Τα συμπεράσματα από το ατύχημα του Bianchi

… και προτάσεις για βελτίωση

  • -
  • -

Το ατύχημα του Bianchi ήταν μακράν η χειρότερη στιγμή στην φετινή περίοδο. Ο άτυχος οδηγός συνεχίζει να βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση στην Γαλλία, χωρίς να έχουμε κάτι περισσότερο για την κατάσταση της υγείας του. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού σχημάτισε ένα πάνελ 10 ατόμων ανάμεσά τους οι Wurz, Domenicali, Brawn, Fittipaldi, κλπ για να μελετήσουν τι πήγε στραβά και να προτείνουν βελτιωτικές κινήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν μια αναφορά 396 σελίδων.

 

Τα συμπεράσματα παρουσιάστηκαν σήμερα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο στην Doha και αναφέρεται ότι συνδυαστικά υπήρχαν τα παρακάτω συμβάντα:

 

  •  Η αγωνιστική γραμμή στέγνωνε αλλά υπήρχε νερό που κατέβαινε στην κατηφόρα με αποτέλεσμα ο Sutil και ο Bianchi ένα γύρο μετά να χάσουν τον έλεγχο στην στροφή 7.
  • Το μονοθέσιο του Sutil ήταν στην διαδικασία απομάκρυνσης από κινούμενο γερανό όταν ο Banchi πλησίασε τους τομείς 7 και 8 μέρος των οποίων ήταν και η στροφή 7 που ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία απομάκρυνσης. Οι τομείς 7 και 8 ήταν υπο καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
  • Ο Bianchi δεν έκοψε σημαντικά ρυθμό για να αποτρέψει του να χάσει τον έλεγχο στο ίδιο σημείο που έχασε και ο Sutil.
  • Εάν οι οδηγοί τηρούν τις απαιτήσεις που απορρέουν από τις διπλές κίτρινες σημαίες τότε ούτε οι συναγωνιζόμενοι ούτε οι υποστηρικτικοί υπάλληλοι δεν θα πρέπει να βρίσκονται σε άμεσο ή φυσικό κίνδυνο
  • Οι ενέργειες που έγιναν μετά από το ατύχημα του Sutil ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς και τις επεξηγήσεις όπως έχουν γίνει σε 384 ατυχήματα τα τελευταία 8 χρόνια. Χωρίς να υπάρχει το πλεονέκτημα του να έχει γίνει αλλιώς εκ του αποτελέσματος δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο θα έπρεπε να είχε βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας.
  • Ο Bianchi έκανε απότομες ενέργειες για να ελέγχει ένα υπερστροφικό μονοθέσιο, με αποτέλεσμα να βγει εκτος πίστας νωρίτερα από τον Sutil. Δυστυχώς ο γερανός ήταν πιο μπροστά από το σημείο που θα έπεφτε ο Bianchi με αποτέλεσμα να κολλήσει κάτω από αυτόν στο πίσω μέρος και με μεγάλη ταχύτητα.
  • Κατά την διάρκεια των 2 δευτερολέπτων που το μονοθέσιο του Bianchi έφυγε από την πίστα και περνούσε στην αμμοπαγίδα ο οδηγός πάτησε γκάζι και φρένο μαζί. Ο αλγόριθμος FailSafe έχει σχεδιαστεί να μην λαμβάνει υπόψη του το γκάζι και να κόβει τον κινητήρα ανεστάλη από τον Torque Coordinator που ελέγχει το σύστημα Brake-by-Wire. Η Marussia του Bianchi έχει ένα σύστημα μοναδικό στο Brake-by-Wire το οποίο αποδείχθηκε ασύμβατο με τις ρυθμίσεις FailSafe.
  • Το γεγονός ότι το FailSafe δεν απέρριψε το «αίτημα» για μεγαλύτερη ροπή στον κινητήρα που ζήτησε ο οδηγός μπορεί να επηρέασε την ταχύτητα κρούσης. Δεν ήταν δυνατό να μετρηθεί αυτό. Παρόλα αυτά μπορεί ο Bianchi να επηρεάστηκε από το γεγονός ότι οι μπροστινοί τροχοί κλείδωσαν και δεν μπορούσε να στρίψει το μονοθέσιο για να αποφύγει τον γερανό.
  • Το κράνος του Bianchi χτύπησε την κυρτή πλευρά στο κάτω μέρος του γερανού. Το μέγεθος της σύγκρουσης και η ανακλώμενη φύση του προκάλεσαν τεράστια επιβράδυνση της κεφαλής και γωνιακή επιτάχυνση που οδήγησε σε σοβαρές βλάβες.
  • Όλες οι διαδικασίες για την διάσωση και ιατρική περίθαλψη ακολουθήθηκαν και συνέβαλαν σημαντικά για να σωθεί η ζωή του Bianchi.
  • Δεν είναι εφικτό να μετριαστούν οι τραυματισμοί του υπέστη ο Bianchi είτε με κάποια καλύπτρα ή βάζοντας «φούστα» στους γερανούς. Καμία από τις δυο λύσεις δεν είναι πρακτική όταν εφαρμόζονται τέτοιες μεγάλες δυνάμεις ανάμεσα σε ένα μονοθέσιο 700 κιλών και ένα γερανό 6500 κιλών σε ταχύτητα 126 χλμ/ωρα.

Τι προτείνουν λοιπόν;

  • Ο υπεύθυνος αγώνα μπορεί να επιβάλει όριο ταχύτητας σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας όπου υπάρχουν διπλές κίτρινες σημαίες.
  • Θα υπάρξει αναθεώρηση στα κρίσιμα σημεία του λογισμικού ασφαλείας και μέτρηση για την ακεραιότητά του.
  • Θα πρέπει να υπάρξουν οδηγίες για την αποστράγγιση της πίστας για να περιέχουν και τους βοηθητικούς δρόμους.
  • Η έναρξη του αγώνα  δεν θα πρέπει να είναι λιγότερη από 4 ώρες από την στιγμή που θα δύσει ο ήλιος, εκτός από τους νυχτερινούς αγώνες.
  • Οι οδηγοί που θα ακολουθούν τις διαδικασίες για να πάρουν την SuperLicenceθα πρέπει να ακολουθούν και μαθήματα για την ασφάλεια στους αγώνες.
  • Αναθεώρηση των ρίσκων που υπάρχουν στην F1 για να καλυφθούν και απρόβλεπτες σειρές συμβάντων.
  • Είναι στην φύση των οδηγών να οδηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν σε σχέση με τις συνθήκες στην πίστα και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών. Παρόλο που τα χαρακτηριστικά των βρόχινων ελαστικών της Pirelliδεν είχαν επιρροή στο ατύχημα συνιστάται να υπάρξει ενέργεια από τον προμηθευτή για να αναπτύξει και να δοκιμάζει συνεχώς τα λάστιχα για πολύ βροχή ανάμεσα στις σαιζόν.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...