Renault Clio: 25 χρόνια στους αγώνες (+video)

Ένας θρύλος των αγώνων αποκαλύπτει τα μυστικά της επιτυχίας του

  • -
  • -

Με μεγάλη ιστορία και λαμπρό μέλλον όπως φαίνεται στη νέα 4η γενιά του, το Clio είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά με 25 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στον χώρο. Με μεγάλη εμπειρία στους αγώνες και εμπλοκή σε όλες τις μορφές του, ράλλυ και Formula1, η Renault δημιούργησε ένα αγωνιστικό με κορυφαία τεχνολογία και βάση ένα μικρό εμπορικό αυτοκίνητο που έμελλε να γράψει ιστορία στις χωμάτινες και ασφάλτινες διαδρομές.

Από την πρώτη γενιά του κιόλας κατάφερε να διακριθεί σε εκδόσεις Group N, Group A, αλλά και ως kit car με την έκδοση Maxi. Στη δεύτερη γενιά «γεννήθηκαν» οι εκδόσεις R.S. (Renault Sport) με κορυφαίο το 3.0 R.S. V6. Στη νέα 4η γενιά του έρχεται να συνεχίσει την ιστορία του μοντέλου πατώντας στα ίδια χνάρια που το έκαναν τόσο επιτυχημένα. Με αφορμή τα 25 χρόνια ιστορίας του αγωνιστικού μοντέλου οι μηχανικοί της Renault Sport μας αποκαλύπτουν μερικά από τα μυστικά του Clio:

1) Αμάξωμα: Δυναμική αισθητική με αποτελεσματική αεροδυναμική απόδοση

Έχοντας ανακηρυχθεί ως ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας του, το Clio 4ης γενιάς διαθέτει σχεδιασμό που ξεχωρίζει και για την αεροδυναμική του απόδοση. Με δεδομένο ότι οι κανονισμοί που αφορούν το αμάξωμα για την κατηγορία R3 είναι πολύ αυστηροί, τα Clio και Clio R.S. παραγωγής σχεδιάστηκαν ώστε να προσφέρουν την ιδανική βάση για την αγωνιστική έκδοση σε επίπεδο αεροδυναμικής. Παράλληλα τα έντονα φουσκωμένα φτερά δίνουν τη δυνατότητα για την απροβλημάτιστη τοποθέτηση αγωνιστικών ελαστικών τόσο για τις ασφάλτινες, όσο και τις χωμάτινες διαδρομές.

2) Πλαίσιο: Κορυφαία αποτελεσματικότητα, αλλά και φιλικότητα

Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του Clio σχεδιάστηκαν με γνώμονα να παρέχουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την απόλαυση στον δρόμο. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης οι δοκιμαστές δημιούργησαν τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου έχοντας απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (ESP, ASR, κτλ.). Αποτέλεσμα ένα σύνολο εξαιρετικά φιλικό, προβλέψιμο και εύκολο στον έλεγχο, το οποίο παράλληλα παρέχει στον οδηγό ανά πάσα στιγμή το μέγιστο των πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο της «πολιτικής» έκδοσης δίνει τη δυνατότητα στο αγωνιστικό Clio R3 T να ανταποκρίνεται το ίδιο καλά στις ασφάλτινες, αλλά και τις χωμάτινες διαδρομές. Τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στους αγωνιζόμενους να προσαρμοστούν άμεσα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εκμεταλλευόμενοι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το μέγιστο των δυνατοτήτων του.

3) Κινητήρας: Με τεχνολογία από την Formula1  

Διατηρώντας τον τίτλο ενός από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές κινητήρων στη Formula1, η Renault εφοδιάζει τα μοντέλα παραγωγής με τεχνολογία που προέρχεται από την εμπειρία της στην κορυφαία μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.6 λίτρων με τον κωδικό Μ5ΜΤ που χρησιμοποιεί το Clio R.S., εξελίχθηκε έχοντας κατά νου και τις αγωνιστικές υποχρεώσεις του μοντέλου. Ήδη στο μοντέλο παραγωγής οι μηχανικοί της Renault εφάρμοσαν τεχνολογίες για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση, αλλά και την αξιοπιστία, όπως για παράδειγμα μέσω εξαρτημάτων που έχουν υποστεί επεξεργασία με DLC (Diamond-Like Carbon). Παράλληλα η εξαιρετική κατασκευή του μπλοκ και της κεφαλής επέτρεψαν στους μηχανικούς της Renault Sport να εξελίξουν τον κινητήρα στα όρια του αγγίζοντας τους 242 ίππους και τα 48 Nm ροπής , διατηρώντας στον ίδιο υψηλό βαθμό την αξιοπιστία, αλλά και την αντοχή στην σκληρή αγωνιστική χρήση.

Έχοντας χαραγμένο στο DNA της το πάθος για τους αγώνες, η Renault συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό την εμπλοκή της στους αγώνες αυτοκινήτου και τη μεταφορά τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Τα 25 χρόνια ιστορίας του Clio και η παράλληλη πορεία του μοντέλου στους αγώνες αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση για την επιτυχία αυτής της στρατηγικής.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...