GP Μαλαισίας: Κέρδισε ο Vettel! Forza Ferrari!
- -
- -
Μεγάλη εμφάνιση από την Ferrari και μεγάλη νίκη για τον Sebastian Vettel στον δεύτερο μόλις αγώνα του για την Scuderia. Η λανθασμένη επιλογή ελαστικών στο μονοθέσιο του Hamilton στο τελευταίο στοπ δεν του επέτρεψε να παλέψει για την νίκη. Τρίτος βρέθηκε ο Nico Rosberg.
Με την θερμοκρασία πίστας στους 62οC και την επίσημη ενημέρωση να δίνει 60% πιθανότητα για βροχή ανάμεσα στις 16.00 και 17.00 τοπική ώρα ξεκίνησε το Μαλαισιανό GP. Ο Rosberg βρισκόταν στην 3η θέση πίσω από τον Hamilton και ο Vettel ανάμεσά τους στην αριστερή πλευρά της πίστας.
Ο Hamilton κατάφερε στην εκκίνηση και κράτησε την θέση του ενώ το ίδιο έκανε και ο Vettel αμυνόμενος τον Rosberg. Οι δυο Red Bull Racing κατάφεραν και έμειναν και αυτές στην θέση τους. Ο Raikkonen είχε πρόβλημα με τον πίσω αριστερά τροχό μόλις στην αρχή του δεύτερου γύρου και έπρεπε να περιμένει να κάνει όλο τον γύρο για να μπει στα πιτ και όλα αυτά μετά από επαφή με μια Sauber. Στην κορυφή ο Vettel συνέχιζε κα πιέζει έχοντας μια απόσταση 0.7 από τον Hamilton και έχοντας στο 0.9 τον Rosberg πίσω του. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στον 4ο γύρο όταν ο Ericsson έκανε μια κίνηση στην 1η στροφή να περάσει χάνοντας τον έλεγχο βγαίνοντας στην αμμοπαγίδα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία σε όλους να μπουν για να αλλάξουν ελαστικά, με τον Vettel από τους προπορευόμενους να μην μπαίνει παίρνοντας το ρίσκο στην στρατηγική.
Οι επόμενοι γύροι είχαν μεγάλο ενδιαφέρον με την μάχη να γίνεται για τις θέσεις 3 με 10. Ένα τραινάκι από τους Hulkenberg, Grosjean, Rosberg, Sainz, Ricciardo, Mazza, Bottas, Verstappen και Kvyat μάχονταν μεταξύ τους. Ο Raikkonen μπήκε και πάλι στον 15ο γύρο για αλλαγή ελαστικών με τον Vettel να συνεχίζει να κρατά την πρωτοπορία έχοντας διαφορά 8.8 από τον Hamilton και 17.3 από τον Rosberg. Ο Vettel μπήκε τελικά στον 18ο γύρο και βγαίνοντας πίσω από τον Rοsberg στην 3η θέση και επέλεξε και πάλι την μεσαία γόμα, την στιγμή που τα δυο μονοθέσια της Mercedes μπροστά ήταν ήδη σε 13 γύρους με τα σκληρά.
O Vettel με τα μεσαία ήταν 2.5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος στον γύρο από τον Hamilton και 1.9 από τον Rosberg και σίγουρα θα τους πλησίαζε σε πολύ λίγο. Ο Rosberg ανησύχησε και ρωτούσε για πληροφορίες από την ομάδα του για να πάρει την απάντηση ότι οι Mercedes έχουν να κάνουν ακόμα ένα στοπ. Στον 22ο γύρο η McLaren έδωσε εντολή στον Alonso να γυρίσει στα πιτ και να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος, την στιγμή που έκανε ένα καλό αγώνα.
