GP Μονακό: Κατάφεραν να χάσει ο Hamilton
Τραγικό λάθος στην στρατηγική της Mercedes έφερε τον Rosberg νικητή αντί του Hamilton
- -
- -
Μπορεί για 68 γύρους να μην είχαμε τον μεγάλο αγώνα, αλλά ένα τραγικό λάθος στην στρατηγική της Mercedes έφερε τον πρωτοπόρο Hamilton στην 3ηθέση πίσω από τους Rosberg και Vettel. Έτσι ο Γερμανός οδηγός της Mercedes πήρε την νίκη όμως το θέμα της συζήτησης θα ήταν το τραγικό λάθος της Mercedes.
Η εκκίνηση έχει μεγάλη σημασία στους στενούς δρόμους του Μονακό. Ο Hamilton ξεκινούσε πρώτος με τον Rosberg να περιμένει για ένα λάθος του, όπως και αυτοί που βρίσκονταν στην 2η σειρά της εκκίνησης, οι Vettel και Ricciardo. Ο Hamilton κατάφερε να κρατηθεί μπροστά με τον Rosberg και Vettel να ακολουθούν. Πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος ο Hulkenberg βρέθηκε στην μπαριέρα μετά από επαφή με τον Alonso, σε ένα συμβάν το οποίο θα κοίταζαν οι αγωνοδίκες.
Ο Hulkenberg μπήκε για αλλαγή πτέρυγας και ο Massa μπήκε για αλλαγή ελαστικού, έχοντας πρόβλημα προφανώς μετά από κάποια επαφή. Στην κορυφή ο Hamilton κρατούσε την πρωτοπορία μπροστά από τον Rosberg με την διαφορά να είναι στο 1.8. Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Alonso έπρεπε να εκτίσει ποινή 5 δευτερολέπτων φέροντας την υπαιτιότητα για το ατύχημα με τον Hulkenberg.
Η πρώτη εγκατάλειψη ήταν o Pastor Maldonado, ο οποίος παραμονευόταν για «μακρύ» πεντάλ φρένου. Ανησυχία υπήρχε στον Hamilton για τα φρένα του. Όμως στον 25ο γύρο ο Hamilton ενημερώθηκε ότι όλα ήταν υπο έλεγχο. Στον 29ο γύρο ο Kvyat μπήκε για αλλαγή ελαστικών από την 6η θέση, και βγαίνοντας βρέθηκε ανάμεσα στις McLaren στην 8η θέση. Η κατάταξη στον 33ο γύρο είχε Hamilton – 8.6 – Rosberg – 1.2 – Vettel – 10.9 – Riccoardo – 0.7 Raikkonen με αυτές τις ομάδες να μην έχουν κάνει πιτστοπ. Ο Rosberg όμως ήθελε να πάρει διαφορά από τον Vettel αλλά και να κόψει χρόνο από τον Hamilton. Έτσι πάτησε λίγο γκάζι κόβοντας την διαφορά στα 7.5 και αυξάνοντας στα 2 δευτ από τον Vettel. Πρώτος μπήκε ο Vettel για αλλαγή, μαζί με τους Ricciardo και Perez. Ο Raikkonen πάτησε γκάζι για να περάσει την Red Bull Racing μπαίνοντας και αυτός στο τέλος για αλλαγή, με τον Rosberg να απαντά στον επόμενο γύρο στο πιτ στοπ του Vettel. Βγαίνοντας ο Rosberg είχε μείνει μπροστά από τον Vettel , αλλά ο Raikkonen είχε περάσει τον Ricciardo. Στον 38ο γύρο μπήκε και ο πρωτοπόρος Hamilton, ο οποίος επέστρεψε στην πρωτοπορία.
Στην μέση του αγώνα είχαμε τον Hamilton μπροστά με διαφορά 7.5 από τον Rosberg, και πίσω του τον Vettel στα 2.4 και τον Kvyat στα 11.8. Η δεύτερη εγκατάλειψη ήρθε με τον Fernando Alonso οποίος εγκατέλειψε στον 42ο γύρο. Η μάχη και η κίνηση επηρέασε πολλούς οδηγούς με κάποιους όπως ο Verstappen να κερδίζει από τα ντουμπλαρίσματα.
