F1: Δεν βάζουν μυαλό στην Ferrari

Επαναλαμβάνουν τα λάθη του παρελθόντος

  • -
  • -

Και φτάσαμε λοιπόν στο καλοκαίρι, η Ferrari δεν έχει πάρει νίκη φέτος, οι γκρίνιες είχαν αρχίσει εδώ και καιρό, αλλά φτάσαμε μπροστά σε μια νέα κρίση. Και το έργο το έχουμε ξαναδεί, αλλά το μάθημα δεν το έχουν πάρει τα μεγάλα κεφάλια στο Maranello.

 

Εχει περάσει σχεδόν μια δεκαετία από τότε που ο Kimi Raikkonen περνούσε την γραμμή του τερματισμού στο Βραζιλιάνικο GP του 2007 παίρνοντας μια ανέλπιστη νίκη και μαζί το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών, το τελευταίο για την Ferrari. Και ένα χρόνο μετά ο Massa το έχανε στην τελευταία στροφή εκείνου του δραματικού αγώνα. Έκτοτε η Ferrari έχασε δυο πρωταθλήματα στον τελευταίο αγώνα.

 

Φαίνεται όμως ότι τα λάθη επαναλαμβάνονται … Για άλλη μια φορά ο Πρόεδρος βάζει χέρι στο πώς πρέπει να δουλεύει η ομάδα. Στο παρελθόν ήταν ο Montezemolo, τώρα είναι ο Marchionne. Το 2014 σε μια συνέντευξή του ο Aldo Costa, τεχνικός διευθυντής της Ferrari που απολύθηκε το 2011 μετά από μια «απογοητευτική έναρξη στην σαιζόν» είχε πει στον Leo Turrini για το τι πάει στραβά στην ομάδα : «Έγιναν στρατηγικά λάθη, μιλάω για λάθη στα οράματα, πολύ σοβαρά. Και φυσικά δεν πάρθηκαν οι καλύτερες αποφάσεις σχετικά με ανθρώπους. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Το 2008 εμείς στο αγωνιστικό τμήμα είχαμε ένα αίτημα για την κατασκευή μιας νεας αεροδυναμικής σήραγγας. Το θεωρούσαμε ουσιώδες για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Μας είπανε ότι δεν ήταν αυτό το θέμα και δεν υπήρχε ανάγκη. Στην Ferrari όλες οι αποφάσεις, για την στρατηγική και τους ανθρώπους, πάντα τους έπαιρνε ο πρόεδρος, o Montezemolo. Για να είμαι δίκαιος τις έπαιρνε όταν κέρδιζε η Ferrari και το ίδιο όταν έχανε».

 

Ο Montezemolo είχε μια ανοιχτή διαμάχη με το μεγάλο αφεντικό, τον Sergio Marchionne, κάτι που του κόστισε την θέση του τον Σεπτέμβριο του 2014. Έκτοτε υπήρχε μια κίνηση στην Ferrari να ξηλωθεί η «παλιά και αποτυχημένη» φουρνιά. Ο άνθρωπος που έπαιρνε τις αποφάσεις στον τεχνικό τομέα ήταν ο νεοφερμένος James Allison. Έτσι μετά από την δική του απόφαση έφυγαν οι Τομπάζης, Fry, Neil Martin και νωρίτερα ο Luca Marmorini.

 

Το μονοθέσιο του 2015, που έχτισε ο Νικόλας Τομπάζης, ήταν το μόνο που μπορούσε να παλέψει με την Mercedes και έφερε και 3 νίκες, παρά τις προσπάθειες της ομάδας να δώσει τα εύσημα στην νέα τάξη πραγμάτων. Ο Marchionne περίμενε ότι η ομάδα θα φέρει νίκες το 2016 και μάλιστα από τον πρώτο αγώνα. Η διαφορά όμως από την Mercedes μεγάλωνε αντί να κλείνει η ψαλίδα. Αφού δεν ήρθε η νίκη, ο επόμενος στόχος ήταν το Ισπανικό GP, αλλά και πάλι υπήρχε απογοήτευση. Για να μην τα πολυλογούμε αρχές Ιουλίου κυκλοφόρησαν οι πρώτες φήμες ότι ο Arrivabene θα δει την άγουσα. Στην συνέχεια ο Marchionne «πήρε το όπλο» του και πήγε στο Maranello για να συναντήσει υψηλόβαθμα στελέχη αλλά και χαμηλόβαθμους μηχανικούς για να καταλάβει τι πάει στραβά στην ομάδα. Παλαιότερα ο Montezemolo έλεγε πάντα ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι αυτό της επικοινωνίας ανάμεσα στα τμήματα.  Αποτέλεσμα της ενέργειας του Marchionne είναι το ότι και ο James Allison βρίσκεται υπο αξιολόγηση με το μέλλον του να παραμένει άγνωστο. Και ποιος θα αποφασίσει για το τεχνικό τμήμα; Ο Marchionne; Πάλι τα ίδια λάθη;

