«Δεν μπορούμε να αναλάβουμε το κόστος προβολής της χώρας»
Ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ, Δημήτρης Μιχελακάκης, αναλύει στο GOCAR τους λόγους που οδήγησαν τον εθνικό μας αγώνα εκτός και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος
- -
- -
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού η είδηση πως το εμβληματικό Ράλι Ακρόπολις δεν θα βρίσκεται στο «καλεντάρι» του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος (ERC) του 2019.
Για πρώτη φορά, μετά από 67 χρόνια ο διάσημος αυτός αγώνας, που ανέκαθεν συνιστούσε πόλο έλξης για πλήθος κόσμου και εκ των βασικών πρεσβευτών του ελληνικού αθλητισμού, βρέθηκε εκτός του διεθνούς προγράμματος αγώνων, είτε πρόκειται για το WRC είτε για το ERC.
Το GOCAR
συνάντησε τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού
Ελλάδας (ΟΜΑΕ), Δημήτρη Μιχελακάκη, ο οποίος
αναφέρθηκε στον ρόλο των χορηγών, εκτίμησε τις τυχόν συνέπειες της
μη διεξαγωγής του εθνικού μας αγώνα στην αίγλη του, ενώ, τέλος,
κατέθεσε την εκτίμησή του, αναφορικά με το μέλλον του μηχανοκίνητου
αθλητισμού στη χώρα μας.
Αποτέλεσε η φθίνουσα στήριξη από τους χορηγούς μία από τις αιτίες που οδήγησαν στο αδιέξοδο;
Χορηγίες είχαμε και έχουμε τόσο από ιδιώτες όσο και θεσμικούς. Από ιδιώτες έχουμε μεταξύ άλλων τη SEAJETS που τα προηγούμενα χρόνια αποτελούσε χορηγό ονομασίας και την ΕΚΟ φέτος, και οι δύο εκ των οποίων υποστήριζαν τη διοργάνωση. Είναι πολύ σημαντικό, βέβαια, να καταλάβουμε ότι δεν είναι μόνο οι χορηγίες. Εκτός από αυτές, έχουμε την υποστήριξη της περιφέρειας της Στερεάς Ελλάδας, σε μικρότερο βαθμό των γύρω Δήμων, ενώ σημαντική είναι η συμβολή του Δήμου Λαμιέων και του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας.
Η στήριξη των άνωθεν μας προσφέρει σιγουριά, όχι όμως και οι
ζημίες που έχουμε υποστεί από το 2014 μέχρι και σήμερα και για τις
οποίες, σε τελευταία ανάλυση, ενδέχεται να εγκληθούμε. Να
φροντίσουμε, λοιπόν, για το κόστος , ώστε να μην ταλαιπωρούμε τα
στελέχη μας, γιατί δεν έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε σε ιδιώτες,
εργολάβους το αντίστοιχο ποσό για την παροχή των υπηρεσιών τους.
Επίσης, να μην έχουμε την ανασφάλεια μην τυχόν και κάποιος
επίτροπος δεν εγκρίνει το ποσό που έχουμε συμφωνήσει με τον φορέα
και έχουμε θεωρήσει εύλογο υπογράφοντας το. Ακόμη, πρέπει να
συμφωνήσουμε, εφόσον είναι εφικτό, πως το Ράλι Ακρόπολις είναι ένα
γεγονός που αφορά τη χώρα. Δεν μπορεί η Ομοσπονδία ν’ αναλαμβάνει
το βάρος της προβολής της χώρας. Μπορεί διά του αγώνα που διεξάγει
να επωφελείται η επικράτεια και είναι μεγάλη μας χαρά, αλλά το
φορτίο δεν μπορούμε και ούτε είναι δουλειά μας να το αναλάβουμε. Ο
καθένας πρέπει να ξεκαθαρίσει τον τομέα δράσης του και να δούμε
ποιοι θέλουν ν’ αναλάβουν. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού;
Είναι ένα αντικειμενικό πρόβλημα που έχουμε και πρέπει να το
λύσουμε. Όπως λέμε τον τελευταίο καιρό, δεν μπορούμε να οδηγήσουμε
την Ομοσπονδία στα βράχια.
