F1: Από λάθος στην στρατηγική φτάσαμε στο συμβάν Hamilton-Rosberg;
- -
- -
Το συμβάν ανάμεσα στους Rosberg και Hamilton στον τελευταίο γύρο
του Αυστριακού GP μονοπώλησε το ενδιαφέρον όλων. Και ενώ το ζήτημα
εστιάστηκε στο ποιος έφταιγε, υπάρχει και κάτι ακόμα που θα
μπορούσαμε να εξετάσουμε. Είναι ο χειρισμός της Mercedes στην φάση
του αγώνα και στην στρατηγική. Τις περισσότερες φορές η σωστή και
δίκαια διαχείριση, φέρνει προβλήματα.
Φαινόταν να είναι ένα εύκολο απόγευμα με τον Rosberg να εκκινεί
από την 6η θέση λόγω ποινής και τον Hamilton από την pole position.
Και οι δυο εκκινούσαν με τα UltraSoft, με τον Rosberg να κάνει το
πρώτο stint σε 10 μόλις γύρους και τον Hamilton να "τραβάει" 21. Οι
συνθήκες όμως σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες ήταν διαφορετικές
και δεν υπήρχαν δεδομένα για να χτίσουν στρατηγικές.
Όμως το πρώτο στοπ του Hamilton δεν ήταν γρήγορο. Από τα
στοιχεία της FIA φαίνεται ότι ο συνολικός χρόνος παραμονής του
Rosberg ήταν 21.890, ενώ του Hamilton 1 δευτερόλεπτο πιο αργός και
παρόλο που είχε τα ίδια λάστιχα με τον Rosberg και 11 γύρους πιο
φρέσκα, ήταν περίπου 5 δευτερόλεπτα πίσω του. Το αυτοκίνητο
ασφαλείας τους έφερε όμως στα ίσια.
Το ερωτηματικό για την Mercedes ήταν, εάν θα δούλευε η
στρατηγική του ενός στοπ για τον Hamilton ή όχι. Θα έφταναν τα
λάστιχα να αντέξουν 50 γύρους; Εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι
άντεχαν και με το παραπάνω. Ο Verstappen έκανε 56 και ο Raikkonen
55 με χρησιμοποιημένα Soft. Εάν έμπαινε δε μέσα ο Rosberg, θα έχανε
τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον Hamilton. Οπότε δεν θα
υπήρχαν δράματα.
Όμως, όπως αναφέρει ο James Allen, η Mercedes αποφάσισε να δώσει
ίσες δυνατότητες και στους δυο βάζοντας τον Hamilton σε πιτ στοπ,
προφανώς και για να σιγουρέψει και τα λάστιχα, δίνοντάς του την
δυνατότητα να περάσει τον Rosberg στα στοπ με την ιδέα ότι τα
ελαστικά του θα ερχόντουσαν πιο αργά στο παράθυρο λειτουργίας.
Άλλωστε ο Hamilton είχε μόνο μια χρησιμοποιημένη Soft γόμα και ο
Rosberg μια νέα SuperSoft.
O γύρος εξόδου του Hamilton ήταν 1.4 sec πιο αργός από αυτόν του
Rosberg, λόγω των φρέσκων ελαστικών και λάθους του οδηγού, και ο
Βρετανός βγήκε πίσω του. Μαζί με το πρόβλημα στο σύστημα
brake-by-wire ο Rosberg είχε πρόβλημα και με την πτώση της απόδοσης
στα SuperSoft. Αποτέλεσμα όλων ήταν να φτάσουμε στο συμβάν του
τελευταίου γύρου.
Σίγουρα, εάν έφερναν τον Hamilton 2 γύρους πριν στο πρώτο στοπ και ένα γύρο πριν στο δεύτερο στοπ θα έδιναν την δυνατότητα για μια πιο «εύκολη» νίκη στον Hamilton και πιθανώς να μην είχαμε φτάσει σε αυτές τις καταστάσεις. Αλλά ακόμα και εάν άφηναν τον Hamilton με 1 στοπ δεν θα είχαμε τέτοιο πρόβλημα. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πώς θα κινηθούν στην στρατηγική στους επόμενους αγώνες.