 

Στο προσκήνιο ήρθε και το όνομα του Ross Brawn. O 61 ετών μάνατζερ που έχει αφήσει απίστευτο έργο στην F1 με όποια ομάδα και να δούλεψε είναι αυτός που θα ήθελαν να έρθει και πάλι στην Ferrari για να παραλάβει εν λευκώ την ομάδα και να την φέρει στον δρόμο των επιτυχιών. Τα τελευταία 3 χρόνια έχουν γίνει ισάριθμες προσπάθειες να τον πείσουν αλλά σε όλες πήραν αρνητική απάντηση. Ο ίδιος μόλις σήμερα είπε ότι δεν είχε καμία επαφή από την Ferrari. Γιατί να επιστρέψει άλλωστε; Δεν έχει κανένα λόγο να μπει και πάλι σε τέτοια διαδικασία. Και τώρα τι;

 

Ακούσαμε από τον Flavio Briatore ότι το καλύτερο θα ήταν να δημιουργηθεί μια Βρετανική έδρα για την Ferrari, κάτι που είχε γίνει στο παρελθόν, ώστε να πειστούν πιο εύκολα να πάνε μηχανικοί εκεί. Ο Gerhard Berger είπε σήμερα ότι πρέπει να αφήσουν τους μηχανικούς να δουλέψουν με ηρεμία.

 

Όμως τα λόγια του Ross Brawn για την Ferrari δείχνουν πώς πρέπει να τρέξει το ζήτημα : «Πρέπει να έχουν ήρεμη προσέγγιση. Είναι σημαντικό η Ferrari να σεβαστεί αυτό που κάνει, αλλά πρέπει να το κάνουν σταδιακά και αθόρυβα. Γιατί πιστεύω ότι ήταν μεγάλη επιτυχία στην εποχή μας με τον Jean Todt και τον Luca Montezemolo να έχουν μια προστασία από πάνω μας, αφήνοντάς μας να κάνουμε την δουλειά σε μηχανολογικό και αγωνιστικό τομέα. Ετσι πιστεύω ότι είναι μια ήρεμη προσέγγιση με τον απαραίτητο σχεδιασμό και τους κατάλληλους πόρους. Εχουν κάποιους καλούς ανθρώπους εκεί, ο James Allison είναι εξαιρετικός. Εάν του δώσουν τους πόρους, τον χρόνο και την δομή τριγύρω του, με καλούς οδηγούς, θα έχουν τα αποτελέσματα».

 
Και δεν φτάνει μόνο αυτό ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Racing Christian Horner, "βλέπει" τον Vettel να πηγαίνει στην Mercedes το 2018 εάν τα πράγματα στην Ferrari δεν αλλάξουν. Ο Alonso δεν άντεξε, θα αντέξει άραγε ο Vettel ; Ζητείται ψυχραιμία και ηρεμία. Το μεγάλο αφεντικό φαίνεται ότι δεν την διαθέτει. Αυτός κοιτάζει τα νούμερα στις πωλήσεις τα οποία πάντα δένονται με την επιτυχία στην πίστα. Είναι και το Μεσογειακό ταμπεραμέντο βλέπετε και τα politics τα οποία είναι στον υπέρτατο βαθμό στην Ιταλική ομάδα.

 

Με τα ίδια λάθη να επαναλαμβάνονται όμως η επιτυχία θα αργήσει να έρθει. Πάντα να ψάχνουμε ποιος είναι ο «αδύναμος κρίκος» και ποιος το εξιλαστήριο θύμα …  

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...