Ο Δημήτρης Μιχελακάκης (αριστερά) με τον Περιφερειάρχη Στερεάς
Ελλάδας Κώστα Μπακογιάννη (δεξιά) κατά την εκκίνηση του Ράλι
Ακρόπολις του 2018.
Θεωρείτε πως η διακοπή διεξαγωγής του Ράλι Ακρόπολις μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια της αξιοπιστίας ή της αίγλης του;
Η αξιοπιστία δεν χάνεται γι’ αυτό το λόγο, αλλά μόνο εφόσον μία χώρα ή ομοσπονδία δεν το διοργάνωσε όπως θα έπρεπε, υπολειπόμενη αγωνιστικά των προσδοκιών και κάτι τέτοιο, δηλώνω κατηγορηματικά, πως δεν ισχύει με το Ακρόπολις. Σαν απόδειξη έχουμε τις αναφορές των παρατηρητών της FIA (σ.σ. Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) και του EUROSPORT για τον αγώνα, οι οποίες είναι εξαιρετικές. Είμαστε καλοί σε αυτό που κάνουμε. Το πρόβλημα έγκειται σε αυτό που σας ανέφερα προηγουμένως. Δεν μπορούμε ν’ αναλάβουμε και την προβολή της χώρας και μέχρι στιγμής, ως ομοσπονδία, μας έχει κοστίσει ιδιαίτερα. Αν την επόμενη χρονιά δεν πληρωνόταν το ασφαλιστήριο, το συμβόλαιο της αστικής ευθύνης, που ανέρχεται σε 240.000 ευρώ και αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό ποσό, θα μας σταυρώνανε όλοι. Θεωρούμε ότι πρέπει να καταλάβουν όλοι πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί και πρέπει να συνεννοηθούμε. Δεν κομπάζω. Αντιθέτως, λέω κάτι που είναι πολύ απλό στη λύση του, αρκεί να υπάρξει καθολική θέληση.
Είναι αισιόδοξο το κλίμα ενόψει 2020;
Είναι θετικό ότι προστρέχουν τα μέσα, τώρα που το Ράλι Ακρόπολις, χάθηκε. Ή μάλλον καλύτερα, που κάνει διάλειμμα για ένα χρόνο. Εμείς θα ακολουθήσουμε μια εξωστρεφή πολιτική στην προβολή του αγώνα και δεν θα το προβάλουμε μόνο στον στενό κύκλο μας, αλλά στον ευρύτερο, σ’ όλους τους πολίτες, δηλαδή, και σ’ όλες τις οικογένειες που μπορούν να το παρακολουθήσουν και να το ευχαριστηθούν. Ζητάμε συγνώμη στους τελευταίους, και μόνο σ’ αυτούς, για το εν λόγω διάλειμμα.
Ποιο είναι το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα;
Το μέλλον είναι σ’ απόλυτη συνάφεια με το μέλλον της οικονομίας της χώρας. Εάν η χώρα πάει καλά, είναι σαφές πως το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα είναι ευοίωνο. Με εξαίρεση, λοιπόν, το 2015 που πέσαμε κατά 300 αθλητικά δελτία (300 αθλητές λιγότεροι ασχολήθηκαν με το motorsport), όλες τις άλλες χρονιές είμαστε κοντά στα 2.000 αθλητικά δελτία. Δεδομένης της ανάπτυξης του kart, που είναι φυτώριο, και του crosskart, που είναι άλλο φυτώριο και σχετίζεται με τους αγώνες χώματος, νομίζω πως μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι, χωρίς να «τρελαινόμαστε» από τη χαρά μας.