F1: Πιέζουν για προστασία στο ύψος του κεφαλιού οι οδηγοί της F1
- -
- -
Παρόλο που έχουν γίνει τεράστια άλματα για την ασφάλεια των οδηγών στην σύγχρονη F1, υπάρχει ένα σημείο του σώματός τους που μένει εκτεθειμένο, και αυτό είναι το κεφάλι. Το 2014 είχαμε το τραγικό ατύχημα του Jules Bianchi στην Ιαπωνία, το οποίο πέρσι τον Ιούλιο του κόστισε την ζωή. Τότε ο άτυχος οδηγός είχε πέσει πάνω σε γερανό που απομάκρυνε άλλο μονοθέσιο. Αλλά και σε άλλα μικρότερα πρωταθλήματα με μονοθέσια είχαμε τραγικά συμβάντα όπως αυτού του Henry Surtees το 2009, ο οποίος έχασε την ζωή του όταν τροχός που είχε φύγει από μονοθέσιο που έπεσε στις μπαριέρες, αναπήδησε στην πίστα και χτύπησε τον οδηγό στο κεφάλι.
Μετά από το ατύχημα του Bianchi ξεκίνησε έρευνα από την FIA σε συνεργασία με τις ομάδες για να αξιολογήσουν πιθανές λύσεις. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στους οδηγούς οι οποίοι μέσω του Grand Prix Drivers Association πιέζουν για να γίνει κάτι από το 2017. «Η έρευνα που έχει γίνει είναι πολύ διεξοδική και η διαδικασία έφερε μπροστά μια ξεκάθαρη λύση», είπε ο πρόεδρος του GPDA Alex Wurz στο BBC. «Τώρα οι οδηγοί νιώθουν ότι έχει έρθει η ώρα να έρθει μια επιπλέον προστασία το αργότερο το 2017. Προφανώς και χρειάζονται δομικές αλλαγές στο σασί, με προειδοποίηση ενός έτους, και δεν βλέπω κάποιος να διαφωνεί, ειδικά βλέποντας τα πολλά ατυχήματα στου ανοιχτού τύπου αγωνιστικά πρωταθλήματα. Έτσι όλοι οι οδηγοί, και εγώ, ελπίζουμε το να περάσει μια επιπλέον προστασία να είναι τυπικό ζήτημα».
Υπήρχαν στο παρελθόν και άλλες προτάσεις, όπως αυτή του να μπει καλύπτρα όπως στα μαχητικά αεροσκάφη, πρόταση που κολλούσε στις αντανακλάσεις που υπάρχουν, αλλά και στο γεγονός ότι σε περίπτωση φωτιάς ή ανατροπής του μονοθεσίου ο οδηγός δεν έχει τρόπο να βγει έξω. Περιμένουμε να δούμε τους νέους τεχνικούς κανονισμούς με ενδιαφέρον.