Το πρόβλημα του Raikkonen με τα προκριματικά
… και κατά πόσο θα του στοιχήσει το μέλλον του στην F1
- -
- -
Ένα από τα θέματα συζήτησης τον τελευταίο καιρό είναι το μέλλον του Kimi Raikkonen στην F1 και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με την διαδικασία των προκριματικών. Σε 6 αγώνες φέτος έχει χάσει όλες τις μονομαχίες με τον Vettel, κάτι που έκανε τον αγωνιστικό διευθυντή Maurizio Arrivabene να σχολιάσει ότι θα πρέπει να πάει σπίτι και να γράψει «θα πρέπει να βελτιωθώ στα προκριματικά». Είναι πράγματι τόσο σοβαρό το πρόβλημα και κατά πόσο θα του κοστίσει το μέλλον του στην F1;
Οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Raikkonen στον Καναδά για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει και ο Φιλανδός απάντησε : «Δεν πιστεύω ότι είναι ένα πράγμα. Προφανώς και τα ελαστικά είναι σημαντικό κλειδί για να καταφέρουμε να τα κάνουμε να δουλέψουν σωστά κάτι που θα φέρει μεγάλη διαφορά. Απλώς πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά, να οδηγήσουμε καλύτερα, να κάνουμε δυο τρεις καλούς γύρους. Είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρουμε, αλλά είναι λίγο περίπλοκο. Ξέρω που πρέπει να βελτιωθώ, δεν χρειάζεται να μου το πει κάποιος, και είναι απλό πράγμα να το ξέρεις. Βάζουμε τους εαυτούς μας σ δύσκολη θέση πολλά Σάββατα, έτσι πρέπει να το βελτιώσουμε, μπορούμε να έχουμε καλό ρυθμό στον αγώνα».
Ενδιαφέροντα στοιχεία βρήκαμε στο Blog του δημοσιογράφου James Allen ο οποίος κοίταξε το πρόβλημα του Raikkonen … διαχρονικά. Αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή χάνει 6-0 στα προκριματικά από τον Vettel, ενώ ξεκινά από την θέση 6.5 με τον Vettel από την 2.8. Όπως πολύ σωστά λέει, για να κάνεις τον ταχύτερο γύρο πρέπει σε μια προσπάθεια να κάνεις τα γρηγορότερα ενδιάμεσα κομμάτια, αλλά δεν το «εχουν» όλοι οι οδηγοί. Ο Raikkonen καταφέρνει και έχει πολύ καλό ρυθμό αγώνα χωρίς να παίρνει το μέγιστο από τα ελαστικά του. Αυτό του δημιουργεί το πρόβλημα στα προκριματικά. Το στυλ του Φιλανδού είναι συντηρητικό, που τον βοηθάει όταν πρέπει να προσέχει τα λάστιχα στον αγώνα, αλλά δεν τον βοηθά όταν πρέπει να τα φέρει στην καλύτερη κατάσταση για να προκριματικά. Επιπλέον η Pirelli έχει αλλάξει πάλι λίγο την κατασκευή των πίσω ελαστικών, βάζοντας παραπάνω πονοκέφαλο. Με τον Grosjean ήταν στα ίσια όταν έτρεχε στην Lotus , αλλά από την στιγμή που πήγε στην Ferrari χάνει 22-3 από τους Alonso και Vettel. Υπάρχουν και άλλα στοιχεία όμως που δυσκολεύουν την «αλλαγή» στο στυλ του Raikkonen. Ο Φιλανδός είναι στα 35 του και όσο μεγαλύτερος σε ηλικία ένας οδηγός τόσο πιο δύσκολο να αλλάξει κάτι στον τρόπο που οδηγεί. Ποτέ δεν χρειάστηκε να δουλέψει πολύ για να έχει την επιτυχία που έχει, και το ταλέντο του είναι έμφυτο. Οπότε δεν πρέπει να περιμένουμε θαύματα, παρά μικρά στοιχεία βελτίωσης.
Θα κρίνει όμως αυτό το θέμα την παραμονή του ή όχι στην Ferrari; Αυτή τη στιγμή η Ferrari δεν έχει πολλές εναλλακτικές. Για το 2016 έχει να επιλέξει ανάμεσα στους Raikkonen και Bottas. Ο Ricciardo δεν αποτελεί επιλογή για πολλούς λόγους. Η επιλογή εάν θα μείνει ή όχι είναι συνδυασμός δυο πραγμάτων. Ακόμα και έτσι να μείνει η κατάσταση ο Φιλανδός μένει. Δεν δημιουργεί προβλήματα, δεν σκάει και πολύ που αυτή τη στιγμή είναι «Νούμερο 2» του πολύ καλού Vettel και o Bottas δεν έχει καταφέρει να κάνει τις μεγάλες εμφανίσεις για να βάλει την Ferrari σε σοβαρές σκέψεις. Όμως επειδή οι ισορροπίες είναι λεπτές, μια βελτίωση του Raikkonen θα ήταν ευχής έργο για τους Ιταλούς. Θα τους έκανε πιο εύκολη την επιλογή. Αναμένεται ότι οι καλοκαιρινές διακοπές, εκτός από μπάνια να είναι και καταλυτικές για την απόφαση της Ferrari να «τραβήξει» την οψιόν του Raikkonen.