Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στο Μπαχρέιν
- -
- -
Στην πίστα του Μπαχρέιν ξεκίνησε και επίσημα το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2010. Οι δοκιμές τελείωσαν, όπως και τα ψέματα. Οι ομάδες άρχισαν να ανοίγουν τα χαρτιά τους, εάν και αύριο περιμένουμε να δούμε ακόμα περισσότερα. Οι χρόνοι φέτος ειδικά είναι πολύ δύσκολο να ερμηνευτούν. Ο λόγος είναι απλός. Έχοντας πλέον απαγορευτεί ο ανεφοδιασμός τα μονοθέσια θα αρχίσουν με καύσιμα για να τελειώσουν τον αγώνα. Τα πιτ στοπ θα είναι στο πρόγραμμα, αλλά μόνο για αλλαγή ελαστικών. Έτσι οι ομάδες δοκιμάζουν την συμπεριφορά του μονοθεσίου σε διάφορες συνθήκες τόσο με τις δυο διαθέσιμες γόμες όσο και σε διάφορα φορτία καυσίμου. Το «παιχνίδι» είναι πρακτικά από τα 10 κιλά (φορτίο για προκριματικά) μέχρι τα 160 κιλά (πλήρες φορτίο αγώνα). Οπότε οι πιθανότητες να τρέχουν ακόμα και οι δυο οδηγοί της ομάδας με το ίδιο φορτίο είναι λίγες, οπότε και οι χρόνοι δεν μπορούν να μπουν σε ζυγαριά.
Η πίστα του Μπαχρέιν έχει μήκος 6299 μέτρων ενώ ο αγώνας θα διαρκέσει 49 γύρους. Σε σχέση με πέρσι έχουν προστεθεί 8 επιπλέον στροφές. Η κατανάλωση του καυσίμου είναι κατά προσέγγιση 2.37 κιλά ανά 5 χιλιόμετρα. Πέρσι την Pole Position την είχε ο Jarno Trulli με την Toyota με χρόνο 1:33.431.
Το πρωϊ η πίστα ήταν σκονισμένη από την άμμο της ερήμου και οι χρόνοι μετά από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά ήταν :
Θέση |
No |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:56.583 |
|
18 |
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:56.766 |
0.183 |
18 |
3 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:57.041 |
0.458 |
19 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:57.055 |
0.472 |
19 |
5 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:57.068 |
0.485 |
19 |
6 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:57.163 |
0.580 |
19 |
7 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:57.194 |
0.611 |
19 |
8 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:57.199 |
0.616 |
15 |
9 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:57.255 |
0.672 |
17 |
10 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:57.662 |
1.079 |
16 |
11 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:57.722 |
1.139 |
18 |
12 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:57.894 |
1.311 |
20 |
13 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:57.943 |
1.360 |
17 |
14 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:58.399 |
1.816 |
13 |
15 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:58.782 |
2.199 |
11 |
16 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:58.880 |
2.297 |
13 |
17 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
2:00.250 |
3.667 |
18 |
18 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
2:01.388 |
4.805 |
11 |
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2:03.680 |
7.097 |
8 |
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
2:03.848 |
7.265 |
21 |
21 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
2:03.970 |
7.387 |
15 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
No time |
|
2 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
No time |
|
3 |
24 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
No time |
|
0 |
Στα δεύτερα ελεύθερα οι χρόνοι που έκαναν οι οδηγοί είχαν ως εξής:
Θέση |
No |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:55.409 |
|
23 |
2 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:55.854 |
0.445 |
22 |
3 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:55.903 |
0.494 |
23 |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:56.076 |
0.667 |
28 |
5 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:56.459 |
1.050 |
18 |
6 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:56.501 |
1.092 |
26 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:56.555 |
1.146 |
30 |
8 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:56.750 |
1.341 |
26 |
9 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:57.140 |
1.731 |
25 |
10 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:57.255 |
1.846 |
24 |
11 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:57.352 |
1.943 |
27 |
12 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:57.361 |
1.952 |
29 |
13 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:57.452 |
2.043 |
21 |
14 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:57.833 |
2.424 |
29 |
15 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:58.155 |
2.746 |
29 |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:59.799 |
4.390 |
31 |
17 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
2:00.444 |
5.035 |
12 |
18 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
2:00.873 |
5.464 |
23 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
2:00.990 |
5.581 |
14 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2:02.037 |
6.628 |
3 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
2:02.188 |
6.779 |
21 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
2:06.968 |
11.559 |
17 |
23 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
No time |
|
1 |
24 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
No time |
|
0 |
Σε δηλώσεις που έκανε ο Michael Schumacher μετά από το πέρας της διαδικασίας είπε ότι είναι ακόμα «σκουριασμένος» όσον αφορά την ταχύτητά του σε γρήγορο γύρο, αλλά τόνισε ότι θα βρει γρήγορα τα πατήματά του. Αυτός που δεν πάτησε καθόλου πίστα ήταν ο Karun Chandhok με την HRT-Cosworth ο οποίος είχε προβλήματα με το μονοθέσιό του. Είναι η πρώτη εμφάνιση της HRT και πρακτικά το τριήμερο αυτό είναι το πρώτο τεστ της ομάδας. Οι άλλες δυο νέες ομάδες δεν κατάφεραν να σκαρφαλώσουν ψηλότερα από την 18η θέση. Ο Bruno Senna με το μονοθέσιο της HRT ήταν 11.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, χρόνος πολύ άσχημος. Όλο αυτό έχει φέρει την ομοσπονδία να σκέφτεται την επαναφορά του μέτρου του 107%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος κάνει χρόνο κατά 107% πιο αργό από τον πρώτο θα αποκλείεται από τον αγώνα. Ο λόγος είναι να αποφύγουμε να έχουμε πολύ αργές ομάδες οι οποίες θα είναι «κινητά εμπόδια» για τις υπόλοιπες.