GP Ουγγαρίας: Κέρδισε η Ferrari με τον Vettel
Εκπληκτικός αγώνας με μεγάλες ανατροπές
- -
- -
Όσοι προτίμησαν να δουν τον αγώνα από το να πάνε σε μια παραλία σήμερα δεν το μετάνιωσαν! Ένας εκπληκτικός Vettel έφερε την νίκη στο Maranello και θα μπορούσε να ήταν το ένα-δυο αλλά ο Raikkonen εγκατέλειψε λόγω τεχνικού προβλήματος. Στο βάθρο ανέβηκαν και οι δυο Red Bull Racing.
Με τις δυο Ferrari να εκκινούν εκπληκτικά και τον poleman Hamilton να χάνει τα αυγά και τα πασχάλια ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος στην Ουγγαρία. Οι οδηγοί της Ferrari πέρασαν γρήγορα μπροστά από τις Mercedes και η μάχη ανάμεσα στον Rosberg και Hamilton είχε νικητή τον πρώτο αφού ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας, πέρασε από την αμμοπαγίδα, ήταν όμως τυχερός αφού μπόρεσε και γύρισε στο αγώνα στην 10η θέση.
Χρειάστηκαν 10 γύροι για να μπορέσει ο Hamilton να περάσει τον Felipe Massa σε μια μάχη για την 9η θέση με τον Vettel να είχε διαφορά 2.4 από τον Raikkonen, και αυτός 4 δευτερόλεπτα από τον Rosberg στην μάχη της κορυφής, έτσι το ενδιαφέρον θα πέρναγε στα πιτ στοπ.
Ο Bottas μπήκε στον 14ο γύρο μαζί με τον Kvyat για αλλαγή ελαστικών και ακολούθησαν Verstappen και Alonso. Οι Hamilton και Rosberg μπήκαν στον 20ο και 21ο γύρο αντίστοιχα για να βάλουν την μαλακότερη από τις δυο γόμες στον πρώτο και την μεσαία στον Γερμανό, ενώ μπροστά οι δυο Ferrari συνέχιζαν στον ρυθμό τους. Βλέποντας τους καλούς χρόνους του Hamilton η Ferrari έβαλε τον Vettel μέσα για την μαλακή γόμα και το ίδιο έκανε και με τον Raikkonen ένα γύρο μετά. Μάλιστα στον Raikkonen άλλαξαν και ρύγχος, αφού είδαμε την κάμερα της FOM να «ξεκολλάει» από το μονοθέσιο του Iceman.
Στον 30ο γύρο ήρθε η στιγμή που ο Hamilton πέρασε τον Ricciardo στο τέλος της ευθείας και έτσι πλέον είχε μπροστά του τον Rosberg σε απόσταση 15δευτ. Φτάνοντας στο μέσο του αγώνα οι μάχες είχαν τελειώσει. Οι διαφορές ήταν μεγάλες και ο μόνος που έκοβε την διαφορά σε σημαντικό βαθμό ήταν ο Hamilton από τον Rosberg με ρυθμό 1 δευτ στον γύρο, έχοντας την πιο γρήγορη γόμα.
Ο κινητήρας του Raikkonen δεν ακουγόταν καλά και ο Φιλανδός παραπονέθηκε ότι η μηχανή του χάνει ισχύ. Ο αγώνας έγινε ακόμα πιο ενδιαφέρον όταν στον 43ο γύρο ο Hulkenberg χωρίς μπροστινή πτέρυγα έπεσε κατευθείαν στα λάστιχα της πρώτης στροφής με το «εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας» να κάνει την εμφάνισή του. Όλοι μπήκαν για την αλλαγή ελαστικών με τους αγωνοδίκες να αποφασίζουν ότι πρέπει να μπει το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα. Τα ριπλέι έδειξαν ότι η πτέρυγα του Hulkenberg κατέρρευσε όταν αυτός βρισκόταν στην φάση του φρεναρίσματος. Οι διαφορές θα «μηδενιζόντουσαν» και με την μεσαία γόμα οι 4 πρώτοι, την μαλακή ο Ricciardo από την 5η θέση και την μεσαία οι Bottas και Verstappen θα είχαμε αγώνα και πάλι από την αρχή. Με την οδηγία από τους αγωνοδίκες τα μονοθέσια περνούσαν μέσα από το pitlane για να αποφύγουν τα θραύσματα. Η Ferrari ενημέρωσε τον Raikkonen το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας δεν δούλευε και θα έπρεπε να ζήσει χωρίς 160 ίππους περίπου για 21 γύρους. Με αυτό θα έχανε 2 δευτερόλεπτα στον γύρο και θα έπρεπε να παλέψει με τις δυο Mercedes. O Rosberg τον πέρασε άνετα ενώ ο Hamilton έχανε την θέση του τόσο από τον Ricciardo όσο και από τον Kvyat. Στην επανάληψη είδαμε ότι ο Ricciardo με τον Hamilton είχε μια σκληρή μάχη με τους δυο να χτυπάνε μεταξύ τους και ο Kvyat στην συνέχεια να χτυπάει το λάστιχο του Bottas. Πραγματικά υπόθεση GP2. O Raikkonen δυστυχώς έχανε θέσεις, και είχε φτάσει στην 5η με τον Verstappen να απειλεί. Στον 53ο γύρο ο Φιλανδός μπήκε στα πιτ και έμεινε για αρκετή ώρα μέσα, χωρίς να καταλάβουμε για ποιον λόγο.