Ο καταιγιστικός ρυθμός του Vettel τον έφερε πίσω από τον Hamilton στον 24ο γύρο, λίγο πριν από το μέσο του αγώνα. Όμως εκείνη την στιγμή αποφάσισε ο Hamilton να μπει στα πιτ. Και μάλλον ήταν μια απόφαση που δεν πάρθηκε με καθαρό μυαλό. Έβαλαν την υποχρεωτική μεσαία γόμα κάνοντας ταχύτερα κομμάτια. Με το που μπήκε και ο Rosberg για αλλαγή φάνηκε η διαφορετική επιλογή της Mercedes στην στρατηγική. Ο Hamilton με την μεσαία γόμα και ο Rosberg με την σκληρή. Ο ρυθμός του Hamilton ήταν 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Vettel, αλλά η διαφορά τους ήταν στα 20 δευτερόλεπτα. Πόσο πιο αργός θα ήταν ο Vettel με την σκληρή γόμα που θα έπρεπε να βάλει; Πόσο θα άντεχε η Mercedes;
Η πρώτη στροφή ήταν το σκηνικό για πολλά προσπεράσματα. Βγαίνοντας από την τελευταία στροφή υπήρχε DRS που βοηθούσε τους οδηγούς για να κάνουν την κίνησή τους. Η Ferrari αποφάσισε να φέρει τον Vettel μέσα στον 38ο γύρο για να βάλει την σκληρή γόμα. Βγαίνοντας μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά από τον Rosberg. Αμέσως μετά μπήκε και ο Hamilton για να βάλει την σκληρή γόμα και ο αγώνας είχε πάρει φωτιά. Όμως ήταν η σωστή επιλογή; Ο ίδιος αναρωτήθηκε από την ενδοεπικοινωνία για αυτό. Στον πρώτο γύρο του πάντως ήταν και πάλι 1 δευτ πιο γρήγορος από τον Vettel, η διαφορά όμως μεταξύ τους ήταν στα 13.6 δευτερόλεπτα. Στο ερώτημα εάν ο Rosberg θα άφηνε τον Hamilton να περάσει και η απάντηση ήταν το στοπ του Rosberg , συνεπώς μας λύθηκε η απορία. Οι ενδοεπικοινωνίες της Mercedes έδειχναν πανικό. Δεν θα έφταναν την Ferrari του Vettel. Ο Vettel ήταν 11 δευτερόλεπτα μπροστά, η διαφορά τους να κλείνει με ρυθμό 1 δευτ τον γύρο και να απομένουν 10 γύροι. Δεν έβγαιναν τα μαθηματικά. Η μόνη ελπίδα θα ήταν να έπεφτε η απόδοση των ελαστικών της Ferrari κάτι που δεν έδειχνε ότι μπορεί να γίνει.
Την βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισαν οι Raikkonen, Bottas, Massa,
Verstappen, Sainz, Kvyat και Ricciardo.
Το αποτέλεσμα αναλυτικά:
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
|
1 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1h41m05.793s |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
8.569s |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
12.310s |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
53.822s |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m10.409s |
6 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m13.586s |
7 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m37.762s |
8 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1 Γύρο |
9 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1 Γύρο |
10 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1 Γύρο |
11 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1 Γύρο |
12 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1 Γύρο |
13 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1 Γύρο |
14 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1 Γύρο |
15 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
3 Γύροι |
- |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
Εγκατάλειψη |
- |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
Εγκατάλειψη |
- |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
Εγκατάλειψη |
- |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
Εγκατάλειψη |
- |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
Δεν εκκίνησε |
Στο πρωτάθλημα οδηγών η κατάταξη έχει ως εξής
Οδηγός |
Βαθμοί |
|
1 |
Lewis Hamilton |
43 |
2 |
Sebastian Vettel |
40 |
3 |
Nico Rosberg |
33 |
4 |
Felipe Massa |
20 |
5 |
Kimi Raikkonen |
12 |
6 |
Felipe Nasr |
10 |
7 |
Valtteri Bottas |
10 |
8 |
Daniel Ricciardo |
9 |
9 |
Nico Hulkenberg |
6 |
10 |
Max Verstappen |
6 |
11 |
Carlos Sainz |
6 |
12 |
Marcus Ericsson |
4 |
13 |
Daniil Kvyat |
2 |
14 |
Sergio Perez |
1 |
15 |
Romain Grosjean |
0 |
15 |
Jenson Button |
0 |
17 |
Roberto Merhi |
0 |
Ενώ στους κατασκευαστές
Κατασκευαστής |
Βαθμοί |
|
1 |
Mercedes |
76 |
2 |
Ferrari |
52 |
3 |
Williams/Mercedes |
30 |
4 |
Sauber/Ferrari |
14 |
5 |
Toro Rosso/Renault |
12 |
6 |
Red Bull/Renault |
11 |
7 |
Force India/Mercedes |
7 |
8 |
Lotus/Mercedes |
0 |
8 |
McLaren/Honda |
0 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |