F1: Ποιος έφταιξε στο ατύχημα Rosberg/Hamilton
Πώς φτάσαμε στο ατύχημα;
- -
- -
Δυο ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν μετά από την λήξη του αγώνα στην Βαρκελώνη. Το ένα ήταν σίγουρα η νίκη του Max Verstappen και η άλλη ήταν το ατύχημα του Hamilton με τον Rosberg. Θα ασχοληθούμε με το δεύτερο.
Πώς φτάσαμε στο ατύχημα; Όλα ξεκίνησαν από το γεγονός ότι ο Nico Rosberg είχε λάθος επιλογή χαρτογράφησης στον κινητήρα του, η οποία επιλέγεται από το τιμόνι. Η ρύθμιση αυτή ήταν σε περιπτώσεις αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Hamilton είχε καλή εκκίνηση, αλλά ο Rosberg «παίρνοντας τον αέρα» τον πέρασε από την εξωτερική στην 1η στροφή. Βγαίνοντας από την στροφή 3 ο Hamilton είχε 17χλμ/ωρα παραπάνω ταχύτητα λόγω του λάθους του Γερμανού. Ο Hamilton είδε ότι το μονοθέσιο του Rosberg είχε ανάψει το κόκκινο φως που βρίσκεται στο πίσω μέρος του μονοθεσίου και το οποίο υποδεικνύει ότι έχει μπει σε φάση αποθήκευσης ενέργειας και συνεπώς είναι 160 – 180 ίππους πίσω σε εκείνο το σημείο και αποφάσισε να κάνει την κίνηση με το μόνο ερωτηματικό να είναι «πάω αριστερά ή δεξιά». Ο Rosberg που είχε καταλάβει το λάθος του άλλαξε από το τιμόνι την επιλογή στην σωστή πλέον και άρχισε να κλείνει την γραμμή του. Όμως ήταν ήδη αργά, καθώς ο Hamilton δεν είχε χώρο και βγήκε στο γρασίδι. Από εκεί και πέρα το μονοθέσιο ήταν εκτός ελέγχου με τις γνωστές συνέπειες.
Όπως τόνισε μετά από τον αγώνα ο Rosberg πάτησε την σωστή επιλογή πριν να σβήσουν τα κόκκινα φώτα, αλλά «κάτι δεν δούλεψε σωστά». Ο Hamilton παραδέχθηκε ότι ήταν δικό του λάθος και ζήτησε συγνώμη από την ομάδα. Ο Rosberg φυσικά είχε δικαίωμα να κλείσει την γραμμή του κάνοντας μία μόνο κίνηση, όπως και έγινε. Και ενώ όλοι έχουν πέσει πάνω στον Hamilton δεν πιστεύουμε ότι έχουν δίκιο.
Γιατι; Έχεις το ίδιο μονοθέσιο με τον βασικό σου αντίπαλο και επειδή η μόνη ελπίδα να προσπεράσεις στην Βαρκελώνη είναι η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, έχοντας τα ίδια όπλα, ή περιμένεις καρτερικά να τελείωσε ο αγώνας ελπίζοντας να έχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα ο Rosberg, είτε, εφόσον βλέπεις ότι βρίσκεται σε δυσχερή θέση από λάθος επιλογή, να δοκιμάσεις να προσπεράσεις.
Ο Hamilton σωστά επέλεξε να περάσει και από την στιγμή που στο μυαλό του είχε αποφασίσει την κίνηση δεν υπήρχε επιστροφή. Ο Rosberg όμως είχε δικαίωμα να αμυνθεί και αυτό έκανε. Εάν θέλουμε να το πάρουμε στην λεπτομέρεια ο αμυνόμενος πρέπει να αφήσει χώρο στον επιτιθέμενο εάν υπάρχει σημαντικό μέρος μονοθεσίου δίπλα του. Από τα onboard πλάνα φαίνεται ότι ο Hamilton είχε βάλει την πτέρυγά του δίπλα στους τροχούς του Rosberg και πιστεύω ότι είναι σημαντικό μέρος μονοθεσίου.
Και εδώ μπαίνει το ερώτημα. Ήταν υπερβολική η άμυνα του Rosberg; Ρώτησα κάποιον πρώην πρωταθλητή της F1 για το θέμα αυτό και μου είπε ότι στην φάση της άμυνας και έχοντας λιγότερη ιπποδύναμη υπερβάλεις με την άμυνά σου, κάτι που έγινε και σε αυτή την φάση.
Προσωπική εκτίμηση είναι ότι το μεγαλύτερο βάρος για το ατύχημα φέρει ο Rosberg παρά ο Hamilton. Ίσως ο Hamilton ήταν υπεραισιόδοξος για να πετύχει το προσπέρασμα αλλά ο Rosberg ήταν υπερβολικός που δεν έδωσε χώρο στον Hamilton. Μπορεί να ήταν και μια κίνηση που δείχνει πλέον πώς θα κινηθεί ο Rosberg από δω και μπρος. Να ήταν μια κίνηση ψυχολογίας. «Δεν θα σου αφήσω ούτε χιλιοστό να περάσεις», μπορεί να σκεφτόταν ο Rosberg.