Και ενώ ο αγώνας του Hamilton είχε καταστραφεί παίρνοντας και ποινή διέλευσης από τα πιτ για το ατύχημα που προκάλεσε με τον Ricciardo, ο Vettel είχε διαφορά 1 δευτ από τον Rosberg και αυτός 1 δευτ από τον Ricciardo. Με 10 γύρους να απομένουν ο πρώτος από τον τρίτο απείχαν 1.6 δευτερόλεπτα. Απίθανα πράγματα όμως είδαμε 5 γυρους πριν από το τέλος με τον Ricciardo να προσπαθεί να περάσει στην στροφή 1 τον Rosberg. Μπήκε βαθιά στην στροφή, ο Rosberg του έκλεισε τον δρόμο και με την πτέρυγά του ο Ricciardo χτύπησε τον πίσω αριστερά τροχό του Γερμανού. Ο Rosberg αναγκάστηκε να κάνει ένα γύρο με 3 ρόδες για να μπει στα πιτ. Ο Ricciardo μπήκε και αυτός στα πιτ για να αλλάξει πτέρυγα. Ο Vettel όμως μπροστά πήρε ανάσες, ο Kvyat ανέβηκε στην 2η θέση και ο Ricciardo στην 3η. Ετσι έμεινε και μέχρι το τέλος.
Ο Verstappen πήρε την 4η θέση με τους Alonso,
Hamilton, Grosjean, Rosberg, Button και Ericsson να κλείνουν την
10άδα.
Το αποτέλεσμα του αγώνα αναλυτικά:
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
|
1 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
|
2 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
15.748s |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
25.084s |
4 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
44.251s |
5 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
49.079s |
6 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
52.025s |
7 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
58.578s |
8 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
58.876s |
9 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1m07.028s |
10 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m09.130s |
11 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1m13.458s |
12 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m14.278s |
13 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m20.228s |
14 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1m25.142s |
15 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
|
16 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
|
- |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
|
- |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
|
- |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
|
- |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
Στο πρωτάθλημα οδηγών έχουμε
Οδηγός |
Βαθμοί |
|
1 |
Lewis Hamilton |
202 |
2 |
Nico Rosberg |
181 |
3 |
Sebastian Vettel |
160 |
4 |
Valtteri Bottas |
77 |
5 |
Kimi Raikkonen |
76 |
6 |
Felipe Massa |
74 |
7 |
Daniel Ricciardo |
51 |
8 |
Daniil Kvyat |
45 |
9 |
Nico Hulkenberg |
24 |
10 |
Romain Grosjean |
23 |
11 |
Max Verstappen |
22 |
12 |
Felipe Nasr |
16 |
13 |
Sergio Perez |
15 |
14 |
Pastor Maldonado |
12 |
15 |
Fernando Alonso |
11 |
16 |
Carlos Sainz |
9 |
17 |
Jenson Button |
6 |
18 |
Marcus Ericsson |
6 |
19 |
Roberto Merhi |
0 |
20 |
Will Stevens |
0 |
Ενώ στους κατασκευαστές έχουμε
Ομάδα |
Βαθμοί |
|
1 |
Mercedes |
383 |
2 |
Ferrari |
236 |
3 |
Williams/Mercedes |
151 |
4 |
Red Bull/Renault |
96 |
5 |
Force India/Mercedes |
39 |
6 |
Lotus/Mercedes |
35 |
7 |
Toro Rosso/Renault |
31 |
8 |
Sauber/Ferrari |
22 |
9 |
McLaren/Honda |
17 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |