Εμπόλεμη κατάσταση ανάμεσα σε FIA και Ferrari
Η Ferrari χρησιμοποίησε το βέτο για την αλλαγή των κανονισμών
- -
- -
Η κατάσταση στο παρασκήνιο έβραζε εδώ και καιρό. Όμως χθες το βράδυ τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή με την ανακοίνωση της FIA που έβγαζε στον … τάκο την Ferrari.
Η ανακοίνωση της FIA ήταν λιτή …
«Η FIA μελέτησε τον περιορισμό κόστους για τις ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα Formula 1 World Championship της FIA που εκτός άλλων είχαν
- Ένα γενικό περιορισμό κόστους
- Μείωση κόστους μέσω τεχνικών και αθλητικών κανονισμών
- Αύξηση στην χρήση στάνταρ εξαρτημάτων
Η FIA σε συμφωνία με την FOM, πρότεινε την αρχή του να μπει μέγιστη τιμή για κινητήρα και κιβώτιο για τις πελατειακές ομάδες στο τελευταίο Strategy Group meeting.
Αυτά τα μέτρα μπήκαν σε ψηφοφορία και έγιναν αποδεκτά με μεγάλη πλειοψηφία. Παρόλα αυτά η Ferrari SpA αποφάσισε να κινηθεί ενάντια στην ιδέα αυτή και άσκησε το βέτο που της έχει αναγνωριστεί κάτω από τους κανονισμούς που διέπουν την F1.
Για το καλό του πρωταθλήματος η FIA αποφάσισε να μην κινηθεί ενάντια στην κίνηση της Ferrari SpA για το δικαίωμα του βέτο. Έτσι η FIA θα ξεκινήσει σε συνεννόηση με τους ενδιαφερόμενους μια πιθανή καθιέρωση ενός πελατειακού κινητήρα ο οποίος θα είναι διαθέσιμος από το 2017. Σε συνέχεια θα διακηρυχτεί διαγωνισμός για τον κινητήρα αυτό, το κόστος του οποίου θα είναι αρκετά χαμηλότερο από τις υπάρχουσες μονάδες ισχύος».
Πόσο κοστίζει αυτή τη στιγμή η προμήθεια ενός κινητήρα; Εκτιμάται ανάλογα με την ομάδα ότι κάποιος πρέπει να δώσει από 18 μέχρι 25 εκ Ευρώ τον χρόνο για να πάρει μονάδα ισχύος. Από την FIA ελπίζουν να καταφέρουν να ρίξουν το κόστος σε 12εκ για τους κινητήρες «τρέχουσας» περιόδου και 8εκ για ένα χρόνο παλαιότερους. Μάλιστα για τον νέο «πελατειακό κινητήρα» μιλάμε για διαφορετικό από τους υπάρχοντες με χωρητικότητα 2.2 λίτρα twin-turbo βάζοντας έτσι την F1 σε μια φάση που θα έχει δυο διαφορετικές τεχνολογίες και φέρνοντας στο προσκήνιο έναν όρο ‘ισότητας’ ανάμεσα στην υπάρχουσα τεχνολογία των Hybrid Turbo και σε αυτόν τον εναλλακτικό κινητήρα. Κάποια μέθοδο δηλαδή που να τρέχει ο νέος με περιορισμό ώστε να μην υπερβαίνει την απόδοση των υβριδικών.
Βάλτε ότι όλα αυτά γίνονται την στιγμή που Sauber και Force India έχουν προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαικής Ένωσης για τον τρόπο που μοιράζονται τα κέρδη (και όχι μόνο) , το ότι η Red Bull και η Toro Rosso ακόμα δεν έχουν κινητήρες για το 2016, το ότι υπάρχει το θέμα της εξαγοράς των μετοχών της CVC Capital Partners στην F1 (κατέχει το 35%) καθώς και το ότι η Renault ακόμα δεν έχει αγοράσει την Lotus εύκολα είναι αντιληπτό ότι έχουμε ένα τεράστιο πεδίο πολέμου … Το τι θα γίνει στην συνέχεια κανένας δεν μπορεί να ξέρει.