Ο Verstappen όμως ήταν ανυπόμονος και έπεσε στο πίσω μέρος του Grosjean στην πρώτη στροφή, με το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του. O μηχανικός του Verstappen, Xevi Pujolar, τον ρώτησε εάν ήταν εντάξει με τον Ολλανδό οδηγό να λέει «Είμαι εντάξει». Ήταν ένα άσχημο ατύχημα στην πρώτη στροφή, αλλά ευτυχώς ο οδηγός βγήκε ασφαλής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε τελικά στην πίστα στον 66ο γύρο, με τον αγώνα να έχει 12 ακόμα γύρους.
Και εκεί φαίνεται ότι η Mercedes έκανε λάθος στρατηγική, φέρνοντας τον Hamilton μέσα, και βγαίνοντας στην 3η θέση! Ήταν μια λάθος επιλογή από τους ανθρώπους που επιλέγουν την στρατηγική της Mercedes. Μόλις βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας έγινε χαμός. Ο Hamilton κολλημένος πίσω από το Vettel να προσπαθεί να περάσει για να πάρει την 2η θέση και ο Rosberg μπροστά να ανοίγει την διαφορά. Ο Toto Wolff είπε αμέσως ότι ήταν λάθος επιλογή της ομάδας και το μόνο που θα μπορούσε να κάνει ήταν να ζητήσει συγνώμη.
Ο Nico Rosberg όμως έβλεπε την καρό σημαία πρώτος μπροστά από
τους Vettel και τον Lewis Hamilton στην 3η θέση. Όμως
είναι σίγουρο ότι το θέμα κουβέντας θα ήταν το λάθος της
Mercedes.
Το αποτέλεσμα αναλυτικά
Οδηγός |
Ομάδα |
Γύροι |
Διαφορά |
|
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
78 |
1h49m18.420s |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
78 |
|
3 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
78 |
|
4 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
78 |
|
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
78 |
|
6 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
78 |
|
7 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
78 |
|
8 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
78 |
|
9 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
78 |
|
10 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
78 |
|
11 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
78 |
|
12 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
78 |
|
13 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
78 |
|
14 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
78 |
|
15 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
77 |
1 Γύρο |
16 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
76 |
2 Γύροι |
17 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
76 |
2 Γύροι |
- |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
62 |
Επαφή |
- |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
41 |
Κιβώτιο |
- |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
5 |
Φρένα |
Στο πρωτάθλημα οδηγών η κατάσταση έχει ως εξής:
Οδηγός |
Βαθμοί |
|
1 |
Lewis Hamilton |
126 |
2 |
Nico Rosberg |
116 |
3 |
Sebastian Vettel |
98 |
4 |
Kimi Raikkonen |
60 |
5 |
Valtteri Bottas |
42 |
6 |
Felipe Massa |
39 |
7 |
Daniel Ricciardo |
35 |
8 |
Daniil Kvyat |
17 |
9 |
Felipe Nasr |
16 |
10 |
Romain Grosjean |
16 |
11 |
Sergio Perez |
11 |
12 |
Carlos Sainz |
9 |
13 |
Nico Hulkenberg |
6 |
14 |
Max Verstappen |
6 |
15 |
Marcus Ericsson |
5 |
16 |
Jenson Button |
4 |
17 |
Fernando Alonso |
0 |
18 |
Roberto Merhi |
0 |
19 |
Will Stevens |
0 |
20 |
Pastor Maldonado |
0 |
Ενώ στους κατασκευαστές έχουμε:
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Mercedes |
242 |
2 |
Ferrari |
158 |
3 |
Williams/Mercedes |
81 |
4 |
Red Bull/Renault |
52 |
5 |
Sauber/Ferrari |
21 |
6 |
Force India/Mercedes |
17 |
7 |
Lotus/Mercedes |
16 |
8 |
Toro Rosso/Renault |
15 |
9 |
McLaren/Honda |
4 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |