έλεγε πριν από το τριήμερο ότι εάν βρέξει θα είχε προβλήματα και έτσι έγινε. Οι οδηγοί της παραπονιόντουσαν παρόλο που είχαν στον 16ο γύρο τις θέσεις 4 και 5 μπροστά από τις Red Bull Racing. Πιο πίσω ο Raikkonen είχε προβλήματα μια ήταν στην 9η θέση. Ο Magnussen με προβλήματα στο τιμόνι ήταν στην τελευταία θέση.
Στον γύρο 20 (από τους 53 του αγώνα) ο Hamilton είχε πλησιάσει και πάλι τον Rosberg, ενώ οι δυο RBR είχαν περάσει τις δυο Williams. Ο Rosberg ήταν μπροστά από τον Hamilton με την διαφορά στο 1.1 δευτερόλεπτο και 18.7 πίσω τους ο Button με μια … διαφορά ασφαλείας 14.1 από τον Vettel.
Λίγο πιο μετά στο 25ο γύρο άνοιξε και το DRS το οποίο ήταν απενεργοποιημένο για λόγους ασφαλείας. Έτσι ο Hamilton έφτασε για άλλη μια φορά πολύ κοντά στον Rosberg ο οποίος είχε ήδη προβλήματα με τα ελαστικά του. Στην πίεση που ασκούσε κυρίως στην πρώτη στροφή ο Hamilton παραλίγο να την πατήσει, όταν έχασε λίγο τον έλεγχο στην πρώτη στροφή, ευτυχώς χωρίς δράματα. Αλλά στον 29ο γύρο τα κατάφερε με κίνηση από την εξωτερική στην πρώτη στροφή και πριν από την συμπλήρωση του πρώτου γύρου είχε κάνει διαφορά ήδη πάνω από 2 δευτερόλεπτα. Ο Button μπήκε για φρέσκα ενδιάμεσα στον 32ο γύρο απαντώντας στην κίνηση του Vettel ο οποίος ήταν ο γρηγορότερος στην πίστα και ήταν άμεση απειλή για την 3η θέση που κυνηγούσαν. Όμως το πιτ στοπ ήταν αργό και ο Βρετανός έχασε την θέση του. Όμως απάντησε με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα μέχρι την στιγμή εκείνη με 1.51.721. Ο Hamilton μπήκε για την δεύτερη αλλαγή στον 36ο γύρο χάνοντας για λίγο την πρωτοπορία του αγώνα από τον Ricciardo. Όταν μπήκε και αυτός μέσα και ομαλοποιήθηκε η κατάσταση ο Hamilton ήταν 5.5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Rosberg και αυτός 6.6 μπροστά από τον Vettel την στιγμή που οι οδηγοί με τα πιο αργά μονοθέσια ήταν εμπόδια για τους πρωτοπόρους.
Η βροχή όμως θα εμφανιζόταν και πάλι όπως ενημέρωναν τους οδηγούς και ίσως τα ενδιάμεσα ελαστικά να μην «έφταναν». Βρισκόμασταν στον 38ο από τους 53 γύρους του αγώνα. Μόλις 3 γύρους μετά η βροχή έκανε την εμφάνισή της με τις μάχες ανάμεσα στους οδηγούς και κυρίως αυτή του Button με τον Ricciardο για την 4η θέση να είναι επική. Το DRS απενεργοποιήθηκε και πάλι για λόγους ασφαλείας. Η δεύτερη εγκατάλειψη στον αγώνα ήρθε από τον Sutil ο οποίος έπεσε πάνω στις μπαριέρες. Οι κίτρινες σημαίες βγήκαν στην πίστα κόβοντας τον ρυθμό. Όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, μαζί με το αυτοκίνητο που μετέφερε τον γιατρό. Έτσι άνοιξε το παράθυρο για να αλλάξουν λάστιχα. Όμως φαινόταν ότι ο Bianchi ήταν αυτός που είχε χτυπήσει και έπρεπε να υπάρχει ιατρική βοήθεια. Μάλιστα ο αγώνας είχε και δεύτερη κόκκινη σημαία. Και η αγωνία ήταν για το τι έχει γίνει με τον Bianchi ο οποίος δεν απαντούσε από τον ασύρματο.
Και με αυτό αγώνας ολοκληρώθηκε … αφού πάρθηκε η απόφαση να μην συνεχιστεί.
Το αποτέλεσμα του αγώνα :
No |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
|
1 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
2 |
25 |
|
2 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+9.1 δευτ |
1 |
18 |
3 |
1 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
+29.1 δευτ |
9 |
15 |
4 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
+38.8 δευτ |
6 |
12 |
5 |
22 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+67.5 δευτ |
8 |
10 |
6 |
77 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
+ δευτ |
3 |
8 |
7 |
19 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
+ δευτ |
4 |
6 |
8 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
+ δευτ |
13 |
4 |
9 |
25 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
+ δευτ |
20 |
2 |
10 |
11 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
+1 Γυρο |
11 |
1 |
11 |
26 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
+1 Γυρο |
12 |
|
12 |
7 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+1 Γυρο |
10 |
|
13 |
21 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
+1 Γυρο |
15 |
|
14 |
20 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
+1 Γυρο |
7 |
|
15 |
8 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+1 Γυρο |
16 |
|
16 |
13 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
+1 Γυρο |
22 |
|
17 |
9 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
+1 Γυρο |
17 |
|
18 |
4 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
+1 Γυρο |
21 |
|
19 |
10 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
+1 Γυρο |
19 |
|
20 |
17 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
+3 Γυρο |
18 |
|
21 |
99 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
+4 Γυρο |
14 |
|
Ret |
14 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+42 Γυροι |
5 |
Στο πρωτάθλημα οδηγών έχουμε πλέον
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
266 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
256 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull Racing-Renault |
193 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
139 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
133 |
6 |
Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes |
130 |
7 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
82 |
8 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
76 |
9 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
71 |
10 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
46 |
11 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
45 |
12 |
Kevin Magnussen |
McLaren-Mercedes |
39 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Renault |
21 |
14 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
8 |
15 |
Daniil Kvyat |
STR-Renault |
8 |
16 |
Jules Bianchi |
Marussia-Ferrari |
2 |
17 |
Adrian Sutil |
Sauber-Ferrari |
0 |
18 |
Marcus Ericsson |
Caterham-Renault |
0 |
19 |
Pastor Maldonado |
Lotus-Renault |
0 |
20 |
Esteban Gutierrez |
Sauber-Ferrari |
0 |
21 |
Max Chilton |
Marussia-Ferrari |
0 |
22 |
Kamui Kobayashi |
Caterham-Renault |
0 |
23 |
Andre Lotterer |
Caterham-Renault |
0 |
Ενώ στους κατασκευαστές έχουμε
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Mercedes |
522 |
2 |
Red Bull Racing-Renault |
332 |
3 |
Williams-Mercedes |
201 |
4 |
Ferrari |
178 |
5 |
Force India-Mercedes |
122 |
6 |
McLaren-Mercedes |
121 |
7 |
STR-Renault |
29 |
8 |
Lotus-Renault |
8 |
9 |
Marussia-Ferrari |
2 |
10 |
Sauber-Ferrari |
0 |
11 |
Caterham-Renault |
0 |